vaak wakker worden 's nachts, tips/advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mijn zoontje gaat 's avonds om 19.30/ 20.00 uur slapen. Om half elf maak ik hem wakker voor z'n laatste voeding en hij gaat daarna direct weer slapen. Nu ons probleem. Vanaf ongeveer twee uur wordt hij om het uur wakker (en soms zelfs om het halfuur). Ik geef hem dan zijn speentje, dan slaapt hij weer in, maar een uur later beginnen we weer opnieuw.

    Heeft er iemand misschien een tip/ advies hoe wij hem toch kunnen laten doorslapen? Of moet ik gewoon geduld hebben? Zijn er misschien mensen die de ervaring hebben dat hun kindje bij een bepaald aantal maanden wel ging doorslapen. Om te weten dat dit over een bepaald aantal weken over zou gaan, zou me al helpen. Heb ik weer iets om naar toe te leven.. ;)

    Nils is een heel vrolijk, goedlachs kereltje en slaapt verder overdag redelijk goed, huilt weinig. Alleen die nachten....

    Groetjes victoria
     
  2. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik denk dat het gewoon een kwestie is van volhouden. Als hij verder wel tevreden is met de speen zou ik het vooral niet gezellig maken, niet tegen hem praten en alleen de speen geven en zo snel mogelijk weer weg gaan.
    Ik weet hoe je toe kan zijn aan doorslapen maar het gaat ECHT over! Het komt trouwens vaak ook weer in vlagen terug. Waarschijnlijk loot dat dan weer samen met sprongetjes, prikjes, tandjes....enzovoort

    Veel sterkte
     
  3. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ff doorbijten en de speen niet meer geven zodat hij leert door te slapen zonder speen.

    Bij de eerste hebben wij dat probleem ook gehad en die sliep pas met 6 maanden door toen we 4 spenen in zijn bed hadden gelegd en hij ze zelf kon pakken.

    Onze NIels heeft geen speen gehad en slaapt nu door van 20.30 tot 10 uur.
     
  4. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi Victoria,

    Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad met ons ventje. We moesten ook om het uur (vanaf 2 uur) uit bed om zijn speentje in te doen. De ene keer was het 5x per nacht de andere keer nog vaker. Op een gegeven moment zaten mijn man en ik er doorheen, toen er weer zo'n nacht was geweest hebben we besloten om de speen niet meer te geven, ik vond dit in het begin heel erg moeilijk. We hebben hem s'avonds in bed gelegd zonder speen en dit ging goed omdat hij moe was, en s'nachts werd hij weer wakker om 2 uur en toen hebben we de speen niet meer gegeven, we zijn naar hem toe gegaan om hem te troosten en hij heeft anderhalf uur gehuild. De volgende nacht maar een half uur en sinds die dag slaap mijn ventje zonder speen! :D We zijn zo blij dat we het hebben gedaan, hij slaapt nu overdag ook veel beter in. Ons mannetje was ook 4 maanden toen we het afleerde.

    Alleen heeft ons ventje nu weer iets nieuws... hij draait zich om in zijn slaap en kan niet makkelijk terug om zijn rug draaien, haha en nu moppert ie soms en moeten wij hem goed in zijn bedje leggen ;) Maar we hoeven er niet meer zo vaak uit als toen... succes!
    Bella
     
  5. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    fff doorbijten dylan heeft dit ook een tijd gehad als ik hem dan in mijn bed pakte was er niks aan de hand.
     
  6. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Tja.. ik vind het verhaal van Bella ook wel wat hebben! Wij hebben het met onze dochter ook gehad, en wij bleven het speentje geven. Ze is hem nu nooit meer kwijt (maar is ook onderhand 2) en slaapt prima (als ze geen nare dromen heeft :) )
    Ik zou, als ik jou was, 't afwegen. Wil je dat jouw kindje de speen blijft houden? Ik meen serieus de oplossing van Bella super te vinden!

    Al met al, welk advies je ook gaat uitproberen: het komt goed!
    Succes!
     
  7. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier nog even een update van mij. Om hem 's nachts even te laten huilen had ik een aantal weken geleden geprobeerd, maar toen bleef hij met periodes van stilte tussendoor een uur huilen/jengelen en dan sliep ik zelf helemaal niet, dus ben ik daar mee gestopt. Ik trok het toen niet.
    Naar aanleiding van jullie reactie wilde ik het nu toch nog een keer proberen. De eerste nacht is hij drie keer wakker geworden. Eerste keer viel hij na tien minuten jengelen weer in slaap, tweede keer na vijf minuten, derde keer was hij op zijn buik gedraaid, dus heb ik hem teruggedraaid en hem wel zijn speen gegeven.
    Afgelopen nacht werd hij voor het eerst om half zes (!) wakker en viel hij na tien minuten jengelen weer in slaap tot zeven uur! Dus vannacht heeft hij helemaal geen speen gekregen.
    Het lijkt er dus op dat hij er nu toch echt aan toe is en ik ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat. Misschien gaat hij wel doorslapen.... (ik durf het nog bijna niet hardop te zeggen).

    Bedankt voor jullie reacties.
     
  8. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    He wat goed victoria!
    Ik vond het eerst super moeilijk om ons kleintje de speen niet meer te geven, maar na 2 nachten sliep ons mannetje gelijk door, tot inderdaad half 6/ 6 uur. Ons mannetje is ook een vroege vogel, hij is nu meestal rond 6 uur wakker. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing, want om het uur uit bed was gewoon geen optie meer. Ik was helemaal op :( Hij is nu wel met het lakentje van zijn bedje gaan tutten, maar die is lekker groot en vind hij altijd :) Ik moet nu alleen wat vaker zijn lakentje verschonen, soms is ie drijfnat door het tutten, haha, maar dat heb ik er graag voor over

    Groetjes Bella
     
  9. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune heeft dit enkele maanden geleden ook gehad. Weken aan een stuk dat hij heel dikwijls wakker werd en als je dan zijn tut gaf sliep hij gewoon verder. Nu bij ons was het gewoon even volhouden want nu slaapt hij lekker door, soms nog eens een keer eruit maar ja het is ook een baby he.
    Grtz x
     

Deel Deze Pagina