vieze lucht

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ydNEW84, 14 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Dames, vreemd onderwerp maar zit met ermee...

Na de bevalling, had ik licht bloedverlies, na 2 weken kwam er wat meer bloed bij en ik gebruikte wel maandverband, maar er zat een vreemde geur aan. Ik dacht dat dit kwam door de maandverband, ben namelijk allergisch ervoor. maar goed, na 4 weken had ik geen bloedverlies meer en ik rook ook niets meer van nare luchtjes.

Nu na 6 weken heb ik voor het eerst weer gemeenschap gehad met mijn man, en nu meurt het vreselijk! we hebben condoom gebruikt want heb nog geen anticonceptie. Maar de lucht die er uit komt, lijkt wel of er een dood beest ergens weg ligt te rotten. ben ook bang dat anderen dit kunnen ruiken. vreselijk! Is dit bekend bij iemand? wat zou het kunnen zijn?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Misschien een infectie? Zou laten nakijken door de ha. Ik herken het niet direct maar dit soort dingen zou ik zeker laten nakijken.

3. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik heb geen idee, maar weet wel dat het allemaal wat meer 'kan ruiken van onder' na de bevalling. Mijn kraamhulp adviseerde me om vrouwenmantel thee te drinken (te kopen bij reform winkel) omdat dat blijkbaar de binnenkant zuivert. Misschien zou je dat, naast even checken bij je vk/ha, kunnen proberen? Succes!

4. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ja idd. bedankt! ik heb wel voor de zwangerschap vaker last gehad van rare luchtjes na gebruik condoom... ben ook allergisch voor maandverband, dus misschien ook wel voor condooms?

ik zal eens een afspraak maken bij de HA

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De kraamverzorgster zei mij dat mocht ik een lijkenlucht gaan ruiken dat ik daar alert voor moest zijn. Dus ik zou zsm naar de huisarts gaan. Zij heeft er alleen niet bij verteld wat er dan aan de hand zou kunnen zijn.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Heb je ook koorts?
    Buikpijn?
    Meer vloeien?
    Dan met spoed bellen want dat kan een ontsteking zijn en daar word je snel erg ziek van.
    Anders gewoon naar de dokter, minder spoed ;)

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat advies wordt gegeven omdat er nog iets achtergebleven kan zijn in de baarmoeder, dat kan dan gaan ontsteken en daar kan je doodziek van worden.

6 weken na de bevalling kan dit niet meer het geval zijn. Als er dan nog iets achter was gebleven, had de topicstarter veel eerder ziek moeten zijn en ernstige klachten hebben. Niet alleen een nare lucht.

Ik zou wel even naar de huisarts gaan, zeker als de lucht er nu nog is. Mogelijk een schimmelinfectie of iets anders. Maar als er verder geen klachten zijn, is er geen reden tot grote zorgen.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bacteriële infectie, kan giga stinken!

Deel Deze Pagina