Aahhh mijn gezondheid...

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb ik weer... (Jaja, ik ben in een pessimistische bui..)

Regelmatig moet ik naar de internist ivm mijn kwakkelende gezondheid. Eigenlijk beschouwde ik mijzelf niet als een hoopje ellende met een kwakkelende gezondheid. Sterker nog: ik was nooit ziek!!

Maar toen kwam ik in de medische molen ivm het proberen zwanger te worden terecht. Er kwam een hoop ellende aan het zicht. Tegenwoordig is het schildkliermedicatie, regelmatig een ijzerinfuusje, wekelijks een vitamine injectie, maandelijks een vitamine D bom en noem maar op. Mijn lichaam neemt gewoon bijna geen vitamines op.

En dan dus 1 x in de 2 a 3 maanden naar de internist voor de APK.

Nu ben ik gisteren ook geweest en hij vond dat ik er zeer slecht uit zag (en bedankt!). Ook mijn bloedwaardes baarden hem zorgen in.

Hij heeft mij toen aan een lichamelijk onderzoek onderworpen en heeft iets geks gevoeld in mijn buik. Het deed trouwens ook pijn toen hij daar aan zat. Maar het was mij eerder niet als iets engs opgevallen. Ik heb immers last van het prikkelbare darm syndroom, ook wel spastische darm genoemd, waardoor ik buikpijn normaal vind. Maar deze pijn is wel anders en daar ben ik me nu wel bewust van.

Volgende week moet ik voor een echo terecht en een week later moet ik weer bij de internist komen voor de uitslag.

Normaal ben ik iemand die altijd precies wil weten waar een arts aan denkt, maar hij wilde het niet zeggen 'omdat u zich dan zorgen gaat maken'.

En bedankt, alsof ik dat nu dan niet doe!! :(
    Ik probeer me niet al te hypochonder achtig te gedragen, maar dat lukt niet zo. Blehhh!! Ik weet wel dat jullie zo op een afstandje niet kunnen inschatten waar de arts aan denkt, maar mij geruststellen mag :)

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ben je wel eens op coeliakie getest?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, bloedtest gehad en die was negatief. Ook heb ik ooit een bijzonder naar onderzoek gehad waarbij ik (ZONDER EEN ROESJE, mijn hemel!) een camera aan een lange slang moest inslikken welke mijn slokdarm, maag en darm bekeek en een biot afnam. Een onderzoek voor het laatste stuk darm zou dmv een camera in mn achterste aanbrengen moeten gebeuren. Toen ben ik afgehaakt.

4. Purk

Purk Niet meer actief

Haha ja dat soort onderzoeken heeft mijn man zeer regelmatig, maar die krijgt gelukkig een roesje. Balen dat je zo met je gezondheid worstelt.

Waar zit je zelf aan te denken dan? Kan namelijk echt vanalles zijn....Van een ontsteking tot een cyste. Kan die echo niet eerder? Als hij echt aan iets ernstigs dacht, verwacht ik dat je na de poli afspraak meteen doorgestuurd was naar echografie en daarna weer terug op de poli, dan laten ze je echt geen twee weken rondlopen. Waar zit die bult in je buik? Bij je darmen?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Hij wel hé... Een roesje.. Zucht... ;)
    Zag laatst bij een 'gezondheidsprogramma/medisch programma' op TV dat iemand hetzelfde onderzoek kreeg.. Ook met een roesje... Nou, ik laat nooit, maar dan ook nooit meer zo'n onderzoek zonder een roesje uitvoeren.

Je hebt gelijk dat ze anders vast mij wel direct voor een echo hadden laten gaan ipv nu een week te wachten op de echo en daarna nog een week wachten voor de uitslag. Echter, eigenlijk wilde die assistentmuts me pas halverwege december inplannen voor de uitslag van de echo... Ik zei daar niet mee akkoord te gaan en nu ging ze overleggen met de arts. Ik ben vanmiddag teruggebeld met de vraag of ik de maandag na de echo kan. Blijkbaar wilde de arts mij wel eerder terug zien.

De internist (ja dé top internist, die ene welke op heel internet door iedereen aan elkaar wordt aangeraden om naar toe te gaan als je schildklier of B12 ellende hebt...) heeft het wel onwijs druk. Laatst wilde ik een extra afspraak omdat ik zo onwijs moe was en ik wat extra onderzoeken tussendoor wilde. Dat kon volgende de assistentes over maar liefst... anderhalf maand toen... Dus op zich is over een week de echo en dan drie werkdagen daarna de afspraak bij de internist al best snel... Voor hem kennende zeg maar.

Maar toch, jouw berichtje zorgt wel voor ff iets meer zenheid! Inderdaad, als de internist had gedacht dat het echt ernstig was had hij mij wel direct naar rontgen gestuurd!

Het zit ten hoogte van mn navel.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Wie weet is het een "gewone'' cyste. Deze klappen 99/100 vanzelf in elkaar en is er niks aan de hand. Ik heb ze ook zeer regelmatig en zijn ook aan de buitenkant te voelen. Geeft een wat zeurende pijn in mijn buik. Ze kunnen verder helemaal geen kwaad.

En inderdaad als ze iets ernstigs denken maken ze direct een echo! Nee joh komt vast helemaal goed. Even een zekerheidscheck.

Maartje wil je mij de naam van de internist mailen? Mijn zus zoekt er nog één, die wel wat aan haar TPO en grenswaardes schildklier wil doen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niet leuk!!!

Maar denk ook wel dat als hij denkt aan iets zeer ernstigs, je meteen door kon voor een echo.
    Dus denk dan idd ook aan een cyste ofzo.

Hoe is het ondertussen met je schildklier? Als die weer aan het klieren is, kan je je zelf natuurlijk ook behoorlijk in de weg zitten he.

En soms.....is het ook even lekker om toe te geven aan je "zelfmedelijden". En soms moet het ook even kunnen!

8. Purk

Purk Niet meer actief

Met zen zit je bij mij goed, elke morgen de zonnegroet ;)

Zonder roesje deden ze bij mijn man vroeger wel, maar nu toch al jaren niet meer. Bedenk me net dat dat alleen voor de colonscopie geldt, niet voor de gastroscopie!! Dus via je mond is idd zonder...vreselijk

Zit opeens te denken aan een buikhernia, oftewel navelbreuk. Die zijn vaak ook pijnlijk en zijn soms te voelen en niet te zien.

Wel fijn dat je al zo snel terecht kan bij je internist. Balen hoor, je gezondheid is zo belangrijk!

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij een colonscopie krijg je wel een roesje. Kun je gewoon vragen.

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Getsie! Ik kan me voorstellen dat je hier alles behalve vrolijk van wordt :(. Alsof je niet al genoeg ziekenhuisbezoekjes hebt moeten meemaken... Maar zoals de anderen ook al zeggen, als het echt iets ernstigs is dan zou hij direct stappen hebben ondernomen. Overigens vind ik het wel een sukkel dat hij je wel laat weten dat hij iets vermoedt, maar dan niet wil zeggen wat. Had dan helemaal niets gezegd of zeg gewoon eerlijk wat je vermoedt ;). Nu haal jij je misschien allemaal hele enge dingen in je hoofd, terwijl het waarschijnlijk veel minder heftig is. Ik denk bij dit soort situaties dat de reden waarom artsen niet eerlijk hun vermoedens niet volledig uiten eerder ligt in het niet fout willen zitten, dan in het de patiënt niet bezorgd willen maken.

Veel sterkte!!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Onderzoek vorige week gehad en vandaag de uitslag: niets aan het handje :D

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Geweldig!

Ik pleit voor verplichte (herhalings)cursussen sociale vaardigheden voor medici!!

Deel Deze Pagina