Vieze man

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Verschrikkelijk smerig en eng.
    Hier is het van de week voor de school gebeurd dat een man zijn broek na beneden trok en zich begon af te trekken op de kinderen. Dit was na schooltijd maar er is een grote speeltuin en voetbalveld die redelijk druk bezocht is met kinderen zonder hun ouders. Een stel ouders woont vlak naast de speeltuin en zag dit gebeuren. Nou die gast is totaal in elkaar geslagen tot 2x aan toe en toen is de politie gebeld. Normaal zeg ik slaan lost niks op maar dit gedrag kan echt niet.

Castreren is de enige juiste oplossing helaas tegen zulke viezerikken

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    we hadden hier in de buurt een paar jaar terug ook zon vent. die ging midden opt fietspad staan zodat ik er nniet langs kon.. ik werd me toch pissig, ben stampvoetend op hem afgelopen.. toen issie hem gepeerd.
    Stond ie een week later bij de supermarkt voor de deur op een tijdstip dat veel vrouwen er liepen met hun kids (ik dus ook).
    Heb dochter afgeleid en doorgelopen, hij peerde m.

Heb tegen de politie toen gezegd dat als hun m niet pakken, ik heb de volgende keer ongenadelijk hard van zijn fiets af trap.
    ik weet dat je niet zo aggressief moet doen maar met zo'n gedrag vraag je erom!

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ben het eens met Gaia en Joycey, de rest mag idd iets meer relativeren ;). Snap dat je schrikt als zoiets gebeurd op de school van je kind, maar de reacties zijn behoorlijk overtrokken. Er komt niemand aan de kinderen, ze krijgen ongevraagd iets te zien wat niet hoort. En het is aan jou als ouder wat voor gevoel je kind hieraan over houdt. Houd je het luchtig zoals Joyce het aangeeft, zal je kind hier ws nauwelijks op reageren, hooguit lacherig. Ga je hierop in alsof het een enorm trauma betreft zal je kind misschien ook veel meer geschrokken reageren.

Krijg zo wel een bepaald beeld van jullie als onverschrokken leeuwinnen :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mag ik even als juf reageren? Om te beginnen lopen wij niet standaard de hele dag met een fototoestel op zak, dus waar ik die foto mee moet maken is mij volslagen onduidelijk. ;)
    Verder ben ik niet van plan om mensen in elkaar te slaan, al dan niet voor de ogen van leerlingen, en mijn baan te verliezen voor iets waar mee de kinderen niet rechtstreeks in fysiek gevaar zijn. En daarmee ook nog eens mijn leerlingen het voorbeeld geven dat het prima is om geweld te gebruiken in situaties waarbij er geen geweld tegen jou gebruikt wordt.

(Even voor de duidelijkheid: als ik zie dat iemand probeert een leerling vast te pakken en / of pijn te doen, spring ik er bovenop ongeacht wat de consequenties voor mij zijn. Maar in de situatie die hier genoemd wordt, bereik ik er maar één ding mee en dat is dat ik ontslagen wordt. En ik heb wel zoveel vertrouwen in mezelf, dat ik denk dat de kinderen er meer last van hebben als ineens een lieve en goede juf door het lint gaat en mensen in elkaar slaat en geen es meer mag geven, dan van het feit dat één of andere koekwous niet snapt wat normen en waarden zijn.

Ik snap trouwens de boosheid heel goed hoor. Ik zou ook pislink zijn. Maar ik denk dat deze leerkrachten het heel goed hebben opgelost door rustig te blijven. Ze hebben de leerlingen die niks gezien hebben prima afgeschermd. Door er geen drama van te maken (vechtpartij voor de school) hebben de andere kinderen er gelukkig niet veel van meegekregen. Nu mag de politie verder zijn werk doen.

En wat al meer gezegd is: kinderen wegen de ernst van een voorval af, uit de reactie van de volwassenen om hun heen en dan natuurlijk vooral de ouders.
    Als wij reageren met "Wat een domme, vieze meneer. Dat mag helemaal niet. Wat goed dat die kinderen de juf gewaarschuwd hebben." dan houden kinderen er absoluut minder aan over dan wanneer ze zien dat mensen helemaal overstuur raken, leerkrachten aan het vechten/worstelen zijn, ouders ineens allerlei vloek- en scheldwoorden gebruiken en een klopjacht organiseren enzovoorts.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Dit dus gatverdamme:x:x:x:x:x

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Nou even nog een keer reageren dan..

Ik vind zelf ook dat je niet voor de ogen van een kind zon vent tot puin moet slaan zeker niet.. En tegen de kinderen is het idd beter om er 'luchtig' mee om te gaan, en gewoon duidelijk uitleggen hoe het is. dat ze maar gewoon weg meoten lopen en een volwassene moeten waarschuwen..

Maar wat er eerder werd gezegd om zo'n vent tot moes te slaan, dat is als ouder zijnde (zonder kinderen tot betrekking) toch het eerste waar je aan denkt als zo'n vent aan jou kind zn pik laat zien.

Wat lovewinnie zei, dat die vent even finaal in elkaar is getrapt, ik geef ze grooooot gelijk. Z'n verdiende loon.. ben je helemaal!

En nogmaals het geweld waar kinderen bij zijn, zijn we het met z'n allen over eens dat het niet hoort! ;)

Maar, wat zou jij doen als er op het speelveldje voor je huis zo'n viezerd staat. Ik wist het wel, ik was naar buiten gegaan, de kinderen gezegd naar binnen heen en wel nu.. en had die vent even goed laten voelen dat die dit niet weer zou doen, en denk dat er zat buur mannen en vrouwen me graaaaag zouden willen helpen, aangezien er veel kindjes zijn hier.

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ga mijn kind niet leren dat als hij zo iemand ziet dat hij moet lachen en wijzen. het kan ook in een speeltuintje zijn waar toevallig even geen toezicht is, nou dan hoop ik toch dat mijn zoontje maakt dat hij weg komt of heel hard gaat scheeuwen. zo'n man doet zulke dingen heus niet alleen achter hekken, dus leer mijn kinderen liever dat het niet oke is.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vind ook hoor dat de leerkrachten goed gehandeld hebben hoor. Luister ik zou ook het lef niet eens hebben om zo'n engerd tegen te houden laat staan dat ik dat van een ander iemand wel verwacht. Nogmaals gelukkig heeft mijn kind niks gezien dus hoef ik hem en haar niks uit te leggen. Heb alleen luchtig gevraagd of er soms wel eens mensen bij het hek staan om tegen hun te praten. Nou was ze nog nooit opgevallen alleen die ene keer dat ik er stond;)
    Ik heb nogmaals gezegd dat als er ooit iets is op school met een ander kind of een groot persoon dat ze altijd naar de juf kunnen gaan.

Ook wil ik nog even reageren op het slaan schoppen en afhakken verhaal. .. Natuurlijk ga ik zoiets niet doen ik ben een schijterd grote kans dat ik amper iets durf te zeggen in zo'n situatie. Maar dit was een eerste reactie wat ik "zou willen"doen als ik het zou durven als dit bij mijn kind zou gebeuren. Maar goed alles wordt hier wel héél letterlijk genomen wat er gezegd wordt.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Natuurlijk is het een hele normale reactie om iets te willen doen. Ik val over de mensen die beweren dat ze het ook zouden doen. Ik denk dat het in 9 van de 10 gevallen pure bluf is. En dan vraag ik me af wat je wilt bereiken door op deze manier op te scheppen. En misschien hoop ik alleen maar dat het pure bluf is. Want wat heb je er nou aan om zo iemand in elkaar te slaan? Wat hebben de kinderen eraan als papa of mama gearresteerd wordt voor geweldpleging? En welke les leer je ze daarmee?

Er wordt vaak gepraat over de verhuftering van de samenleving. Zowel het laten zien van je geslachtsdeel als het in elkaar slaan van mensen die (op dat moment) helemaal geen bedreiging vormen, vind ik daaronder vallen. Het is allebei abnormaal en asociaal gedrag.
    Geweld gebruiken mag alleen als het nodig is om jezelf of een ander te verdedigen. Een potloodventer, winkeldief of gewoon iemand waarvan het hoofd jou niet aanstaat in elkaar slaan, hoort gewoon niet bij een veilige samenleving. Daar hebben we de politie voor. En nee, die zijn er niet altijd. En ja, dit soort mensen staat zo weer op straat. Maar dat geeft je niet het recht om dan maar voor eigen rechter te spelen.

Ik hoop trouwens dat de politie aan de hand van de beschrijving deze man gauw kan oppakken. En dat er (door straf of psychische hulp) voor gezorgd wordt dat hij dit niet meer doet. Het is erg vervelend als mensen met zo iemand geconfronteerd worden en zeker als er kinderen bij zijn. Want dat we het hier ook over een zieke geest hebben, is duidelijk!

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Helemaal eens!

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik denk dat de meeste een grotere mond hebben dan dat ze in het echt zouden hebben.....
    Maar ik snap je punt hoor en ben het met je eens!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou net zo boos zijn... Maar geen haar op m'n hoofd die zou denken "laat ik hem even in puin slaan"

Daarbij... Dan staat ie volgende keer gewoon bij het volgende speeltuintje.
    E tja.. Dan wordt ie daar ook een keer geslagen.. Hop volgende speeltuintje...
    Het lost echt niets op, je verplaatst het probleem.

Beter zorgen dat oom agent komt ingrijpen.
    Maakt net zo veel indruk EN wellicht dat hij dan al dan niet verplicht hulp kan krijgen.
    Zodat hij niet over 3 weken gewoon weer in de speeltuin zit.
    Want iemand die dat doet WEET dat het niet kan... Iemand moet hem over de drempel helpen om hulp te zoeken.
    En ik denk dat slaan echt geen enkel effect heeft wat dat betreft.

13. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Nou eerlijk?! als het om mezelf zou gaan, dan zou ik die persoon uitlachen en ondertussen telefoon pakken politie bellen..

Maar als het om m'n kindjes zou gaan.. Nee denk echt dat de stoppen doorslaan hoor. Ook politie bellen, maar was er zelf heel snel heen gegaan om die vent op die plek weg te werken, hoe dan ook. dan politie bellen en zeggen hoe die eruitzag, dan kunnen zij hem oppakken. Zou hem echt niet laten staan en ondertussen de telefoon even pakken en uitleggen hoe die eruit ziet, en ze moeten maken dat ze deze kant op moeten komen.

Tuurlijk is zo'n persoon ziek en HOPELIJK weet ie dat ie verkeerd bezig is.. en moet ie ook hulp hebben.

Deel Deze Pagina