Ik ben benieuwd.. Onze rolt vanaf 13 weken van rug naar buik, met 5 maanden terug. Zei met 6 maanden gericht papa en mama, maar nu alleen nog maar papa. Zegt dank bij iets geven, en daaah bij zwaaien en weggaan. Kan klap eens in de handjes vanaf 7 manden, boze bolletje kort daarna. Zwaaien 7 maanden. Achteruit tijgeren vanaf 7 maanden,stappen aan onze hand sinds 8 maanden.. Maar de afgelopen twee maanden staat hij voor mijn gevoel stil... Zal wel niet zo zijn, maar zie weinig nieuws. Het frustreert hem dat hij niet vooruit kan komen..
Wauw.. ik vind dat je kindje al veel dingen kan, en ook al snel dingen kon! Ik ben nog niet zover (Mees is nu 6,5 maand) maar volgens mij hoef je je echt nergens zorgen over te maken..
Terwijl ik juist van Kdv hoor dat hij niet snel is, gaat vooral over voortbewegen.. Moet me er ook niets van aantrekken trouwens. Leuke naam heeft je zoon, was onze tweede keuze..dus wie weet
Trekt hij zich dan op tot staan en maakt ie stapjes langs de meubels? Als ie dit niet doet, zou ik hem zeker niet aan handen laten stappen. Lekker op de buik laten liggen de hele dag, dan kan ie leren op vooruit te tijgeren en te kruipen. En deze fase is best frustrerend voor de kindjes inderdaad, maar die frustratie helpt hem ook om te leren en te proberen.
Klinkt als een prima ontwikkeling hoor, meestal staan kindjes even stil om daarna ineens weer allerlei nieuwe dingen te doen!
Wat ik bedoel is dat een baby die niet zelf gaat lopen, dat nog niet kan of hoeft te doen. Dus zou ik hem niet aan jullie handen laten lopen, maar gewoon op de grond neerleggen zodat hij op de buik kan spelen (de beste manier om te leren om zich voort te bewegen)
Dit idd, niet helpen met optrekken of lopen, laat het hem zelf doen door 'm bv op de grond voor de bank te leggen op een kleed.
vanaf 6 mnd tijgeren 7 mnd staan 8 mnd overal langslopen 9 mnd echt kruipen 9,5 mama proberen te zeggen dus noemt mij meer mamamamama 10 mnd high five
Die van mij is niet zo heel vlot qua motoriek, maar doet het volgens mij qua volgorde wel precies volgens het boekje. Ze is vooral een onderzoekster. Ze doet alles heel rustig. Rollen kan ze vanaf 5,5 maand. Maar ze heeft nooit de kamer doorgerold. Ze rolt naar haar buik of andersom, pakt iets interessants en bestudeerd dat vervolgens een half uur. Tijgeren heeft ze heel lang achteruit gedaan en nu sinds twee weken gaat ze ook vooruit. Het ziet eruit als een zeehond op het droge. En dan nog gaat ze niet de kamer door, ze tijgert ze alleen als er iets interessants te halen valt (afstandsbediening, telefoon, etc) Sinds vorige week kruipt ze bijnaaa ze zet een knie vooruit en de volgende knie gaat mee en.... dan gaat ze tijgerend verder. Ik denk dat ze binnenkort ook gaat zitten. Dat gebeurt nu ook steeds bijnaaaa. Maar over bijna doet ze meestal weken of maanden haha. Ze begint nu ook in de gaten te krijgen dat ze iets van tafel kan pakken als ze haar best doet. Maar echt optrekken tot staan daar is echt nog geen sprake van. Ik merk dat ze ons nu ook heel erg na gaat doen. Klappen doet ze na, als ik een cracker in mijn mond doe, doet zij dat ook, zegt mij na (met klanken). Sowieso denk ik dat ze eerder zal praten dan lopen, want babbelen doet ze wel de hele dag door.
Mijn zoontje zwaait, klapt in zijn handjes en brabelt veel. Gericht kan ik het niet noemen, wel heel erg leuk. Verder kruipt hij al heel lang, trekt zich op, loopt rond de meubels. Sinds afgelopen weekend heeft hij ook door hoe de loopkar werkt, dus "crosst" hij de hele kamer door. Erg leuk!
had toevallig tijdje terug een lijstje gemaakt van onze kids wanneer ze wat konden. leuk om t verschil en juist geen verschil te zien tussen de 2. madam is hier trouwens nu flink aant oefenen om te gaan lopen. loopt langs alles wat los en vast zit, ook aan de hand en laat wel eens perongeluk je hand los en dan staat ze 3sec alleen en dan schrikt ze en valt ze op dr billen
Ze kan mama,papa en fles (ftes ofzo ) zeggen. Ze rolt en kruipt ze staat aan alles waar ze kan staan loopt langs alles en onze handen, ze kan zelf gaan zitten. Zwaait gedag en geeft kusjes. Hier heeft ze ook een tijd stil gestaan ze tijgerde heel lang achter uit. En verder niks en opeens ging ze zelf zitten en optrekken en vooruit tijgeren. Ook kruipt ze nu pas 3 weken echt. Ze gaf duidelijk voorkeur aan tijgeren en langs alles lopen.