Mijn meisje heeft eigenlijk altijd al van die droge plekken op de handjes gehad. Op dat stuk tussen duim en wijsvinger zeg maar (maar wel echt op de hand, dus niet tussen de vingers in). Dat stukje is altijd zo droog, voelt ook helemaal ruw aan. Wat kan ik er nu het beste opsmeren, want als ik vaseline gebruik, dan moet ik dat echt elk uur smeren en dan werkt het wel iets, maar vergeet ik het dan weer, dan is het weer terug bij af! Iemand tips????
Misschien een beetje dure oplossing, maar bij mijzelf helpt de Eight Hour Cream van Elizabeth Arden echt het beste bij droge huid... Weet alleen niet of je dit ook al bij babies kan smeren...?
De uber oplossing voor droge handjes is Cetomacrogol creme FNA Vaseline (kun je bij de apotheek kopen) Maar wat ik dus gedaan heb is bij de hema handschoentjes kopen die witte voor 1,50 Dan insmeren met cetomacrogol en even een klein uurtje in laten werken Het is DE zalf voor baby's Onze joey heeft ook een droog gezichtje (heeft ie van zijn mama hihi) en smeer hem daarmee ook in na het badderen
Ik gebruik die zalf waar Puzzcat24 het over heeft ook voor mijn zoontjes droge wangetjes... en voor mijn eigen droge handen helpt het ook goed. Ik krijg het trouwens op recept. Dan kost het niets, en anders 22,- voor een tube.
Als het lukt voor de nacht een goeie laag vaseline en dan 's nachts een anti-krab handschoentje erover heen.
Ik smeer de kleine in met droog huidje bodymilk van zwitsal. dit doe ik iedere avond en ook tussendoor als ze naar bed gaat. Hier heeft ze van het schuiven ook die droge plekken op de knieen en onderarmen en die zijn bijna helemaal weg.