hulp gevraagd bij juiste gebruik van de buggydrager op de fiets

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Vandaag ben ik voor het eerst met de buggy aan de fiets wezen fietsen. Wat fietst dat wiebelig zeg! Heb het idee dat de buggy niet echt stevig vast zit.

Maar wie kan mij helpen? Bij de buggydrager zit een stang/haak die je naar rechts moet draaien en vervolgens omhoog moet duwen tot hij blijft staan. Dat lukt me nog.
    Maar als ik dan de buggy pak en het wiel in die haak zet, klapt die stang/haak meteen weer terug! :(
    Uiteindelijk heb ik de buggy wel vastgekregen, maar tijdens het fietsen is die haak toen ook weer terug geklapt, zeg maar. Wat doe ik hier fout?

Dan een tweede vraag. Op de buggydrager zit een riempje om de buggy mee vast te binden/zetten. Die zat volgens mij 'vast' aan die stang. Maar op de een of andere manier zit dat riempje nu gewoon helemaal los. Ik heb em maar los in mijn fietstas gedaan. Maar hoort dat niet vast te zitten aan de buggydrager?? :(

Groetjes,
    Hanna

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Je hebt de buggy toch wel vastgezet met dat riempje??
    ik herken je probleem wel hoor. 't is gewoon een kwestie van goed strak aantrekken, af en toe zit hij muurvast en soms wiebelt t een beetje. Die stang gaat bij mij ook terug, maar heb er geen last van.
    Het riempje zit vast met een "plastic dingetje" en dat schiet er wel eens af, dan duw/trek ik dat weer aan de stang vast..

hm, veel heb je niet aan mijn stukje:)

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, dat "plastic dingetje" van dat riempje heb ik weer aan de stang vastgekregen. Ik dacht echt dat ik em kapot zou trekken, maar het is me gelukt. Die zit dus weer vast. ;)

Nu dat terugschieten/klappen nog van die haak. Vaak gebeurt dat nog vóórdat ik de buggy vast heb kunnen maken, maar 't gebeurt dus ook als de buggy al vast zit. Dan draait ie dus een kwartslag. Dat moet toch niet de bedoeling zijn?

Groetjes,
    Hanna

Deel Deze Pagina