Baby van 3 maanden ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

    Mama26 Bekend lid

    29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

    Mijn dochter is van 1 september 2007, dus ongeveer 3 maanden. Gisteren heeft ze voor de 2e keer spuitjes gehad en 's avonds was ze een beetje ziek maar volgens mij komt het niet van de spuitjes, ze kon nl. niet goed poepen. Ze drukte de hele tijd maar er kwam niets, naar verloop van tijd gelukkig wel en toen lachte ze weer. Ze had gisteravond wel 37,8. Vanmorgen was het 37,5. Ook drinkt ze haar flesjes minder goed, normaal altijd alles heel snel en nu zat er net nog ongeveer 20 cc in (ze krijgt 180 + 6 schepjes en ik schud weg tot 180 cc). Ook dronk ze een beetje onrustig, maar dat heeft ze wel vaker.

    Verder is ze er goed aan, ze lacht en speelt in de box en brabbelt wat. Moet ik me zorgen maken of gewoon even in de gaten houden?
     
  2. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Grote kans dat het van de prikjes komt. Als het morgen nog zo is zou ik wel naar de dokter gaan. Ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere. Het weekend komt er aan en je kan dan beter even naar je eigen HA gaan. Succes met de kleine!
     
  3. Mama26

    Mama26 Bekend lid

    29 okt 2007
    786
    0
    0
    Het is zo zielig. Maar is is er zelf hartstikke goed aan, ze slaapt wel meer en heeft rode wangetjes. Maar 37,5 is geen koorst of wel? Rode wangen heeft ze trouwens ook vaker.

    Maar vandaag moet ze toch geen last meer hebben van de prikjes toch? Pfff ik maak me altijd meteen zo'n zorgen.
     
  4. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan ze misschien tandjes krijgen?
    Dan hebben baby's vaak erg rode wangetjes.

    Is nog wel wat vroeg met 3 maanden, maar het zou kunnen?!
     
  5. Mama26

    Mama26 Bekend lid

    29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja het zou wel kunnen.

    Maar dat heeft neem ik aan niets te maken met het feit dat ze gisteren zo moeilijk deed poepen en die verhoging? En het meer slapen?

    Zo zielig voor mijn meisje!

    :cry:
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Lianna heeft nu ruim een maand rode wangetje. Ze is niet ziek, heeft geen koorts en krijgt nog geen tandjes.

    Ik zou me voor de rest geen zorgen maken. Een kleine beetje verhoging is volgens mij niet erg.
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    idd verhoging, mijn inziens nav de prikjes...boven de 38 graden is het koorts..maar pas 39.7 moet je je zorgen gaan maken liet ik me vertellen...
    Tenzij je kndje onder 12 weken is...zoals Marit, die heeft vorige week 3 nachten in het zkh doorgebracht wegens 38.6 koorts zonder aantoonbare reden (niet verkouden en geen prikjes gehad)..

    Het gaat vast gouw beter met je kindje :)
     
  8. Mama26

    Mama26 Bekend lid

    29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank jullie wel meiden!

    Ze ligt nu nog lekker te slapen, normaal slaapt ze nooit zo lang 's middags. Dus misschien is even lekker aan het uitzieken?

    Ik hoop maar dat ze strakjes geen koorts meer heeft. Ik ga straks om 7 uur nog even opmeten.

    Dan doe ik haar dadelijk lekker in badje. Knapt ze misschien ook wat van op.

    Stom he? Normaal wil je dat ze eens langer slapen en nu slaapt ze langer en dan maak ik me ook weer zorgen.
     
  9. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    daar voor zijn we mamma`s meid!
     
  10. Mama26

    Mama26 Bekend lid

    29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb haar net lekker in badje gedaan en nu ligt ze lekker in de box te spelen en te brabbelen. Dus volgens mij valt het reuze mee, ze merkt er zelf volgens mij niets van.

    Oh ze roept; urhuh.....want haar mobiel is afgelopen met muziek maken! :)
     
  11. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Geen zorgen maken hoor, zolang ze nog alert en vrolijk is, is er meestal weinig aan de hand. Opletten dat ze goed drinkt en genoeg plasluiers heeft.

    Maar 37,8 is alleen wat verhoging. tot 37,5 is normaal. Soms kun je ze ook laten afkoelen door ze iets dunner te kleden (door teveel kleding en dekens kan de lichaamstemp. ook iets te hoog zijn).
     
  12. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Toen Marleen haar prikjes had gehad, sliep ze die dag erna ook bijna heel de dag. Voor de rest had ze er geen last van.
     

Deel Deze Pagina