Sinds een week wordt ik wakker met een vieze smaak in de mond. Nee, niet de normale frisse geur, maar iets metaalachtigs. Het is net alsof ik net een kies gevuld heb Nu heb in op internet gelezen dat dit kan komen van het slikken van foliumzuur. (slik ik elke dag) Hebben jullie dit ook en zo ja, hoe kom je van die smaak af ? Mondwater helpt niet, pepermuntjes helpen niet en van de ellendige kauwgum krijg ik zere kaken..........En dan nog maar te zwijgen over de zure oprispingen........Alsjeblieft: HELP !! Hoe los ik dit op een huis- tuin- en keukenmanier op ? (Oh enneh, mijn NOD is volgende week pas, dus zwangerschapsverschijnselen zijn het niet. Ben ook niet zwanger volgens mij. Het ligt volgens mij puur aan het slikken van die vitamines. Ik slik Femnatal (vanwege het foliumzuur en magnesium), Iemand een oplossing ? * (lekker verhaal, hoop niet dat iemand die net wakker is dit leest )
Meid, ik heb er geen idee van!Ik slik zelf geen foliumzuur(vergeet het steeds ) dus heb ook geen last van die smaak.Misschien kun je wat peterselie kauwen?Schijnt wel te helpen tegen 'slechte' adem en smaken. Veel succes met zwanger worden
vervelend zeg! ik slik ook nog geen foliumzuur, komt wel als ik zwanger ben. Heb je soms kiespijn? Kan het geen ontsteking zijn? Dat het helemaal niks met die pillen te maken heeft? Maar idd peterselie helpt, of spoelen, maar ja daar help ik je ook niet veel mee.... Succes
Het is juist de bedoeling dat je voor je zwanger wordt al foliumzuur slikt, zodat je straks alvast een mooi voorraadje hebt....tenminste...dat zei mijn huisarts.
Ik heb het pas sinds een week. Ik heb verder geen last van mijn tanden. Op het internet staat wel dat dit een bijverschijnsel is van foliumzuur, het ijzersmaakje. heeft niemand het dan behalve ik ? Nee toch ?
Ik slik nu 3 weken foliumzuur maar heb nergens last van, misschien kan het erbij horen hoor dat is natuurlijk verschillend per persoon.
Goede morgen, Misschien is het een idee om iets anders te gaan slikken waar ook foliumzuur in zit, ik slik gravitamon dat bevat vitamines en een dagdosis foliumzuur en is speciaal voor zwangere en zwanger willen wordende vrouwen en erna bij evt. borstvoeding. ik heb geen last van extra vieze smaken in de mond. er is meen ik een hele tijd geleden ook een hier over gesproken over verschillende suplementen maar hoe of wat weet ik niet meer. succes er mee! Cynthia
sorry, ik heb daar ook geen last van...maar ik slik wel zwanger vitaal...zit ook foliumzuur in... fay
ik slik sinds 21april ook foliumzuur ik hebook nergesn geen last van,maar ja dat is per persoon verschillend he! succes doegg krulliewullie
Het is juist de bedoeling dat je voor je zwanger wordt al foliumzuur slikt, zodat je straks alvast een mooi voorraadje hebt....tenminste...dat zei mijn huisarts. [/quote] hahaha ja dat klopt hoor, maar ik ben zooooooooo vergeetachtig. Rond mn eisprong begin ik er voorzichtig aan te denken, maar dan neem ik er 3 en dan vergeet ik het weer, ik hoop dat als ik zwanger ben ik er dan ook meer mee bezig zal zijn. (da's m'n goede voornemen)
Ik heb dat ook! Ik slik sinds ik gestopt ben met de pil foiliumzuur, nu zo een 3,5 maand. Ik heb steeds zo een roestige smaak in mijn mond. Als ik mijn lippen afveeg, proef ik roest! Maar heb er geen last van verder! Ik vergeet mijn folium trouwens ook regelmatig in te nemen! Maar het is ind. wel de bedoeling dat je al folium slikt voor de bevruchting plaatsvind! Zo een 4 weken voor de bevruchting zelf!