auto van mp kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wie heeft er ervaring mee? Ik vind het nog steeds best eng, maar ga morgen een auto bekijken. Vooral omdat wij niet zoveel kennis van auto's hebben en ik geen monteur ofzo ken die meekan.

Hoe gaat dat in zn werking? Heb je de auto meteen dezelfde dag meegenomen als ie goed was?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb nog nooit een auto via marktplaats gekocht, en zal het ook niet zo snel doen...helemaal niet als je niet een beetje verstand van auto's hebt.
    Je kunt overwegen om een anwb aankoop keuring te doen.
    Kost je wel een beetje geld...maar dan heb je wel meer zekerheid over of de auto goed is.

Om wat voor soort auto gaat het?

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Peugeot 206

4. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een aantal jaar geleden een auto via mp gekocht.We hebben een proefritje gemaakt, de auto goed bekeken (mijn man dan, ik heb er niet veel verstand van), auto op naam laten zetten en daarna gelijk meegenomen.We hebben er geen spijt van gehad.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    #5 HabibiAna, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
    ...

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Klinkt goed, hoop dat het hier ook zo vlot gaat.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Heb even gekeken...en dit is een autohandelaar.
    En geen gewone particulier die via marktplaat verkoopt.

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja klopt. Is dat niet beter dan een particulier? Ik heb ff op internet gekeken en er stond nix slechts over hun. Een andere garage stond bekend als oplichters dus daar ben ik gelukkig niet in aanraking mee gekomen.

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Wees je er wel heel erg van bewust dat je er geen garantie op hebt. Je moet ook wel zeker weten dat de auto technisch in orde is. (het zou dus wel verstandiger zijn iemand mee te nemen die er wel verstand van heeft)

Ga ook even na of de auto een bovag garantie heeft (aangezien ik las dat hij een autohandelaar is) is erg belangrijk!

Groetjes X

10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

11. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 1 van onze auto's ook op MP gekocht (we hebben er 2), en we hebben er geen moment spijt van gehad. Gekocht van een particulier en dat is prima gegaan.
    Neem wel iemand mee die er (enigszins) verstand van heeft. Jij hebt als koper een onderzoeksplicht.

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Tnx voor de tips! Ik probeer wel iemand mee te nemen die er verstand van heeft.

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik heb 2x een auto gekocht via MP, ben zelf monteur.. dus kijk ook vooral naar de dingen die een ander over het hoofd ziet.
    Is hij goed, dan is hij goed.. ongeacht of het via een bedrijf gaat of particulier.
    Heb er nog nooit spijt van gehad.

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben onze auto via marktplaats gekocht, maar wel nadat we er heel wat bekeken hadden.

Wij hebben hem particulier gekocht en hebben de bonnen gezien aan wat er allemaal aan de auto gedaan was aan reperatie en dat was zoveel dat we het aandurfde.

Mijn ouders hebben hun auto verleden week naar een handelaar gebracht en die kwamen hun auto weer tegen met een km stand die 140.000 km minder was en het zou een zeer goede auto zijn.
    Ik weet wat er allemaal aan zit te komen omdat ze dat bij een garage hebben bekeken en zou die auto dus nooit nemen.

Ik zou zeker uitkijekn en eventueel een aankoopkeuring doen bij de dealer.
    Dat hebben wij ook gedaan met een auto en dat bleek maar goed ook.
    opzich was de auto in goede staat, maar wat er aan mankeerde zoals de airco die niet werkte (zou ruim 1500 euro kosten) en een uitlaat die slecht was en remmen die binnekort vervangen moesten worden was het het niet waard.

Het ligt er ook heel erg aan welke prijsklasse je kijkt.
    Bij eenlagere prijsklassen is het over het algemeen toch de probleemauto's die weggaan, want waarom koop je anders een andere auto, of hij moet et klein zijn of te groot voor een gezin, zoals onze 7 zitter.

Ik ozu er dus zeker voorzichtig mee zijn, en zeker de handelaren proberen te vermijden.
    Je kan geluk hebben, maar je kan ook echt de rotzooi van een ander kopen.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mijn eerste autootje kwam van mp maar die was ook wel goedkoop, en zag er niet uit. heb wel iemand meegenomen die wist waar hij naar moest kijken, ik zou niet gaan zonder een kundig iemand.

Mijn latere auto's heb ik gewoon via de dealer/garage gekocht, die waren ook duurder en wou graag wel garantie.
    Ik zou het zonde vinden een miskoop te hebben via mp met zoveel geld in het spel.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je kan een soort verzekering afsluiten op Autotrust, dan koop je een jaar garantie. Handig als je particulier een auto koopt.

17. Selena149

Selena149 Niet meer actief

#17 Selena149, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2011
    Ik heb dinsdag nog een peugeot 206 gekocht die ik op MP had gezien, maar uiteindelijk wel van een garage kwam. Had m'n schoonvader meegenomen die een kei met auto's en klussen is. :)
    Konden hem in principe gelijk meenemen (na alle papieren rond waren natuurlijk) maar ik nam hem de volgende dag mee zodat ik mijn bluetooth-radio er nog uit kon halen bij me (werd namelijk ingeruild voor mijn oude auto, moest nog wel een bedrag bij leggen) en er mijn oude, simpele radio (die ik niet meer gebruikte) er nog in kon zetten. Wilde namelijk wel mijn bluetooth radio houden.

Tja, waar kijk je naar. Ik selecteerde sowieso al op prijs, km-stand en bouwjaar (onder 2000 viel af). Verder hebben we (nou ja, schoonpaps) de hele auto gecontroleerd. Hoe zit hij in de lak ? Heeft hij deuken/schade ? Evt. roestplekken ? Hoe ziet hij er van binnen uit ? Hoe ziet het er ónder de auto uit (schoonpaps ging er echt onder liggen) ? Heeft hij lekkages, hoe is de uitlaat ? Zitten er onderdelen los ? Hoe staat het met de banden en het profiel ? Controleer alles. Doen alle lichten en ruitenwissers het ? Hoe schakelt hij ? Hoe loopt hij als je de motor aan zet ? Rammelt er niets ? Hoe ziet alles er onder de motorkap uit ? Wanneer heeft hij voor het laatst een beurt gehad en een APK ? Denk ook aan dingen als de distributieriem. Uiteraard ook een proefritje maken. Etc. etc. etc...

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Al 3 auto's via MP gekocht, en alle 3 hebben we nog nooit ( buiten de standaard dingen om ) geouwehoer mee gehad.
    Goed kijken, neem iemand mee die verstand van zaken heeft, lange proefrit maken en naar je gevoel luisteren.

19. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik ben trouwens wel benieuwd welke je op het oog heb. Advertentie ? :D

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    206 invasie hiero