Ik ben nu 35 weken zwanger en heb sinds een aantal dgn echt een hele vieze smaak ik mijn mond/keel.Ik kan niet helemaal plaatsen waar het vandaan komt.Vorige week had ik ook een aantal keren last van zure oprispingen dus misschien dat het daarmee te maken heeft.Afgelopen dgn had ik het ook overdag en vandaag gelukkig iets minder.Ik maak me toch een beetje ongerust omdat ik misschien toch huiverig ben dat er misschien ergens iets aan het rommelen is bij mijn kiezen oid.Ik heb nog 1 verstandskies die op instorten staat maar daar heb ik afgelopen Mei nog naar laten kijken en de tandarts vond het nu niet nodig om hem tijdens de zwangerschap te verwijderen.De kies is ook niet pijnlijk oid en als ik er met mijn tong langsgaat voel ik geen vieze smaak.Ik heb sowieso verder geen kiespijn.Een aantal jaren terug heb ik ook een ontsteking(kapotte vulling)in mijn mond gehad en toen had ik ook continue zo's vieze smaak in mijn mond maar toen was de kies ook ontzettend gevoelig en pijnlijk en dat ik nu helemaal niet aan de orde.Het lijkt ook echt uit mijn keel te komen die vieze smaak.Ik heb afgelopen woensdag tijdens de vakantie wel Emmenthaler kaas gegeten en dat had een beetje zurige zoete smaak en ik bedacht al dat het misschien daarmee heeft te maken.Ik heb eingelijk weinig zin om weer naar de tandarts te gaan omdat ik weet dat ze toch niets zal behandelen wat nu niet nodig is.Ze is erg terughoudend met tandheelkundige ingrepen tijdens de zwangerschap.Maar ik haal me wel allerlei dingen in mijn hoofd over een evt infectie in mijn mond die ook de baby zou kunnen bereiken. Iemand misschien ervaring met zo'n vieze smaak in de mond op het einde van de zwangerschap??. Gr.
Ja ik! Er komt steeds een mondje maagzuur omhoog, dat gaat gewoon ruiken. Normaal nooit last van maar nu de hele dag door. Echt vervelend. Probeer steeds kleine slokjes water te nemen en frisse tussendoortjes nemen zoals komkommer en wortels etc. Maar buiten twee keer poetsen en elk uur drinken doe je er niks aan.. Aftellen tot bevalling!