Ik ben 6 wkn en 3 dgn zwanger en heb steeds zo'n vieze smaak in mijn mond en veel speeksel. Ik slik davitamon compleet mama met visolie. Kan het daardoor komen? Ik kan de smaak niet benoemen, gewoon vies.
vieze smaak herken ik niet.. Overmatig speeksel wel.. Pff dat is zo vervelend! Bij mij ging het rond een week of 14 weg..
Vieze smaak herken ik wel, maar veel speeksel niet. Heb al een vieze smaak vanaf een week of 6.. Nou zie mijn banner. Hoop voor je dat het over gaat!
Beide herkenbaar!! Waar de vieze smaak vandaan komt weet ik ook niet! Maar niks helpt!! De eerste 20 weken erg misselijk geweest, toen was het wel erger. Nu is het een paar weken wat minder geweest en nu wordt het weer erger! Ik hoop maar gewoon dat het na de zwangerschap gelijk over is Sterkte!
Als je echt misselijk bent zou ik de variant met visolie niet slikken. Ik kon er de hele dag door boeren en was er nog misselijker van!
Beste mamaloetje, ik herken je probleem heel erg en het is zwaar onderkend. Ik heb twee zw met HG maar uiteindelijk is mijn grootste probleem de speekselvloed en de smaak vd speeksel. Ik loop nu bijna 40 weken met een doek 24/7 en kan mijn speeksel niet doorslikken. Doe ik dit wel wordt ik misselijk. Zover ik weet is er nog niks tegen. Ik hoop dat het snel bij je over mag gaan. Zo niet heel veel succes!!!
Idem hier Ann80! De vieze nasmaak van de speeksel is ook hier een probleem, het maakt me zoooo misselijk bah bah bah! Ik denk niet dat het door de visolie komt, althans ik neem dit bijvoorbeeld niet. Hetgeen wel een beetje helpt is direct na het eten mijn tanden poetsen en muntjes eten, heb altijd pakjes mentos muntsmaak bij me.
Die vieze smaak schijnt toch met maagzuur te maken te hebben. Althans dat is mij verteld door HA en VK. Ik heb er alle zwangerschappen mee gelopen (en met 40 weken misselijk zijn) en het is heel vervelend.