Veel last van lage rugpijn en krampen in mijn onderbuik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ster2015, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster2015

Ster2015 Lid

8 okt 2015
    5
    0
    1
    Hoi allemaal,

Ik ben vrijdag 5 weekjes zwanger, nu heb ik al voor ik positief getest had last van een soort van menstruatie krampen, ik heb begrepen dat dit erbij hoort ook als je zwanger bent.

Nu heb ik een verleden met mijn rug waardoor als ik teveel til of loop last krijg van mijn onderrug. Dit heb ik nu allemaal niet gedaan maar toch heb ik iedere dag best veel last van men onderrug. Hebben meerdere van jullie ook rugpijn of is dit omdat ik eigenlijk zo'n zwakke rug heb. En wat helpt er bij jullie tegen de pijn? Normaal gesproken nam ik naproxen dat hielp heel goed maar dat mag nu natuurlijk niet meer. Ik hoor graag van jullie

Groetjes Ster2015

2. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyhey,

Ik ben ook 5 weekjes zwanger en veel last van krampen in mn onderbuik...lijkend op menstruatie pijn...gisteren ook last van mn rug gehad....gelukkig komen die krampen voornamelijk snachts en leg ik er een warme kruik tegenaan en dat werkt prima....vanacht lekker kunnen doorslapen... pijnstillers blijf ik liever vanaf als het niet nodig is...al zou paracetamol wel mogen maar ik weet niet in welke dosis...dat zou je aan je huisarts moeten vragen of aan je verloskundige. Tevens is dit mijn 1e zwangerschap en vind het allemaal erg spannend....elk steekje en krampen zoek ik gelijk op internet op om te kijken of dat normaal js!

Succes

3. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ook lage rugpijn hoort erbij ;) zit toch allemaal aan elkaar verbonden de banden van je baarmoeder vooral bij de eerste voel je dat goed !

4. Ster2015

Ster2015 Lid

8 okt 2015
    5
    0
    1
    Hej, gefeliciteerd beide!!

Ik snap wel dat die kwaaltjes erbij horen, maar ik kan door die lage rugpijn gewoon bijna niet lopen laat staan overeind komen. Ik ga nog even aankijken en anders af en toe een paracetamol. En doe het gewoon lekker rustig aan.

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ikheb het ook! Ik ben zaterdag 5 weken. Ik had dit ook ik mijn eerste zwangerschap.

Bij mij worden de menstruatie krampen erger als ik veel doe, bij jullie ook?

6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Dat heb ik ook. Ben nu 6 weken zwanger en heb vooral veel pijn in mijk linkeronderbuik ik had de verloskundige opgebeld om toch het onzekere weg te nemen. Zodra je geen bloedverlies hebt is er niks om je zorgen te maken. Alleen ik moet het wel in de gaten houden ivm blaasontsteking en of blinde darm de pijn in mijn buik komt echt regelmatig. Qua pijn in de onderrug heb ik ook veel last van. Tussen de 6 en 8 wkn is het spannends omdar je een die tijd risicoweek zit zij ze. 2nov mijn eerste echo ben zoooo benieuwd

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Waarom risicoweken? Omdat dan het hartje gaat kloppen?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De eerste 12 weken zijn sowieso cruciaal. reden; alles wordt aangelegd bij je baby, van hartje naar organen, naar hersenen etc. Als daar ook maar iets misgaat, gaat je lijf vaak over op een miskraam.

Wat betreft de vraag over lage rugpijn, die heb ik tot week 9 extreem gehad. Alles wordt week, waaronder je banden waar je baarmoeder aan hangen. Ook gaan je darmen verplaatsen en dit geeft dus krampen. Als je eens Google op 5 weken zwanger, dan lees je die klachten heel vaak.

9. Ez24

Ez24 Lid

10 okt 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dezelfde klachten helaas. Nu ook 5 weken zwanger. Afgelopen dinsdag naar de gynaecoloog geweest omdat ik daar al onder controle liep. Maar die zei ook al dat het de typische klachten zijn van de eerste weken. Ik maakte me er erg ongerust over. Maar de gynaecoloog zei zolang het voelt als menstruatie buikpijn is het goed.

Deel Deze Pagina