Vieze smaak in mond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roderoosjes, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Sinds een paar dagen heb ik een vieze smaak in mijn mond. Ik ben ook behoorlijk misselijk. De misselijkheid herken ik wel van mijn vorige zwangerschap alleen de vieze smaak niet.
    Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoet, zout, pepermuntjes,drinken, maar niets helpt.

Herkent iemand dit?

2. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het, ik had het ook de eerste weken. Wel was ik ook heel misselijk en spuugde regelmatig, dus dat hielp ook niet!

Helaas niet echt een goeie oplossing gevonden.. in ieder geval genoeg drinken (met droge mond werd het erger) en ik had altijd kauwgum oid bij me, heel vervelend maar het was tegelijk met de misselijkheid bij 12 weken weg..

3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ook ik herken het. Bij mij was het op een gegeven moment over. Ik at heel de dag permuntjes enzo

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ben 'blij' dat meerderen dit herkennen. Ik probeer nu zoveel mogelijk te drinken en kleine beetjes te eten. Ook ivm de misselijkheid. Nu maar hopen dat het snel weggaat.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heel herkenbaar! Ik heb inmiddels medicatie voor de misselijkheid, maar de vieze smaak blijft. Soms met geluk neemt het in de avond af. Ik eet ook geregeld een snoepje of kauwgom. Juist van drinken krijg ik een vieze smaak.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Hier heb ik de vieze smaak de gehele zwangerschap gehouden, niks hielp echt. Enige wat heel even hielp was een milkshake, maar dat neem je niet constant;)

7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik heb het ook gehad, zo'n gore ijzersmaak brrr het is wel bij mij de hele zwangerschap gebleven, het werd erger na het drinken van gewone thee.

Veel drinken hielp (behalve thee dan)

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb het ook gehad. Ik poetste denk ik wel 4, 5x per dag mijn tanden. En dan ook goed mijn tong.
    Hielp altijd voor even.

Hopelijk voor jou ook.

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik heb het vorige zwangerschap de hele zwangerschap gehad. Na bevalling was het naar mijn idee meteen over.. ik had inderdaad altijd smintjes mee.. helaas verder geen tips..

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb het ook, nog steeds.
    Ene moment is het een zoete vieze smaak en andere keer iets wat lijkt op melkproducten. Soms denk ik dat mijn lichaam dan of te veel van juist te weinig van die producten gehad heeft en er op die manier dan om gaat vragen.
    Ene dag is het er wel, andere keer helemaal niet. Vervelend is het wel want heb ook het idee dat ik dan uit mn mond ruik.

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bij mijn vorige zwangerschap was dat mijn eerste symptoom en daar wist ik ook meteen aan dat ik zwanger was want ik had het bij de eerste ook.
    Beide zwangerschappen ook flink aan gekomen, at heel de dag door snoepjes en dronk cola tegen de ijzersmaak..
    Deze zwangerschap heb ik het niet! Ook nog niet gehad

12. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook! Meestal gaat dit bij mij gelijk met de misselijkheid, ik weet ook niet zo goed of ik eerst die vieze smaak krijg en daardoor misselijk(er) word, of andersom ;)

Ik ben bijna een week niet misselijk geweest vorige week (nu weer wel helaas) en toen was de vieze smaak ook weg.

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad, echt heeeeel vies, en dan in combi met misselijk gevoel, bah!(heb nooit over gegeven trouwens, wel kokhalsen). Ook had ik alsmaar het gevoel van een brok ik mijn keel.
    Na het eten poetste ik meteen mijn tanden, en ik at kauwgom. Ik doe dat nog steeds trouwens, want soms heb ik die vieze smaak nog steeds. Het is heel langzaam weg getrokken en toen begon ik ook weer normaal te eten.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb het bij de vorige twee wel gehad, wat hielp was drinken (cola, kleine slokjes) en op basilicumblaadjes kauwen.

Nu heb ik die vieze smaak niet maar ben wel veeel misselijker, tot kokhalzen aan toe.

Deel Deze Pagina