Ik ben 10 weken zwanger... wij hebben 2 honden in huis. Een kleintje van ruim 2 en een labrador van 10 maanden. Waar moeten we aan denken als je een hond hebt?
Wij hebben ook een hond, nu 8 jaar oud. Ik heb bij de vorige zwangerschap, en deze ook niks aan voorbereiding gedaan met de hond. Ik geloof niet dat je een hond daarop kan voorbereiden namelijk. We hebben haar wel laten snuffelen aan ons zoontje toen we uit het ziekenhuis kwamen.
Ze merken dit vanzelf. Ze ruiken een zwangerschap en groeien hier in mee. Onze hond wordt overal bij betrokken. Heeft overal al aan gesnuffeld en is ook op de babykamer geweest. Zijn kussen moet verplaatst worden voor de box. Nu ligt hij 90% van de dag op de bank maar tovh gaan we hier nu al mee aan de slag. Zodat de kleine niet van de ene op de andere dag op zijn plek ligt..
Straks als je een box en kinderwagen beneden hebt staan kun je ze daar aan laten wennen. Mochten ze straks op bepaalde plekken in huis niet meer mogen komen, kun je ze daar al op voorbereiden. Verder kun je niet zo heel veel doen denk ik.
Ik betrek onze dieren erg goed bij alles. Zo mogen ze hier bijv meelopen naar de babykamer. Maar dat komt omdat wij een enkele woonlaag hebben en normaal mochten ze ook in die kamer dus nu ook (als ik erbij ben) Ze mogen overal aan snuffelen wat ik koop. En de kinderwagen heeft hier een paar dagen in huis gestaan. De box staat sinds 34 weken in de woonkamer. Wij hebben drie honden en drie katten. En ik vind het enorm belangrijk dat alles soepel gaat lopen straks. Liever iets teveel voorbereiding dan te weinig.
Ze voelen echt aan dat je zwanger bent dus echt voorbereiden hoeft niet. Wel hebben we bij mijn eerste mijn bevallingsshirt op zijn plaatst gelegd, wij moesten in het zkh blijven dus wilde dat hij de baby al kon ruiken. Toen we na een week eindelijk naar huis mochten ben ik eerst alleen naar binnen gegaan zodat hij mij eerst gedag kon zeggen. Arme ding at bijna niet nadat ik opgenomen was, wist dondersgoed wat er aan het gebeuren was. Toen is mijn vriend naar binnen gekomen met de baby vast gehouden en laten ruiken. Had ook wat lekker klaar liggen zodat hij de baby als iets leuks ervaarden. Enige wat veranderde was zijn gedrag naar mij toe, zolang ik bv gaf hield ie afstand maar daarna was alles weer normaal. Wel beschermend naar de baby. Zou in jouw geval wel beide honden er veel in betrekken want die zijn straks alle twee in de peubertijd, dus iets pittiger dan normaal. Maak van de baby iets leuks, dus lekker veel koekjes ect.
Honden hebben een neus voor veranderingen en zeker bij hun baasjes, tenminste de onze wel. Extra aanhankelijk (ook wanneer ik bijvoorbeeld verdriet heb o.i.d.) etc. Na de bevalling een doekje van de kleine aan hem laten ruiken, erna samen binnengekomen en meteen een kluif/ flostouw gegeven. Tip van de hondentrainer was ook om zeker in het begin tijdens de voedingen, de hond iets te geven zodat hij bezig is en niet de aandacht 'opeist'. een kluif oid. Of de ander laten spelen met hem. Wij liieten/ laten onze hond vrij veel bij onze dochter en zijn nu beste maatjes; nu is ze op een leeftijd dat we juist haár moeten 'trainen' haha; niet bij zijn voerbak en met rust laten als hij in zijn hok/ mand ligt. Misschien nog wel meer werk haha Succes he!
Wij hadden niks bijzonders gedaan om onze hond voor te bereiden op zijn nieuwe gezinslid. Eel hebben wel meteen toen we thuis kwamen na 4 dagen Bullitt kennis latrn maken met de kleine. Alleen wij 4tjes. N8emand anders erbij. Ze zat in de maxicosi en vriend had hem vast bij zijn halsband. Het was eigenlijk meteen goed. Hij js in zijn enthousianstme alleen wat lomp en dat hadden we verwacht vandaar dat hij bij zijn band werd vast gehouden. Trouwens toen ik na 4 dagen thuis kwam heb ik eerst hem ook voldoende aandacht gegeven. Vond ik brlangrijk omdat ik vest lang weg was.
Ik denk wel ver in de toekomst maar hoe doe je dat met eventuele speeltjes die rondslingeren? Onze honden hebben nu zelf speeltjes en laatst had schoonmoeder een knuffeltjes meegenomen voor de baby. En daar ging onze hond al mee vandoor toen ik even niet keek.
mijn ouders deden dat met een pop... tja uiteindelijk ging het super, was ook een onwijs lieve hond. of het nodig was geweest, geen idee
Voorbereiden gaat denk ik vanzelf. Het is echt bizar, maar dieren hebben zo goed in de gaten dat je zwanger bent! De dierenarts heeft ons inderdaad gewaarschuwd voor speelgoed straks. De hond heeft enkel siliconen speelgoed dus hopelijk kan hij onderscheid maken maar verder de noodzaak aan ons hierover Letten. We hebben wel een bench staan, hij voelt zich daar prettig in en wij vinden het een prettig idee dat hij erin kan wanneer we even geen oogje in het zijl kunnen houden. Ik vertrouw mijn hond helemaal zin die in dat ik me besef dat je dieren nooit volledig kunt vertrouwen.
Je kunt een hond dat leren. Dat hij alleen zn eigen spul mag pakken. Net als dat je je kind moet leren dat ze niet aan de hond zn spulletjes mogen zitten. En tuurlijk zal dat nog eens fout gaan. Je hond is een hond en geen robot helaas. Maar over het algemeen komt dat wel goed
Mijn hond sloopte alles, behalve de speeltjes van mijn zoontje, Lukt nu zelf om hem van een bal af te laten blijven. Heel soms probeert ie het nog wel eens maar laat het gelijk lis als ik het zie. Hij is wel bijna 5 misschien dat dat ook wel scheelt hoor.
En hoe doe je dat met honden van een ander? (Ouders?) die heeft echt niet door dat ik zwanger ben, is nog net zo lomp enthousiast als daarvoor, en vrij groot zijn daar nog tips voor??
Ik heb hem biet voorbereid, ging gewoon vanzelf. Toen ik echt een buik kreeg werd hij uit zichzelf voorzichtiger.
Hier ook 2 labradors (2 en 4.5 als de baby er zal zijn) en de oudste had al voor mij door dat ik zwanger was, heel bijzonder. Ik ben ook niet van plan om ze erg voor te bereiden, buiten idd op tijd de box in huis, zodat ze aan die nieuwe spullen kunnen wennen. Voor de rest wil ik ze ook meteen aan de baby laten snuffelen als we thuis komen en misschien idd wel eens een kledingstuk van de baby meenemen om te laten ruiken ofzo. Ik denk dat ik ze hier ook wel aan de leiband ga houden, misschien toch een beetje bang dat ze té enthousiast gaan zijn en erop zullen springen! Dat wil ik toch graag vermijden
Die van mij merken wel degelijk dat ik zwanger ben, liggen bijna niet meer op mijn buik en met het wandelen willen ze me echt beschermen. We hebben 2 Spaanse straathodnjes waarvan er 1 altijd erg moet wennne aan nieuwe dingen. De box staat dan ook al best een tijdje.