Vieze smaak koemelkvrije voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lara1978, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn dochter is hoogstwaarschijnlijk gevoelig/allergisch voor koemelk. Ik heb voor volgende week een afpraak bij de HA maar tot die tijd wil ik haar geen koemelk ed geven.

Ze krijgt nog borstvoeding maar als ik aan het werk ben krijgt ze een flesje kv. Op advies van de apotheek heb ik een pak 'Allergy Care' van Friso gekocht maar mijn meisje weigert dit te drinken.
    Het is duidelijk dat ze deze melk niet lekker vindt dus ik moet nu op zoek naar een alernatief.

Weet iemand of alle koemelk-vrije fv zo'n vreemde smaak hebben of verschilt dit erg per merk? Deze melk ruikt ook echt smerig :pale:
    Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi,

Volgens mij is het zo dat alle KMA FV vies/anders smaken..
    Mijn zoon krijgt Pepti, en hier staat t ook op t pak vermeld..En heb t van te voren van het CB vernomen.

Ik kan je helaas niet helpen aan een alternatief.

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    nikita heeft een erge vorm van KMA en heeft nu op kosten van de verzekering friso allergy-care gekregen en die at ze ook niet door de smaak.
    wat ik dus doe is, de aantal scheppen voeding ook de aantal scheppen vanille nutrix. nu drinkt ze t met liefde op en heeft dus ook geen krampen,
    ja kan t allicht proberen en t kost maar 1.05 euro. werkt t niet dan heb je t wel geprobeerd,

succes ermee

susanne

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vanille mag toch nog niet bij allergie?

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    t is allergeen vrij en ik had geen kommentaar gekregen van de dietiste,
    anders had t er ook opgestaan.
    nikita reageerde op KM met buikpijn en veel huilen en met dat rijstebloem doet ze t niet en lacht ze na de fles er vrolijk op los dus ik zie geen problemen. ook t spugen is minder geworden ermee9 met voeding en nutrix)

6. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Onze dochter heeft een ernstige KMA, had oa bloed bij haar ontlasting.
    Vanaf dat ze een paar weken was geven wij op advies van de arts Nutramigen, is ook een hele zure/ bittere voeding.
    De arts zei tegen ons dat kindjes die een echte allergie hebben voor koemelkeiwit automatisch deze melk drinken. Als kindjes het niet lusten dan hebben ze geen echte allergie( schijnt een natuurlijke reactie te zijn)
    Succes!

7. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Morgen ga ik meteen wat Nutrix Vanille halen, het is het proberen waard!
    En ik hoop dat de arts van Patricia34 gelijk heeft! ;)

Toevallig heb ik vandaag op internet babyvoeding gevonden op basis van geitenmelk, het heet: Nannycare Geitenmelk http://www.nannycaregeitenmelk.nl/ . Ik heb een poefverpakking besteld en hoop dat mijn meisje het drinkt.

Er zijn dus in ieder geval nog mogelijkheden!

Deel Deze Pagina