vieze smaak?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Merel69, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Tot nu toe(6 weken) heeft Anouschka telkens gekolfde melk gehad, alleen de afgelopen 2 weken was het echt gillen tijdens het drinken uit de fles. Na een paar slokjes was het echt krijsen! En dan dronk ze niet meer dan 50 cc ofzo en dat 7 keer op een dag.

We hebben haar toen een flesje gewone (hypoallergene) melk gegeven en dat dronk ze op zonder kik. Helemaal leeg (ruim 100 cc) en leek helemaal voldaan.

Ik vond dit wel heel frappant en ben gaan uittesten. Mijn melk was krijsen en de gewone melk was op zonder probleem.

Hoe kan dit?
    Hebben jullie dit wel vaker gehoord?

Je hoort dan wel dat bv het beste is voor je baby, maar dit moet toch niet de bedoeling zijn?! Het lijkt net alsof ze mijn melk heel vies vindt (mijn eerste dochter wilde ook niet bij me drinken) of dat het haar pijn doet op een of andere manier.

Wat kan dit toch zijn??????

Voel me een beetje teleurgesteld en falen......:(

Groetjes Merel

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi Merel,

Wat vervelend dat je teleurgesteld bent, dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Wat je beschrijft is heel vervelend. Je mag er alleen helemaal vanuit gaan dat je dochter het prettig vindt om bij jou te drinken en de voor haar bestemde melk het lekkerst vindt.

Hoe is het ondertussen?

Wellicht dat volgende aan de hand kan zijn:
    - ze ligt niet lekker. (een haartje, iets doet pijn bij haar)
    - ze vindt dat ze teveel haar best moet doen aan de borst, uit een fles stroomt het heel makkelijk
    - je hebt juist veel melk waardoor ze wel heel veel in 1 keer in haar mond krijgt

Zou het iets van bovenstaande kunnen zijn denk je?
    Groeten Rieneke

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    #3 Merel69, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    Hoi Rieneke,

Qua houding hebben we alle houdingen geprobeerd.
    Ze drinkt niet uit de borst, maar afgekolfde melk uit de fles en dat was dus gillen. Gewone melk uit de fles gaat wel goed. Dus te veel moeite doen aan de borst en teveel melk gaan allebei niet op.

Ondertussen heb ik besloten te stoppen met gekolfde voeding geven (met pijn in mijn hart, maar ik vond het zo zielig om haar telkens zo te zien krijsen). We hebben nog een paar keer geprobeerd mijn melk in de fles te geven en het was meteen weer gillen. Gelijk gestopt en een fles gewone melk en dat ging er zonder problemen in..... Ik snap er helemaal niks van en denk toch dat het te maken heeft met de smaak ofzo.... Kan je nog iets anders bedenken??? Of heb je dit wel eens vaker gehoord?

Het is toch frappant dat we een fles gekolfde melk en gewone melk achter elkaar geven en dat de een problemen geeft en de ander niet?????:(

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Heel vervelend.
    Wat ook nog goed zou kunnen is dat je melk aan het voorverteren is en dat ze dit niet lekker vindt.
    Je zou je melk kunnen pasteuriseren en kijken of ze dit dan wel drinkt. Het zou kunnen dat het hiermee te maken heeft.
    Het is in elk geval de moeite waard moet je maar denken.

Succes,
    Rieneke

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ehmmmm...hoe pasteuriseer je melk dan?:(, of is dit een heel blonde vraag:D.

6. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Nee hoor, niet blond ;)
    De melk verwarmen tot 62,5 graden voor 30 minuten.
    Waarschijnlijk heb je geen thermometer hiervoor.
    Je kunt ook gewoon je melk goed heet maken. Hierdoor dood je wel de levende cellen, maar is je melk verder prima van kwaliteit.
    Het is maar even om te kijken of je dochter nu wel de melk drinkt.
    Als ze de melk nu wel drinkt, dan kun je altijd overgaan op verwarmen zonder de levende cellen te doden.

Nu duidelijker?
    Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina