5e week

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door BaBiKa, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BaBiKa

BaBiKa Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb 5 jaar geleden een miskraam gehad met 8 weken. Hierna hebben ik en mijn vriend het 5 jaar lang geprobeerd, maar tevergeefs. We zijn zelf op het punt gekomen om naar een Fertiliteitskliniek te gaan, maar dit is niet meer nodig (hopelijk), want ik ben ZWANGER! :)

Ik kan mijn geluk niet op, maar nu maak ik mij heel erg zorgen om van alles. De enige sympotomen die ik tot nu toe heb zijn gespannen borsten met donkere tepels en zichtbare aders en verder ben ik alleen heel erg moe. Ik heb elke dag standaard in de middag een power nap, want anders hou ik het niet vol. Waar ik me nu zorgen om maak is of dat wel normaal is..
    Ik heb erg last van mijn buik, deze is hard en het voelt alsof ik een steen heb doorgeslikt. Ik zweet meer dan normaal en plas iets meer dan normaal.
    Ik wil echt zo graag dat alles goed gaat en ik heb mijn eerste echo op 26.06.

Heeft iemand dit ook en hebben jullie misschien tips die ik kan opvolgen?

Bedankt dames!

2. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als eerste gefeliciteerd en snap dat je eat gespannen bent. En die symptomen horen er gewoon bij geen rede voor zorgen dus

Ik viel altijd na het eten een uurtje in slaap. Pijnlijke borsten, misselijk en opgezette buik. (Dat komt door een bepaald hormoon)

Probeer te genieten en ik duim dat het.goed gaat succes

3. BaBiKa

BaBiKa Niet meer actief

Hoi Liva,

Ik maak me heel erg zorgen, maar denk dat het meer kwaad doet dan goed. Het hoort er allemaal bij, zolang er geen bloed te zien is, is het goed.
    Haha, echt vreselijk om zo lang te wachten om naar de vk te kunnen. Ik ga morgen nog bloed prikken om het zeker te weten. :D ondertussen al 6 testen gedaan, mja.
    Ik moet even leren genieten!

En ik hoop dat die van jou donderdag ook positief is. Laat je het weten? :)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja hoor die symptomen zijn volkomen normaal. Die heb ik nu en had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook.
    Hopelijk wordt je niet misselijk, want dat is echt niet leuk.

5. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja snap dat het lastig is. Kan je niet een inwendige echo krijgen om je angst wat weg te nemen ivm je verleden dat had een collega van mij ook. Zijn gaf haar angsten aan en wie weet kan er wat gedaan worden! Ik zal laten weten. Nu weer misselijk en borsten zo pijnlijk dat slapen op mijn buik pijnlijk is. Spannend

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Allereerst gefeliciteerd..!!!
    Vooral die moeheid herken ik heel erg. Ik kon de hele dag wel slapen haha.
    Ik kreeg af en toe ook een menstruatieachtig gevoel in mijn buik en dat bleken groeipijntjes te zijn.

Alles wat je nu ervaart hoort erbij denk ik..!!
    Maar super dat jullie toch nog zo zwanger zijn geraakt..!

7. BaBiKa

BaBiKa Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom net van de huisarts. De pijn in mijn buik bleek door mijn blinde darm te komen. Hij is niet ontstoken, maar blijkbaar gevoelig. Morgen nog urine inleveren om een blaasontsteking uit te sluiten. Verder zei hij dat ik die miskraam even achter mij moet laten en proberen te genieten. Maar ik ben echt bang. :S

Ja, een echo zou wel heel prettig zijn. Die 2 weken en 2 dagen die ik nog moet afwachten zijn echt vreselijk. Ik zou de gyn even kunnen bellen, zij is tevens mijn verloskundige. Heel handig.

Ik laat het jullie weten. :p

8. isabebe2

isabebe2 Lid

20 okt 2013
    36
    0
    0
    Limburg
    Hallo,

Ik ben ook in mijn 5e week. Mijn verhaal komt gedeeltelijk overeen.
    Wij zijn sinds 1-1-2013 beZig voor een 1e kindje. Na 3 maanden was ik zwanger. Na 7 weken en een goede echo helaas na wat bloedverlies een miskraam. Nu 1 jaar later weer zwanger!
    Ook wij zouden maar fertiliteitsarts gaan. Hebben cyclus onderzoek gehad en daarvan kregen we gister de uitslag. Wij konden gelukkig vertellen dat we zwanger waren. En eea dus niet
    Meer nodig was. Wel heb ik meteen n echo gekregen ivm de eerdere miskraam en onrust. Echo was nog niet veel te ziem. Wel een
    VruchtZakje maar nog geen vruchtje maar dat was
    Normaal. Over 2 weken weer n echo en dan hopelijk n kloppend
    Hartje zichtbaar.
    Ik zou als ik jou was vragen voor een echo. Dat stelt je gerust! Wel maar voor eventjes Hihi want ik zou nu alweer willen gaan!
    Qua symptomen heb ik ook last van vermoeidheid en zeer pijnlijke borsten. Af en toe wat steekjes in m'n buik. En een mega opgezette buik! Dat is wel vervelend want krijg t idee alsof iedereen al kan zien dat ik zwanger ben!
    Hoop voor jou dat ook bij jou alles goed blijft gaan! Maar positief denken!!! Dan komt t vast goed!
    Gr isa

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    De klachten die je nu hebt zijn normaal voor de duur van je zwangerschap. Ook ik heb exact hetzelfde gehad, bij alle 4 de zwangerschappen, en duidt echt niet op het eventueel misgaan van de zwangerschap.
    Vaak wordt er ook gezegd : zolang je niet bloed, is er niks aan de hand.
    Maar zelfs als je bloedverlies hebt, kan de zwangerschap gewoon goed gaan. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje begon ik te vloeien op 4.1 weken. Had daarbij gigantische buik/menstruatie krampen, en dacht echt dat het niet goed zou gaan. Ik bleef vloeien en pijn houden, en toch was iedere keer weer de echo goed. Uiteindelijk heb ik gevloeid van week 4.1 tot aan week 10. Daarna stopte het, en kijk mijn banner, ik heb een prachtige dochter.
    Ook bij deze zwangerschap heb ik in het begin van de zwangerschap het gevoel gehad dat ik een steen in had geslikt, ik was extreem moe ( nu nog ) pijnlijke borsten, ( ook die doen nu nog steeds zeer ) etc etc etc. Ook heb ik wederom in het begin van de zwangerschap gevloeid. En zoals je ziet aan mijn banner ben ik nu alweer bijna 19 weken.
    Blijf positief !!!! De klachten die je nu hebt horen er bij.

10. BaBiKa

BaBiKa Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb de gyn vandaag gebeld, maar ze willen mij geen eerde echo geven dan die over 2 weken. :( Daar is waarschijnlijk een reden voor van iemand daar boven. :p
    Ik moet leren om niet zo angstig te zijn steeds geloof ik. Sowieso ben ik niet een positief persoon, haha! Ik moet het gewoon leren.

Vandaag is gewoon weer een normale dag geweest, ik heb 1 keer wat witte slijm gehad bij het afvegen, maar verder niets. Ik moet opeens 10-12 keer per dag plassen, ik ben iets minder moe.. En die pijn, tja, het hoort erbij, ik moet gewoon niet steeds denken dat het fout gaat. 1 slechte ervaring moet ik achter mij laten. Ik ben trouwens nog steeds niet misselijk of zo, geen hoofdpijn meer.. Ach ja, misschien komt het ook door die Mama pillen van Vsm en visolie pillen van Vsm. :p

Isa, ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat. Laat je het mijn weten? We hebben in dezelfde week een echo. ;)
    Sjanniee, een tweeling!! Zooooo leuk!! Vind het altijd bijzonder als een vrouw zwanger word van een meerling. Ik ben heel blij voor je.

Ik weet niet of jullie dames gelovig zijn, ik ben zelf katoliek en vrijdag aanstaande is het een heilige dag. Ik ga even naar de kerk om een kaars aan te steken en een gebedje doen voor mij en ook voor jullie. :)

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik was ook erg onzeker in het begin. Ik heb toen op eigen kosten (25 euro) bij een pretechobureau een echo laten doen gewoon om te kijken of het goed was. Ik weet niet waar je woont maar mss is dat iets voor je, om je gerust te stellen?

12. BaBiKa

BaBiKa Niet meer actief

Hoi Kimmiej,

Wat een goed idee. Ik woon in Hengelo, Overijssel. Ik ga gelijk even op zoek naar zo'n bureau. Ik word helemaal gek van onzekerheid. Bij elke pijn denk ik weer raar, elk beetje afscheiding word ik weer bang. Heel stom misschien, maar het moet maar.
    Bedankt voor de tip!

13. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben zelf nu ook als het goed is 5 weken en 2 dagen. En ik voel echt totaal niets! Het enige waardoor ik wist dat ik zwanger ben waren mijn borsten, ik kreeg opeens zichtbare dikke groene aders haha. Daardoor wist Had ik bij 3 weken al een positieve test zelfs. Nu ben ik ook echt onzeker en angstig ivm vele miskramen in het verleden. En mijn ervaring met mn twee dochtertjes Had ik rond deze tijd toch echt wel al last van misselijkheid en moeheid. Ik Had al een afspraak staan voor een eerste echo op 24 juni. Maar gister heb ik alsnog de gyn gebeld en ze verteld hoe bezorgd ik ben enz. Dus nu heb ik aanstaande maandag een extra echo. En 24 juni blijft ook gewoon staan. Ben toch blij dat ze het wilden doen, al vind ik maandag ook nog ver haha

14. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook 5 weken en 4 dagen zwanger. En mijn enige symptoom is dat ik last heb was obstipatie. Niet meer plassen of zere borsten. Mijn echo staat pas gepland op 1 juli. Dus nog veel meer geduld hebben, maar de tijd gaat aardig snel vind ik.

Deel Deze Pagina