Moeder spoelt baby door wc

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bloemetje95, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Gelukkig leeft t wondertje nog

Telegraaf

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dit krijg je als je maar 1 kind mag. Raar land.

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    cina een raar en vreemd land vind ik het maar het is daat beter om zonen te krijgen zo triest

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat triest dit :(

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Er zijn toch babyluikjes daar? Totaal onnodig dit.
    Overigens hebben de zonen allemaal problemen om aan de vrouw te komen, want die zijn er bijna niet. Daar gaat je nageslacht.

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Toen ik de topic titel las dacht ik al: Oh zeker in China.. Arm baby'tje..

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #7 lovewinnie, 3 aug 2015
    Laatst bewerkt: 3 aug 2015
    Dit krijg je met dat verdomde een kinds beleid. Het krijgen van een 2e dochter kost vaak zoveel dat de ouders hun huis alles kwijt raken om het te mogen houden. Boete is vaak wel 5x jaar salaris ;( wat veel mensen niet hebben liggen. Abortus gebeurd ook vaak zodra ze weten dat het een meisje is. Verder is ter vondeling leggen ook een optie waardoor tehuizen propvol zitten met meisjes voor adoptie. Ze worden soms zelfs gedwongen om abortus te doen als ze laten weten niet te kunnen betalen. Ook na 24 wk zwangerschap. Dit dan wel achter gesloten deuren en krijgen dan wat geld toe. Meisjes kosten de overheid handen vol geld met die volle tehuizen.
    China: Eenkindpolitiek | Mens en Samenleving: Ouder en gezin

8. misa

misa Niet meer actief

Schijnt toch te veranderen of al veranderd te zijn, dat een kinds beleid?

Hoe dan ook, in en in triest voor deze mensen en het kindje (al die kindjes).

9. Islah

Islah Niet meer actief

Nu het over China gaat komt het alleen door dat eenkindbeleid, als er weer iemand in Nederland een baby'tje dumpt in een vuilnisbak is het een gestoord mens.

Volgens mij is iedereen die zoiets doet gestoord, ongeacht het land waarin je woont.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Artikel niet gelezen blijkbaar?
    Er staat namelijk duidelijk in het artikel dat de moeder dat heeft gedaan door dat eenkindbeleid in China! En daardoor geen meisje wilde.

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Blijf het lastig te rijmen vinden... Een gezond meisje uit china adopteren gaat niet eens, why als de tehuizen zo vol zouden zitten en kindjes zelfs door het toilet gespoeld worden..

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ja dat begrijp ik ook niet :(

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Afschuwelijk.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dat staat in het artikel ja, maar wie zegt dat dat klopt? Ik geloof niet dat een normaal persoon überhaupt zoiets zou doen, dan heb je per definitie een steekje los. Net als die vrouwen hier die hun kind in de prullenbak dumpen.

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik denk niet dat je nog heel normaal kan blijven hoor als je in een land als China opgroeit. Ze leven onder een enorme prestatiedruk daar en een meisje krijgen is haast een schande. De vriendin van mijn broer is Chinees en die is ook een beetje verknipt ;) ze heeft ook hele vreemde relaties binnen de familie die eigenlijk alleen draaien om geld en werk. Gevoelens die ze al hebben zitten heel ver weg gestopt

16. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dan is die 1-kind-politiek in ieder geval straks overbodig ;)

17. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    #17 K0pjeThee, 17 aug 2015
    Laatst bewerkt: 17 aug 2015
    Dat neemt niet weg dat diegene gestoord is.

Als de regels van rutten en de rest van het land hier zo gek zouden worden dat het ver buiten mijn principes om zou gaan, dan zou ik hier niet in mee gaan en desnoods zou ik vertrekken. In dit geval geldt het beleid in China in bepaalde steden, dan kan je toch ook in een andere stad gaan wonen.

Vindt het zowiezo onbegrijpelijk dat er in China een boete kan worden opgelegd als je meer dan 1 kind hebt.
    Maar in China kan wel meer, zo zag ik pas een afschuwelijk filmpje van hoe bont daar wordt gemaakt. Al het onmenselijke kan daar.
    Als andere ''normale'' landen daar nu eens zeggenschap over konden krijgen..

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0

Eens. Daar komt bij dat de eenkindspolitiek is versoepelt en dat veel mensen hun tweede kind niet aangeven (ok dat is erg, maar wel een betere oplossing dan de wc). Je baby doorspoelen uit angst voor een boete is maf, ook in China anders zou het de pers niet halen

19. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Waarschijnlijk is dit een heel domme vraag, maar ik vraag me toch echt af hoe je een baby door de wc gespoeld krijgt ... :(

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    En dan zeggen dat ik 2 kennissen heb die al jaren op de wachtlijst staan om te adopteren... Alle lijsten zijn bijna gesloten, het is heel moeilijk op dit moment. Triest.

Deel Deze Pagina