Vieze stink @@@@ katten

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook de katten binnen. Ik wil niet dat een ander last heeft van mijn katten (het zijn immers MIJN huisdieren) en bovendien ben ik bang dat mijn katten onder een auto ofzo terechtkomen.

Ik vind het zelf ook erg vervelend als andermans kat in onze tuin gaat schijten.

Sterker nog, toen wij hier net woonden, was er een buurtkat die constant op onze voordeurmat ging schijten. Lekker hoor als je de voordeur uitstapt en gelijk bovenop een kattendrol stapt.
    Ik kon tot 2x toe een nieuwe voordeurmat gaan kopen. Heb een aantal keer anti-kattenspray gespoten bij onze voordeur. Toen werd het al minder gelukkig. Intussen was ik er ook achter dat het een kat van onze buren was die waarschijnlijk zijn territorium aan het afbakenen was in verband met onze katten (die dus niet buiten komen). Toen er weer eens een drol op onze voordeurmat lag, was ik er werkelijk waar zo strontzat van dat ik die drol richting buren heb gegooid zodat het bij hun voor de voordeur lag.
    Sindsdien hebben wij geen last meer van drollen bij onze voordeur.

Verder vind ik binnenkatten niet zielig. Onze katten zijn niet anders gewend. De een is al 7 jaar binnenkat; de ander is inmiddels al 12 jaar binnenkat. In de zomer doe ik ze wel aan een lijntje bij ons buiten in de achtertuin.

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

dat heb ik er wel voor over. Het zijn MIJN beessies.
    Maar ik denk dat het een groot iemand moet zijn die aan mijn beessies komt :)

3. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Als iedereen hun kat nou is bij hin houden zou iemand er ook niet aan zitten.....

4. Engeltje1

Ik denk dat dit een eindeloze discussie blijft..

Ieder heeft zijn eigen mening, zou saai zijn als dat niet zo zou zijn.

Ik heb mijn zegje gedaan hierover.. Tjuus :)

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik had het idd niet over jou, maar je voelt je blijkbaar aangesproken;) En als je kat verdwaald en ze vinden in een tuin van een ander een mooi plekje, dan ben je er wel gewoon verantwoordelijk voor. Ze zijn van jou en van niemand anders. Als iemand er dus last van heeft, dan is het normaal en fatsoenlijk om met elkaar een oplossing te zoeken. De mijne heeft ook veel ruimte, maar als die net in de tuin van de buurman gaat zitten en deze heeft er last van, dan bespreek ik dat met hem. Dat heet ontwikkeling. Ieder zijn eigen keuze daaraan mee te willen werken of niet. Ik zou het wél prettig vinden, ik vind het gezellig om goede contacten te onderhouden met buren. Het voelt fijn, het levert wat op en dat vind ik belangrijk, om met elkaar te leven en niet voor mezelf.

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    idd....( bij onze oude buurt was er iemand die gif strooide...)

Kijk daar ben ik het compleet niet mee eens!!! Ik ben een echte kattenliefhebber....maar daar kon je dus je deur niet uit stappen of er lag stront op stoep (en echt niet van honden.....want heb ze een keer zien zitten schijten) Ze kwamen gewoon door de achterdeur binnen om brokken van onze kat op te eten....gingen op de auto zitten met krassen als gevolg als ze er vanaf gleden of werden gejaagd ofzo.....jaagden op vogels en heb meerdere malen een karkas gevonden in de tuin....... en muizen (maar dat vind ik neit zo erg hihi)

die man heeft toen een boete gekregen van de politie dat wel..maar ook in de hele buurt is er een briefje binnen gedaan door de buurtagent, om de katten aub binnen te houden zodat anderen er niet zoveel last van hebben! (heeft niet geholpen..maja...)

Dus het kan echt erger....en mijn pa haalt zijn kat ook iedere keer weer op...maar vloekt onderhand wel bij de volgende boete! (is toch weer iedere keer 50 euro) en houdt de kat zo veel mogelijk binnen!

Ach onze kat is al 11 jaar een buitenkat geweest en sinds ze bij ons is is het een binnenkat geworden..gewoon aangeleerd!! dus het kan echt wel hoor...... en ze is nu 16 jaar oud!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

hahahaha, je hebt gewoon publiek.... En dat terwijl je eigenlijk gewoon helemaal niets zegt....hahahaha

8. Engeltje1

Wil jij ook publiek?? dan zal je toch met wat anders moeten komen...

Je gaat nu door op mij, terwijl ik eigelijk al had aangegeven dat ik stop met deze eindeloze discussie ;)

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    #209 Marjanneke, Nov 24, 2010
    Last edited: Nov 24, 2010
    Uhhmm..... hier een hond en twee katten, waarvan de ene kat altijd binnen is, de andere vaak buiten, maar allebei doen ze 'het' op de bak, dus de buren hebben er geen last van.

Ik zal wel iemand zijn die alles wat hier gezegd wordt 'te serieus' neemt, maar ik heb wel een eye-opener (hoewel dat nog te bezien valt gezien de kattenhaatsters hier..;)) voor degenen die het grappig vinden om dingen te bedenken die ze de katten kunnen aandoen;

Toen ik een jaar of 11 was hadden we thuis een hondje, een leuke Stabij. Als pup gekregen maar toen hij een jaar of 4 was is hij doodgegaan omdat hij een of ander vergif had gegeten (vermengd met wat oude kluifjes vlees en kattevoer) wat bedoeld was om katten (en honden) te verjagen, niet eens uit een tuin, maar langs het kanaal waar veel mensen hun honden uitlieten (geen speelveld of wat dan ook, gewoon een brede groenstrook van een aantal kilometer langs het kanaal). De man die dit had gedaan was al verschrikkelijk voordat hij dit had gedaan, had werkelijk het liefst met iedereen ruzie en stuurde zijn valse Dobermann het liefst op alle katten en spelende kinderen af, maar dit was de ziekste daad die hij ooit had gedaan.
    We hebben het natuurlijk bij de politie gemeld destijds, maar helaas... er was geen bewijs, want het vergif was natuurlijk al opgegeten / weggehaald en de man ontkende natuurlijk.
    Ik heb mijn vader nog nooit zo kwaad gezien als toen.

Iedere grap of opmerking die hier geplaatst wordt over het opzettelijk een kat iets aandoen, schiet bij mij totaal verkeerd... niet al te onbegrijpelijk misschien?

Ik heb ook een hekel aan kattestront in mijn tuin, en als het hier een enkele maal voorkomt dat er eentje zit die wat sporen achterlaat, laat ik dat de eigenaar weten. Ik heb nog nooit scheve gezichten gekregen, het is maar net hoe je het zelf brengt volgens mij. ;)

P.S. Iedereen wist dat deze man het had gedaan want hij had ook al regelmatig schokdraad gespannen op de meest onmogelijke plaatsen en zat altijd klaar om alle dieren zo bruut mogelijk te verjagen omdat (ja, ja een echte dierenliefhebber dit), hij de vogels boven en rond het water wilde bekijken met z'n verrekijker en de dieren verjaagden ze altijd volgens hem.

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb zelf 2 katten en een hond, maar ik zou er ook pislink om worden als andermans katten in mijn tuin zouden schijten (niet dat ik nu een tuin heb, want we wonen in een flat:D). Het is gewoon ontzettend krom dat je allerlei dingen moet aanschaffen/strooien om andermans katten buiten je tuin te houden.
    Ik vind dat als je huisdieren neemt, je er ook voor moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaken. Dus katten binnen houden, of je tuin afzetten/ren maken zodat ze niet bij de buren in de tuin kunnen.
    Als ik mijn hond laat schijten en het niet op ruim, krijg ik een bekeuring. Maar katten schijten maar overal (is natuurlijk ook lastig te controleren).
    Nee, wat dat betreft mag er van mij wel een controle komen op katten.
    Lekker binnen houden met een mooie grote krabpaal en voldoende afwisselende speeltjes en aandacht en de katten zijn ook gelukkig.

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    ben ik volkomen met je eens! Als je een kitten van kleins af aan binnen houdt, weet hij/zij niet beter. Dus nee het is niet zielig! Het is pas zielig als een kat dagen rondzwerft en uiteindelijk onder een auto beland of iets aangedaan wordt door andere mensen.

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb trouwens een ex-zwerfkat, die kon op 12 jarige leeftijd ook nog probleemloos wennen aan het leven als binnenkat. Ik heb hem nu 3 jaar, maar hij taalt er helemaal niet naar om naar buiten te gaan. Dit zal wel niet voor alle katten gelden, maar sommige oudere katten kunnen er dus ook nog prima aan wennen.

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Hmm van mij hoeft het ook niet meer zo. Hebben zelf 2 katten die waanzinnig verharen en constant naast de kattenbak pissen. Als het aan mij lag waren ze al weg!

14. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Je hebt zeker katers?? Of kater of poes? Dit is duidelijk een teken van territorium afbakenen. Of je kattenbak is niet schoon genoeg voor ze.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb nu andere grit. Namelijk van kristalsteentjes, je ruikt niks meer in de kattenbak. Je hoeft het ook maar 1 keer in de 4 weken te verschonen, maar tussendoor wel drolletjes uitscheppen natuurlijk :) Sindsdien doet mijn kat niks meer naast de kattenbak.

Ik had hiervoor gewoon grit die klonterde, en ja dat bleef je, ondanks dat je poep en plas uitschepte toch ruiken. Dus ja dan vind ik het niet zo gek dat een kat er dan niet in wil. Je wil zelf ook niet op een stink toilet :D

15. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier 3 katten die wel buiten komen, maar kan haast met zekerheid zeggen dat ze niet in de tuinen van de buren poepen.
    Kijk zeker weten doe ik het niet, maar bijna al onze buren hebben zelf ook katten, dus ik neem aan dat die hun tuin wel als territorium gebruiken en mijn katten daar weggejaagd worden, want dat gebeurt ook als één van die beesten in onze tuin probeert te komen.
    Mijn katten lopen of in onze tuin, of op straat.
    2 van de 3 komen zelfs naar binnen om op de kattenbak te gaan, omdat ze weten dat ze daar hun ding moeten doen.

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Wij hebben 'geholpen' kat en poes. En eerst deden ze dit niet... En ja natuurlijk zijn er veranderingen in het huis geweest maar daar moeten ze maar gewoon tegen kunnen vind ik. Ik heb altijd katten gehad, nooit problemen en dezen spannen de kroon. Erg boos kan ik ervan worden.

17. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dan zou het daardoor kunnen! En tja, moeten ze maar tegen kunnen vind ik dan weer cru gezegd...dieren hebben ook gevoel!

En juist door boosheid, gaan ze het nog veel erger doen. Daar heb je niet alleen je katten mee, maar ook jezelf.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Welk merk is dat dan?

Share This Page