Je kunt je kat ook gewoon binnen houden! Waarom een kat aanschaffen als je hem/haar vervolgens de hele dag buiten laat zwerven. Zie het nut er dan niet van in. Met een hond is idd anders, maar ook die heb je erbij! Maar ja zoals ik al eerder zei, de baasjes doen dat, niet de dieren zelf.
hier ben ik het niet mee eens... wij hebben een labrador (en kat) en onze buren hebben 3 katten waarvan er 2 door onze tuin lopen om buiten het hek te komen... of de hond nou in de tuin is of niet ze lopen er toch wel doorheen... koffiedik en zonnebloemolie helpen wel maar tijdelijk (eigenlijk totdat de regen het wegspoelt)
Whoeii... Sommige reacties zijn wel erg heftig! Als er serieus mensen zijn die dat overwegen?! God wat ben ik blij dat mijn katten binnen mijn muren blijven. Er zijn zat diervriendelijke oplossingen zoals al eerder genoemd (koffiedik, water gooien, eigen hond of kat in de tuin laten etc) Mijn ouders hadden ook erg veel last van katten in de tuin en zij hebben een apparaat gekocht wat een bepaalde hoge toon geeft waar katten een hekel aan hebben. Het kost wat maar geen schijtende katten meer in de tuin hoor, helpt dus echt!
Toen ik een tuin had gingen mijn katten naar buiten als ik dacht van hup effe een frisse neus halen of dat ze lekker even konden rennen. Na een kwartiertje riep ik ze altijd weer naar binnen. Mijn katten waren niet de hele dag buiten. En als ze buiten waren was dat kort en als ik thuis was.
Schijnen ook kruiden te zijn die je in de dierenwinkel kan halen, en dat er op strooien. Maar ik zou dat mooi de baasjes laten vergoeden hoor. Of een week lang alle poep scheppen en terug in de tuin blijven gooien, dit een week lang doen. Eens kijken wat ze zeggen
Dat komt dus omdat jou honden katten gewend zijn en andersom. Hier zijn mijn honden geen katten gewend en dus niet vriendelijk tegen katten, al hoewel de labrador ziet alles als een lolletje en zal wellicht lomp willen spelen. Wat de kat dan niet op prijs zal stellen. En de poedel die gromt alsof zijn leven ervan afhangt denk wel dat een kat donders in de gaten heeft dat hij niet welkom is hier!!
Je zegt toch dat het opgeruimt moet worden ?? Dan moet dat toch? Tuurlijk begrijp ik je wel dat het niet leuk is maar het kan daar ook niet blijven liggen. Van die gele handschoenen aantrekken, extra doekjes in je hand en die knijper he, niet te vergeten.
Tis wat ze gewend zijn denk ik. Mijn kat wil absoluut niet buiten, die wordt helemaal panisch. Maar ik heb haar vanaf kitten ook binnengehouden. Alleen in de zomer wil ze nog wel eens zonnen in de tuinstoel.
geen idee wat voor kruiden het zijn hoorde het van een vriendin van me, dat er iets van kruiden is wat helpt.
Hahah je lijkt mn vriend wel. Die roept dit ook altijd over mijn poezen...Dat ie ze wel gebakken spons geeft hahah
Ik vind je reactie nogal kort door de bocht. Wij hebben hier ook veel last van katten. Praten met de buren heeft geen zin. Ze zijn keihard: tja het zijn nou eenmaal katten die buiten lopen, wordt er dan gezegd. En dan moet je dus als zwangere vrouw.. maar "gewoon" een paar handschoenen aan en een knijper op je neus om poep van ANDERMANS katten uit je tuin te halen. Zodat je kinderen dan pas rustig in de tuin kunnen spelen. Ik ben ook absoluut geen voorstander van de dieren pijn doen. Maar ik vind het echt absurd dat ik geld zou moeten uitgeven aan spullen om ANDERMANS katten te weren uit MIJN tuin. Of dat ik het "gewoon" moet opruimen. Zwanger of niet!! Toen ik niet zwanger was, was mijn oplossing het terug gooien in de tuin van de eigenaar van de katten. Vonden ze niet zo leuk... maar dat loste het probleem dus niet op..En kostte mij ook nog meer tijd!! Ik ben dus ook nog altijd op zoek naar een kosteloze oplossing!! Want de buren betalen er echt niet aan mee hoor!!!
Men kan ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben waardoor ze weg blijven uit uw tuin. Zet deze planten op strategische plaatsen in uw tuin om de toevallige voorbijganger te laten weten dat hij niet welkom is. planten die citroengeur verspreiden: Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek) Dictamnus (vuurwerkplant) Aloysia triphylla (citroenverbena) Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten. Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat niet zitten. Een hoop stekelige takken van deze heesters op plaatsen waar de kat uw tuin binnenkomt kan ook helpen. Dit kan de katten aanmoedigen een andere kant op te gaan. Zorg wel dat de kat er niet zomaar over kan springen. Een andere iets radicalere manier om te voorkomen dat de katten de tuin als kattenbak gaan gebruiken is het leggen van stekelig snoeisel tussen de planten. De katten zullen hier niet graag tussen zitten. Het ziet er misschien wel niet zo keurig uit maar het helpt wel om de ongewenste nalatenschap van de katten weg te krijgen. Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze komen de tuin binnen via een vaste route dan kun je proberen om hier volgende huis- en keukenmiddeltjes toe te passen: peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang Dit is een goede milieuvriendelijke manier om katten te verjagen. Het is uiteraard geen aangename manier voor de katten maar anderzijds een doeltreffende leerzame methode. mottenballen langs de afsluiting strooien citroenschillen leggen tussen de planten strooien van koffiedik Deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug. Hertshoornolie De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken. Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt. Cacao-dopjes Deze helpen goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacaodoppen zullen de katten echter niet verjagen. Ze vinden het wel minder aangenaam om erop te lopen, maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra of bij de doe-het-zelf-winkel. Na een regenbui kleven de cacaodoppen een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen: graaft niet meer lekker voor katten houdt vocht vast onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen het geeft voedingsstoffen af aan de bodem / planten het ziet er best wel aardig uit.
Ik kan er eigenlijk niet zo om lachen en ook niet om de buks Ga googelen en genoeg ideeen te vinden....
iig dus geen kattenkruid en valeriaan halen. Daar houden katten van. Die geur vinden ze lekker. hahahahhaa
Ach joh neem het niet zo serieus zeg jeetje... Mijn vriend zou dit nooit doen en ik moest gewoon heel erg lachen omdat lalleman dat zei en ik het herkende. Mijn vriend is ook dol op onze poezen alleen niet altijd.