Ergens tussen de reacties heb ik het al zien staan, cacaodoppen. Ik heb zowel in mijn voortuin als achtertuin alle tuinaarde met deze doppen bedekt. Niet zo zeer voor de katten maar om de tuin winterklaar te maken. Maar mooie bijkomstigheid is.. ik heb geen kat meer in de tuin gezien sinds ik dit overal heb gestrooid!
en dit is ook precies de reden dat onze poes alleen binnen is en heel soms in onze eigen tuin want het lijkt me echt vreselijk als die dus bij de buren alles onder zou poepen zou me doodschamen! hiervoor had ik zelf altijd een hekel aan poezen en katten maar mijn vriend stelde voor een poes te nemen en toen vond ik dus een poes die gewend was binnen te blijven en soms alleen op plaats die dus niet overal heen gaat.. ze staat ook binnen een paar minuten alweer te miepen dat ze naar binnen wil dus gelukkig gaat ze nooit naar de buren! ik zou er ook echt niet blij mee zijn als een kat van een ander mijn tuin onder schijt en je dan zelf allerlei trucjes uit moet halen om dat te voorkomen terwijl het de beesten van een ander zijn.. kan me je iritatie helemaal voorstellen! zodra je weet van wie het beest is zou ik idd daar eens aanbellen en zeggen dat ze heir een oplossing voor moeten vinden want die zouden waarschijnlijk ook niet blij zijn als dat bij hun gebeurd... succes ermee!
Heel erg vies ja, die kattenpoep in de tuin. Wat ik wel eens heb gelezen is flessen met water in je tuin leggen, inderdaad koffiedik. Of sateprikkers in de grond steken(wel uitkijken met je dochtertje natuurlijk) Of een licht stroomdraadje rond de bakken spannen, alleen lijkt mij dat niet handig met je dochtertje.
hond is idd het allerbeste haha maar om nou een hond aan te schaffen voor andermans huisdieren gaat wel ver haha toen wij nog honden hadden kwamen er ook echt geen katten in de buurt in ons oude huis, die dachten wel 3x na .... toen we geen honden meer hadden zat het vol met andermans katten in de tuin :s
Sorry hoor dat ik nu even kom reageren, maar gebakken spons? stae prikkers? luchtbuks? jezus joh doe is ff normaal.. Vorig jaar heb ik mijn kat dood gevonden omdat 1 of andere mongool hem had vergiftigd! helaas kom je er niet achter wie dit gedaan heeft, maar als dat wel zo had geweest, dan kan die gene beter verhuizen want ik sta niet voor mezelf in! Ik heb er nu nog 5 rondlopen, en wat moet je dan? een bordje om hun nek hangen met huisnummers waar ze niet mogen poepen!?!?!? de vogels die door de lucht vliegen, en een kakkie achterlaten op je tuinstoel..... ga je daar ook wat voor verzinnen? sorry ik kan best begrijpen dat het heel irritant kan zijn als je kind in een hooppie poep graait, maar om nou zulke "grapjes" te gaan maken.... dat gaat echt te ver! gooi gewoon een plens water over ze heen, doe ik ook bij andere katten, omdat ze in de zomer ook in mijn keuken zitten uit de bakjes te eten...
Ik ben gewoon van mening dat je je katten binnen moet houden, doe ik ook. Het is zo irritant en ontzettend smerig die kattenpoep.
en die sateprikkers zijn niet om je kat aan te rijgen hoor, maar dan gaan ze daar in ieder geval niet zitten!!!!
als je ze ver genoeg omhoog houdt niet, je moet ze niet helemaal in de grond stoppen nee. De bedoeling is om ze een cm of 8 a 10 boven de grond te houden, dan kunnen ze er niet makkelijk tussen gaan zitten. is in mijn ogen niets pijnlijks of verkeerds aan.
Spijtig dat je kat is vergiftig.... Zover zal ik niet gaan Maar een vogelkakje is 20keer noet zo vies als een kattendrol en een vogel in de lucht is geen huisdier en een kat wel zal inderdaad mooi zijn als iedereen ze hond maar liet schijten overal
dat is indd ook niet de bedoeling.. maar kan moeilijk heel de dag achter me katten aanlopen om te zien waar ze schijten. en binnen houden vind ik geen optie.. ze heten ook niet voor niks huis tuin en keuken katten vorige x kwam ik uit me werk zat me kat te schijten op een berg zand wat in de tuin lag van de buren, toen heb ik een plastic zakje gepakt en het weggehaald.. als ik het zie ja.. en ik zei ook dat ik begrijp hoe irritant het is voor mensen die geen dieren hebben, maar je kan er zo weinig aan doen en dan hoef je niet die uitspraken te doen waarvan ik denk: het zijn ook maar onschuldige beessies
Dat is netjes van je Engeltje het is alleen zo jammer dat een kat nooit bij zijn eigen baasje in de tuin gaat zitten schijten maar altijd bij de buren hahaha
hahaha ik vind ook wel is wat tussen het gras hoor 1tje is wel netjes opgevoed want als ze buiten is, komt ze speciaal naar binnen, gaat ze naar zolder, om daar in de kattenbak te zitten
Takjes met doornen eraan in de tuin leggen, werkt ook wel, koffie dik werkt hier niet... Wij hebben zelf ook katten maar komen niet in de tuin waar de planten staan zeg maar
hier idem, heb er 3 lopen en komen alleen met mooi weer buiten (in de zomer dus) en als we thuis zijn. ik heb ook een keertje gezien dat 1 van mijn poesen bij de overburen in de tuin een poepje achter liet en heb dat toen ook netjes opgeruimd. maar dat is gelukkig maar 1 keer gebeurt ze komen altijd naar binnen toe om naar de kattebak te gaan... het klinkt misschien raar maar wij hebbe ze dat geleerd door als ze naar buiten gingen 1 kattebak buiten neer te zetten, dat als ze hun behoeftes moesten doen konden ze gwoon in de bak zitten ... sinds ze dat gewend zijn komen ze altijd naar binnen omdat ik de bak niet meer buiten zet. maar ze hoeven hier echt niet aan te komen met een gebakke spons of wat dan ook, want als ik er achter zou komen wie dat gedaan heb dan douw ik die spons persoonlijk bij die persoon naar binnen!...