ontstoken ogen

Discussion in 'De lounge' started by skatjuh87, Nov 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames,

Ik heb al een tijdje last van mijn linker oog. Het onderste ooglid was helemaal dik en pijnlijk. Vanmorgen zag ik ineens dat er een klein bultje op zat waar wat troep uit komt ( een beetje als een puistje ) en vervolgens begint ook mijn andere ooglid zeer te doen.

Zijn dit ontstoken ogen? ik heb nog nooit gehad dus heb er geen idee van. Ik dacht altijd dat heel je oogwit rood zou moeten zijn maar dat is bij mij dus ( nog ) niet zo.

Iemand tips en trics? ik weet van mezelf dat ik veel aan mijn ogen zit, onbewust, en wil niet dat mijn zoontje het krijgt. Hij is nog zo klein dus wil het graag voorkomen.

Liefs

2. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Zo te horen heb je een ontstoken oog ja.
    Je kan het een paar keer per dag schoonmaken met een watje met gekookt water of afgekoelde kamillethee.
    Verder zo min mogelijk aan je ogen komen. Je kan namelijk ook je andere oog infecteren. En regelmatig je handen wassen.
    Als het niet overgaat of erger wordt kun je even langs de huisarts voor een zalfje.

3. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Idd, goed uitwassen, en misschien helpt ogentroost, dat kan je kopen van Weleda, bij De Tuinen bijvoorbeeld.
    Sterkte!

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik zou even naar de huisarts gaan. Aangezien je aangeeft dat je ook een pukkeltje (dit heet een strontje) hebt. Hij/zij kan je een antibioticazalf voorschrijven. Wees alsjeblieft zuinig op je ogen en ga niet zelf aan de gang anders kan het alleen maar erger worden.

5. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden, sorry late reactie maar had sinterklaasmiddag. Ik heb de huisarts gebeld en daar gaven ze aan dat ik het gewoon goed schoon moet houden en uitkijken dat ik niet aan m`n ogen zit. Ze geven bijna nooit meer iets van een zalfje ofzo omdat het uit zichzelf prima geneest.

Maar ff aankijken dus, hopelijk word het niet erger want krijg er lichte hoofdpijn door.

Liefs

6. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Goed uitwassen met koud gekookt water.. En als je je make up er af haalt, 2 verschillende watjes gebruiken (voor allebeide ogen een andere!).. Ook proberen je handen te wassen als je aan je ogen hebt gezeten, is best moeilijk als je onbewust aan je ogen zit;)!

Succes!

Share This Page