Meiden ik heb even een vraag.. Mijn vriend en ik zijn sinds vanmiddag uit elkaar maar mn meisje heeft zijn achternaam.. Dit wil ik eigenlijk veranderen naar mijn naam. Heeft iemand een idee wat dat kost? En moet hij daar ook voor tekenen? Hij heeft geen ouderlijk gezag, heeft de kleine wel erkend.. Alvast bedankt..
hoi hoi ik heb ook een naamsverandering gehad dat ik klein was. ik weet van mijn moeder zijn verhalen dat dat een heel gedoe is. er zijn 3 jaartjes overheen gegaan, en vele rechtzaken. als jou ex erge dingen heb gedaan wat volgens de wet niet goed word gekeurd zal het sneller gaan geloof ik. misschien heb je hier iets aan. mvg
volgens mij kan hij zulke beslissingen niet nemen als hij geen gezag heeft. Maar even een ander spinsel van mij, je zegt: sinds vanmiddag, is het niet wat voorbarig omdat meteen al te regelen. Bedoel het niet verkeerd hoor, ken jullie situatie niet natuurlijk
Je moet aan kunnen tonen dat je min 5 jaar voor je kindje gezorgd hebt... Dus je zal nog 5 jaar moeten wachten. Ik denk niet dat je zijn toestemming nodig hebt aangezien hij het gezag niet heeft maar dat weet ik niet zeker
Zie deze link: Achternaam wijzigen bij minderjarigen | Naam kiezen en naamswijziging | Rijksoverheid.nl
Check deze link eens Hoe dien ik een verzoek in om mijn achternaam of die van mijn kinderen te wijzigen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
als de reden van het naam willen veranderen alleen maar is dat jullie uit elkaar zijn omdat 1 van jullie bijv niet meer van de ander houd, zal het moeilijk worden denk ik.
Vagans dank je wel.. dat gaat dus nog wel ff duren Tulip t zat er al een tijdje aan te komen hoor en wou t ook niet gelijk doen maar vroeg het me af hoe dat in zijn werk gaat.. Zal straks int kort wel ff neerzetten wat er is gebeurt
Ik weet van mijn moeder dat ze daar jaren mee bezig is geweest en zelfs naast mijn vader ook de rest van de familie instemming moeten geven. Weet niet of dat dat nu nog is maar weet wel dat het bij ons afgeblazen is omdat er een tante van mij tegen stemde ...
ff gekopieerd vanuit een ander topic.. heel int kort; We hebben een half jaar samengewoond tot hij vorig jaar een psychose kreeg van de drugs.. toen zijn we uit elkaar geweest en weer bij onze ouders in gaan wonen. Echter is hij daarvan genezen en zijn we weer een relatie aangegaan. Ik was toen zwanger van de kleine.. Hij is bij de bevalling geweest enzo en het is nog een tijdje goed gegaan. Paar weken terug merkte ik al dat het niet meer was zoals het was.. En was zelf ook aan het twijfelen maar ik gaf het nog een kans.. Nu heeft hij er dus een punt achter gezet. Waarschijnlijk maar beter zo maarja.. zit er wel ff doorheen nu
Je moet helaas het kind 5 jaar opgevoed/verzorgd hebben als je kind onder de 12 is, en 3 jaar bij kinderen boven de 12 Kan ik de achternaam van mijn kind wijzigen in die van een ouder of verzorger? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Ik zou (dit is mijn mening ) Om de reden niet de achternaam van mijn kindje veranderen. Hij is blijft tenslotte wel haar papa.
Phoe nou wat ik er zo over lees kan ik het wel vergeten dus voorlopig.. Nouja had ik met haar geboorte maar beter moeten weten
Dat is idd waar Maar hij heeft haar ook niet erkend. Was ook een kleine moeite geweest als papa zijnde Ik zou de naamsverandering wel doen als papa niks meer met het kind te maken wil hebben. Anders zou ik de achternaam wel houden als hij een goede papa is voor je kind
In TS haar post staat dat hij haar wel erkend heeft Maar wat je verder in je bericht zet wilde ik net nog toevoegen aan mijn bericht haha
in de beginpost staat HIJ HEEFT HAAR WEL ERKEND MAAR HEEFT GEEN OUDERLIJK GEZAG ts . zo makkelijk is het niet en zoals al gezegd het is en blijft haar papa