Ben er nu echt zo spuugzat van. Gisteravond is onze hond voor de 5e keer in 2 weken tijd door dezelfde hond aangevallen. Het begon 2 weken geleden toen ik onze hond uitliet in het park. Omdat ik snel een rondje wilde doen had ik onze hond aangelijnd en tot mijn schrik vliegt er ineens een hond (ridgeback X boxer gok ik zo..) vanachteren onze hond aan. Ik snel onze hond los gemaakt en gelukkig rende onze hond angstig weg. Nergens zag ik een baasje, en de hond verdween weer. 2 dagen later was het weer raak: dezelfde hond en weer had ik onze hond vast, dus gauw losgemaakt en onze hond liep terwijl hij echt aangevallen werd gelukkig weer weg. Nu was er wel een baasje bij (man met kind) maar deze liep gewoon door en zei alleen maar "verstandig dat je hem los deed". Ik stond versteld maar heb niets gezegd. Een paar dagen later had mijn vriend het 2x met dezelfde hond maar dit keer niet eens in het park maar gewoon op straat, vriend schrok zich dood en heeft toen het de 2e keer gebeurde de hond een klap verkocht. Wederom geen baasje te bekennen. Nu gisteravond was wel het toppunt. Wij besloten nog even een lekkere wandeling te maken, hondje los lekker aan het spelen en ja hoor weer komen we die hond met zijn baasje tegen. De hond ziet onze hond van een afstand en vliegt werkelijkwaar op hem af, als een gek aan het bijten en gelukkig beet onze hond eindelijk een beetje van zich af maar meer om zichzelf te beschermen en weg te kunnen rennen. Hij rende naar mijn vriend toe en die deed hem vast, dit had hij echter beter niet kunnen doen want omdat mijn vriend hem vast deed werd onze hond ook agressief. Dus ik snel ertussen gesprongen en onze hond weer losgemaakt zodat het niet nog meer aan uit de hand zou lopen. Het baasje stond van een afstandje te kijken, draait zich om en loopt zo weg.. Ik was zó kwaad heb vanalles geroepen maar hij liep gewoon door. Hij heeft ook geen riem/lijn bij zich voor zijn hond en vind dit blijkbaar gewoon de normaalste zaak van de wereld. Wat kan ik hier eigenlijk aan doen? Ik heb hier geen zin in iedere keer en ben bang dat het echt een keer uit de hand loopt. Het is toch eigenlijk te asociaal voor woorden?
dat slaat idd werkelijk nergens op! Ik zou er een melding van maken en eisen dat ze die hond aanlijnen..
Gelijk melding maken bij de politie. Weet je ongeveer waar die persoon woont? Tevens kan de politie gelijk nakijken of er meerdere meldingen over die hond zijn binnen gekomen. Dat beest zal wel ook wel andere honden aanvallen! Maar wat een asociale gast zeg....Ik was hem denk ik aangevlogen. het minste wat hij kan doen is zijn hond aanlijnen en zijn excuses aanbieden!
Ik denk ook serieus dat, mocht het weer gebeuren, dat ik die vent aanvlieg. Ben zo kwaad. Ik denk dat ik wel ongeveer weet waar hij woont want de richting waarheen hij altijd loopt is altijd hetzelfde en daar staan maar een paar huizen. Ik snap gewoon niet dat je zo'n hond los hebt lopen, geen riem bij je hebt terwijl hij andere honden aanvalt.
Weet je toevallig of het daar toegestaan is om honden los te laten lopen? Ik zou gewoon aangifte doen of in ieder geval er melding van maken. De loslopende hond is altijd de schuldige bij incidenten met een aangelijnde hond. Zometeen met de nieuwe wet is hij zo zijn hond kwijt, erg jammer voor de hond want hij heeft zijn baas niet uitgekozen Maar het wordt toch eens tijd dat de mensen hun honden gaan opvoeden. Ons is dit helaas ook heel vaak overkomen en we kunnen nu niet eens meer onze honden uitlaten door onverantwoorde eigenaren Het kan je hond en leven goed vergallen
Ja ik heb al gekeken hoe het hier in de gemeente geregeld is. Ik weet dat in mijn vorige woonplaats een algeheel aanlijn gebod is en honden dus alleen op aangewezen plekken los mogen maar heb nog niets kunnen vinden hoe dat hier geregeld is. Kan ik daarvoor trouwens gewoon naar het algemene nummer (Dus niet 112 ) van de politie bellen? Het rare is dat die vent er niet eens heel 'asociaal' uitziet ofzo. Gewoon een huisvader
Zie net staan dat het park inderdaad aangewezen is als 'Hondenuitlaatplaats' maar er staat verder niet bij of je je hond ook los mag hebben. In een ander artikel over de gemeente waar ik woon staat: "Tenslotte dient u uw hond binnen de bebouwde kom altijd aangelijnd te houden. Ook in park of plantsoen. Alleen op de ravotplaatsen mag de riem los" Maar is een hondenuitlaatplaats een ravotplaats?
dit vond ik net op het internet: De gemeente heeft ervoor gezorgd dat er op beperkte loopafstand van uw woning hondenuitlaatplaatsen zijn aangelegd. Op weg naar en van de uitplaats moet uw hond aangelijnd zijn. Deze aanlijnverplichting geldt ook buiten de bebouwde kom! Want hoe goed een hond ook is opgevoed, het natuurlijk enthousiasme kan het wel eens winnen van de discipline. Een loslopende hond kan dan heel gevaarlijk zijn voor het verkeer en beangstigend voor mensen die niet vertrouwd zijn met honden. Op de uitlaatplaatsen of ravotplaatsen mogen honden wel los lopen, maar hondenbezitters blijven verantwoordelijk voor wat de hond doet. Soms zijn uitlaatstroken aangelegd langs een weg. Op deze stroken is het verstandig om vanwege de verkeersveiligheid de honden aangelijnd te houden.
Oke, das wel heel fijn om te weten: thnx! Hij mag er dus wel loslopen, maar het gedeelte bij de weg etc niet. Ik twijfel alleen of ik direct melding moet maken bij de politie of misschien deze man er zelf op aanspreken? Vind het zo belachelijk, helemaal omdat ik hoogzwanger ben en mocht het misgaan dan ben ik ook niet echt heel flexibel om ze uit elkaar te halen ofzo. Ik weet gewoon dat indien deze hond aangelijnd zou zijn, onze hond hem gewoon met rust zou laten en er niets aan de hand zou zijn. Hij is niet zo dapper en loopt altijd met een grote boog om grote/middelgrote honden heen haha. Bovendien is onze hond eigenlijk altijd gewoon aangelijnd en dan zou er dus helemaal niets aan de hand zijn.
heel herkenbaar je verhaal, heb het hier ook meegemaakt.. misschien kan je 0900-8844 bellen om even navraag te doen over wat je moet doen.. liefs springmuis
Ik zou een volgende keer dat je die vent hem erop aanspreken. Reageert deze er niet of niet voldoende op, direct de politie bellen (geen 112 natuurlijk) Vertel je verhaal over de aanvallen en dat je de man aangesproken hebt. Vertel je angst er ook bij en het feit dat je hoogzwanger bent. Sterkte ermee!
hoi hoi allereerst zou ik inderdaad het nummer van de politie dichtbij hebben en gewoon 112 bellen wat mij betreft bedoel je bent hoogzwanger en dit is al de zoveelste keer dat niet alleen ik vind dat je hond nogal wat te verduren krijgt en het kan zelfs zijn eigen karakter veranderen in een angstige of agresieve hond, dus ik zeg volgende keer voorkomen dat die hond jou hond kan aanvallen desnoods loop je met een stok of stroomstok speciaal voor honden maar jou hond mag niet meer aangevallen worden klaar (het is dat ik mijn grote honden niet meer heb anders had je die mogen lenen voor het geval dat het is een grapje ) zowiezo zou ik nu alsnog naar de politie gaan en een melding ervan maken zo kunnen ze de man alvast in de gaten houden en weten ze de eerst volgende keer dat je belt dat je niet voor niets belt je zou ook nog een halsband met spikes kunnen aanschaffen groetjes nathalie
Ik zou die man een klap op zijn kop geven en niet te zachtjes... ben echt tegen geweld maar dit is nou al 5x gebeurd....je arme hondje.... Mischien is trainen met je hond ook wel een idee om hem weerbaarder te maken? Wat voor hond heb je? Iig. heel veel sterkte en hoop dat het niet meer gebeurd.
Hey, thnx voor de lieve berichtjes. We hebben opzich geen klein, bang hondje hoor normaal staat hij echt z'n mannetje wel maar bij deze hond is hij echt bang en loopt 'ie weg. Onze hond is een kruising Akita Inu met nog iets (Voor foto zie album) Ik ben wel bang dat het iets doet met het karakter van onze hond, dat bijvoorbeeld zijn omgang met andere honden slechter wordt.
ik hou echt van honden heb er zelf ook 1.. maar als ik in jou situatie zat zou ik echt de eerst volgende keer dat die hond mijn hond aanvalt een mep met de riem geven.. het kan natuurlijk ook een keer uit de hand lopen! en ik zou toch even een hartig woordje met de eigenaar van de hond voeren.. is toch niet normaal die vent! hier kan ik ook echt boos om worden!
idd Je moet een melding maken. Dadelijk wordt een hond vals en daar wordt je niet vrolijk van. De hond van mijn broer wat altijd superlief voor andere honden en toen is hij aangevallen door een andere reu en sindien is hij heel vijandig. Niet leuk dus. En misschien de volgende komt je hond er niet levend vanaf (afkloppen) Melding maken dus..... suc6
Als de sodemieter melding maken! En dik het verhaal ook maar rustig iets aan! Wat denkt die kloot van een kerel wel niet heeft hij dan totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel?!?!? Hier kan ik me dus écht pissig om maken Ik zou, als ik jou was en de mogelijkheid daar is, morgen eens naar het park gaan zonder je hond, en dan als je die vent tegenkomt eens even flink aanspreken! Een beetje 'dreigen' met woorden als 'als jij je hond niet opvoed, zal ik hem de eerst volgende keer als hij mijn hond weer aanvalt flink laten weten dat dat dus niet kan! Op MIJN manier! En ik kan je nu al beloven dat het er NIET vriendelijk aan toe zal gaan!' Vermeld er maar gelijk even bij dat je al melding hebt gemaakt, en dat hij dus maar beter op kan passen. Tot nu toe ik het gelukkig elke keer goed gegaan, maar je moet er toch niet aan denken dat jou lieve hondje er straks misschien niet meer is omdat die agressieve kuthond jou beessie steeds aanvalt. En zoals ik jou verhaal lees, lijkt het me niet onwaarschijnlijk... Heel veel succes meissie!
Inderdaad direct melding van maken! Wat ik trouwens bijna altijd bij me heb als ik de hond uitlaat is een werpkettinkje (een ijzeren ketting van zo'n 25 cm met schakels) wat ik in dat soort gevallen op vervelende, agressieve honden smijt. Soms loop je in het bos en krijg je zo'n beest achter je hond aan en is het baasje gewoon een halve km verderop. Tja, dan krijgt zo'n hond van mij dus keihard zo'n kettinkje op zijn kont of rug gesmeten. De meeste honden schrikken daar genoeg van om gelijk de benen te nemen. Wel even oefenen met gooien voor je het gaat gebruiken, zodat je gelijk raak mikt.
Ik zou eerste de baas er eens rustig op aanspreken veranderd er niks de politie bellen en je verhaal doen. Dit kan echt niet gelukkig heeft je hond er nog niks aan over gehouden.
Ik zou ook een melding gaan maken...dit is toch niet normaal!? onze honden zijn ook 7 x aangevallen door een hond die ontsnapte uit hun tuin De laatste keer moest ik naar de dierenarts met 1 van de honden..de rekening heb ik bij hun in de bus gegooid met een brief erbij..ze hebben de rekening mooi betaald en vanaf dat moment heb ik de hond niet meer uit zien breken Maarja dat zal bij die man wrs niet helpen als hij al zo reageert :x