Ik word gek van het wachten !

Discussie in 'De lounge' gestart door Valora, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Toen mijn zoon 3 weken oud was (midden december), hebben we bloed bij hem laten afnemen, zodat ze konden onderzoeken of hij de spierziekte van zijn vader geërfd heeft.

Ze zeiden tegen ons dat we de resultaten tegen eind januari zouden krijgen.
    Dus wij bellen, nog niks, het zou voor de week erop zijn.
    Weer bellen, weer niets.

Kijk ik op de site van het ziekenhuis, staat erbij dat het maximum 13 weken kan duren. Dus netjes afgewacht.

Ondertussen zijn we 18 weken verder sinds ze bloed hebben afgenomen en ik weet nog van niks ! Ik word gek van het wachten, ik wil weten of hij een spierziekte heeft of niet.

Ik weet dat jullie hier niets mee kunnen, maar mijn hart is even gelucht tenminste. :)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is toch echt niet netjes dat ze je nog helemaal niks hebben laten weten, ik zou net zo lang bellen totdat ze er gek van worden en er vaart achter gingen zetten hoor :D

Lijkt me niet meer dan logisch dat je antwoord wilt hebben op zoiets belangrijkst.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik had het ziekenhuis lam gebeld en hun gek laten maken. Je ben inmiddels over de maximale 13 weken heen, en niet zo'n beetje ook niet (wel 5 weken).
    Dan zet zoiets niet op de site of meld dat het langer duud of zo, maar laat een patient (of ouders/voogd) niet zo in onzekerheid zitten.

Dus bellen, iedere dag weer.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

zou gaan bellen

5. Valora

Valora Niet meer actief

Mijn man heeft gisteren nog gebeld (3 keer), en er nam niet eens iemand op. Vandaag is het nu al te laat, maar morgen bel ik zeker nog een keer. Al betwijfel ik of het veel zin heeft, iedere keer we bellen zeggen ze dat het volgende week wel klaar is. Ondertussen zijn we al zoveel weken verder.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Kun je niet vragen om iemand anders te spreken hierover? Een arts, of iemand die verantwoordelijk is voor die afdeling? Want dit kan natuurlijk niet zo.
    Ik vind het al bijna tijd om hier een formele klacht over in te dienen.

Ik hoop dat je gauw een uitslag krijgt, en dat die gunstig is natuurlijk!

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    iedere dag bellen. Tot ze helemaal gek van je worden.
    Weet niet of het ziekenhuis dicht bij is. Anders er gewoon heen gaan. En een beetje stennis schoppen. ;)

8. Valora

Valora Niet meer actief

Ik bel naar de arts zelf, dus ik vermoed dat het zijn secretaresse is die ik aan de lijn krijg. Telkens heeft ze wel een excuus.

- de laboranten zijn al naar huis
    - de dokter is er niet
    - tegen volgende week is het zeker klaar
    - ik heb daar nu geen zicht op
    - bel over enkele dagen nog eens terug

't Is gewoon belachelijk aan het worden.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dan bel je morgenochtend vroeg zodra ze er zijn.
    Komt ze met dezelfde smoesjes, dan sta je erop dat ze een telefonisch consult inplant, dan krijg je iig een arts aan de lijn en kan die je informeren hoe het ervoor staat.

Lukt dat niet, zou ik idd gaan nadenken over vervolgstappen want dit is niet normaal.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou morgenvroeg bellen en als ze je geen antwoord kunnen geven aangeven dat je ze tot 12 uur de tijd geeft om duidelijkheid te verschaffen en je anders stappen gaat ondernemen. In dit geval mag je best wat dwingender zijn, dit is niet netjes!

11. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Na zo vaak bellen, nog steeds geen antwoord gehad?! :$ Ik zou langs gaan. En als er niet rap wat gezegd wordt, ga je meteen door naar de klachtenfunctionaris. Belachelijk zeg. Hopelijk is de uitslag goed!

12. knap

knap Niet meer actief

Je huisarts morgen bellen. En vragen of hij of zij er achter aan willen gaan. Daar bij denk ik altijd wel geen nieuws is ( meestal goed nieuws uitzonderingen daar gelaten).

13. Valora

Valora Niet meer actief

Weer gebeld, en weer afgescheept met een excuus... Ze weten nog van niks, de dokter is in vergadering en ze gaan een dezer dagen terugbellen. En zo blijft het maar duren.

14. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou terug bellen en zeggen dat je het niet accepteerd. Dat je vandaag door de arts gebeld wil worden om te horen wat de stand van zake is. Ik heb helaas veel ervaring met ziekenhuizen en misstanden. Soms moet je streng zijn en heb je opeens wel binnen een paar dagen alles boven water. Dus niet wachten. Bellen en zeggen dat je het niet accepteerd en vandaag een verklaring van de arts wil waarom het zo lang duurt. succes meid.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik werk in het ziekenhuis en dit is echt absurd. Niet accepteren en evt je huisarts erachteraan zetten!

16. knap

knap Niet meer actief

Waarom bel je niet je huisarts die komt er waarschijnlijk sneller in dan wij normale mensen. Vertel dat je er op zit te wachten. Wie weet wil hij of zij echt wel even voor je bellen omdat je kindje zo genaamd misschien wat klachten heb?

Toen ik mijn vlokkentest wilden weten ben ik tot het lab gekomen voor de uitslag poes lief gedaan en kreeg via de telefoon heel mooi te horen dat alles goed was met mijn kindje plus. Ik zij van het woord zeker een knulletje nee zegt ze een meisje. Poeslief doen.;) Een beetje acteren.( of dreigen)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het inderdaad wel een goede, om je huisarts hiernaar te vragen. Misschien wil die (of de assistente) wat meer druk uitoefenen.

En anders toch gewoon een klacht indienen bij het ziekenhuis. Dit kan gewoon niet.

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Niet vervelend bedoel ,maar ik vind wel dat je je erg afwachtend opstelt en heel makkelijk laat afschepen. Dit is gewoon absurd van het ziekenhuis ,ik had al lang andere stappen genomen:

* elke dag bellen
    * langs gaan
    * klachtencommissie
    * huisarts

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik wou mensen ook nooit tot last zijn en hield het altijd heel netjes. Maar soms gebeurd er dan gewoon niks. Het zijn echt de brutale mensen die het meeste gedaan krijgen, dat merk ik nu ook met mijn werk. Heel frustrerend soms maar als je al zolang moet wachten zou ik echt niet meer zo vriendelijk zijn en inderdaad een klacht indienen (of dreigen dat je dat gaat doen). Denk dat je dan wel heel snel uitslag zult krijgen, je wordt in ieder geval niet snel vergeten dan.

20. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou toch echt wat meer op gaan komen voor jezelf.
    Kom het gaat om jouw kind. Je laat je toch niet afschepen door zo`n typmiep.

En zeker weten een klacht in dienen. Zo ga je niet met mensen om.

Deel Deze Pagina