De overheid raad het al langer aan. Zorg voor voldoende eten en drinken in huis. Ook dingen als een radio en kaarsen worden aangeraden. Ben jij voorbereid op een noodsituatie en zo ja wat heb je in huis? Heb je bijvoorbeeld medicijnen op voorraad en voldoende eten voor jezelf, partner, kindjes en eventueel huisdieren. Mocht de stroom voor langere tijd uitvallen weet je dan waar de kaarsen liggen en heb je alternatief voedsel mocht je niet kunnen koken? Een persoon heeft drie liter water nodig per dag dus bij een gezin van vier personen heb je het al over een voorraad van 12 liter water per dag. Dit hebben veel mensen niet standaard in huis. Ik ben benieuwd of jullie je hebben voorbereid en zo ja hoe?
Ik heb me niet zo uitvoerig voorbereid, er is altijd extra eten en drinken in huis en kaarsen en een aansteker zijn er ook altijd wel maar we hebben geen nood voorraad. In de bijna 30 jaar dat ik op deze aarde ben nog nooit echt nodig gehad dus denk dat ik er daarom niet zo bij stil sta.
We hebben wel kaarsen, zaklampen, batterijen en een knijpkat. En natuurlijk het nodige blikvoeder. Maar zoveel water heb ik eerlijk gezegd niet klaar liggen. Hooguit twee flessen :/
Begin van de maand wel, maar einde van de maand is die voorraad toch echt op. Oftewel ik doe mijn boodschappen maandelijks, dus eten en drinken heb ik genoeg in huis. Kaarsen hebben wij ook genoeg, net als batterijen en zaklampen. En 3 eerste hulp pakketten verdeeld door het huis. En ik weet precies waar het allemaal ligt. Ik ben groot fan van die preppers, Amerikanen die zich voorbereiden op een ramp. Vind dat wel heel erg interessant. Zou zelf niet zoveel voorraad aanleggen, maar wat ik dan wel handig vind is een waterzuiveringsapparaat. (die zonder stroom werkt). Voedsel kun je verbouwen, maar water is toch een ander verhaal.
Nee. Wij ook niet. Tuurlijk is er wel wat voorraad, dus we redden het vast twee weken. Maar wij zijn echt geen Doomsday preppers ofzo
genoeg in huis, maar niet echt een noodpakket Hebben wel voor nood 4 flessen water staan en een benzine lantaarn die enorm veel licht kan geven + een mac-lite en kaarsen maar verder niet echt speciaal voor nood iets in huis...
Nee. Ik kan de zaklamp wel vinden in het donker en eten is er altijd op voorraad, maar water bijvoorbeeld niet. Tsja. Gebeurt er zoiets, dan gebeurt het. Ik denk dat de kans erg klein is.
Ja hoor. Water, batterijen, maskers, blikvoer, dekens. De hele rambam. Ik check het met regelmaat op hh datum. Staat in een groot kracht, welke zo in de kattenbak van de auto kan worden gebonjourd. Wij hebben genoeg water voor een week of 2 max. Daarnaast hebben we een aggregaat en een tank benzine staan. Verder hebben wij eigenlijk altijd wel een kilo of 10 aardappelen staan. Altijd 4 broden in de vriezer. Staan 4 grote kaarsen in en 10 doosjes lucifers. Ook 2 aanstekers.
Jeetje, wat een preppers hier !!! Water hebben we niet. Cola, alcoholische dranken en melk genoeg. Dus nou ja, je weet wel hoe gezond wij er doorheen gaan komen - als de pleuris losbreekt. Verder hebben we een hoop blikvoer, maar hooguit voor 2 weken en daarna is het echt helemaal op - en je eet het niet van harte. Ik ben een halve prepper Ik heb wél een goed gevulde EHBO-doos, lucifers, kaarsen voor half Afrika en aanstekers etc. Dekens genoeg en whateverrrr. Zaklampen heb ik ook - weet alleen even niet zo snel waar. En een brandblusser. Stroom ga ik missen ! We willen een aggregaat, maar ik vind ze prijzig.
Wij hebben ook geen water op voorraad de rest allemaal wel! Daar kunnen we het gerust 2 weken mee volhouden.
Nee, we ik heb een paar kaarsen en een mac light met legen batterijen en wat vlees in de vriezer maar volgens mij houdt t dan wel op Al denk ik er wel steeds meer over na om een noodpakket te gaan samen stellen, maar meer voor het gevoel van mijn vriend en schoonvader. Ik sta er denk ik net iets TE nuchter in.
Wel vaker over gehad, maar nog niet in de praktijk gebracht. Stom eigenlijk. Want het is wel een heel veilig gevoel dat je de basis in orde hebt mocht er echt iets ergs gebeuren.
Nee niet speciaal,wel altijd voldoende kaarsen en zo in huis.En ipv met water zullen we het met allerlei soorten dranken moeten doen LOL Nee echt dit is een van de laatste dingen waar ik me druk om maak.
Ik ben er sindskort mee begonnen. Neem iedere week wat extra's mee vanuit de supermarkt. Wil geen hele grote voorraad hebben maar toch wel genoeg eten voor een week of 2. Kaarsen en aanstekers en dekens hebben we zat. Ik zou graag een waterzuiveringssysteem willen maar vind het best veel geld voor iets dat je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken..
hier altijd wel genoeg eten en blikvoer. Verder nog wat maaltijden in poedervorm in een kast liggen en heel veel droge bisquetjes die nog heel lang goed blijven, wij verhongeren dus echt niet. Dat water word wel een probleem. Toen wij in Amerika woonde hadden wij wel een kast met noodvooraad en jerrycans met water. We hebben het nooit hoeven te gebruiken ( terwijl het daar echt af en toe nodig is, vooral in de winter met uitvallende stroom een gesprongen waterleidingen) en toen we weer terug gingen naar nederland hebben wij voor vertrek nog 3 weken noodvooraad gegeten niet omdat het toen wel moest, maar omdat het sonde is om alles weg te gooien . Ik had zelfs een grote zak pepernoten in mijn voorraad en zelfs in april met 30 graden smaken pepernoten nog best lekker.
Nee, we hebben bijna nog niet eens genoeg plaats in de kasten voor het eten van 1 week. Of we moeten het op zolder of de kelder leggen. Huis is slecht geisoleerd dus in de zolder is het heel warm in de zomer en in de kelder is het heel muf door de grotten hier, lijkt me ook niet erg goed. We hebben wel nog wat eten liggen van kerstpakketten van het werk wat we niet lekker vinden. Dus wel goed voor een noodgeval,...