Zwanger naar Kenia... Verstandig? Ivm inentingen e.d.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door An79, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    In november heb ik een reis naar Kenia geboekt met mijn vriendin samen om naar vrienden daar te gaan. Deze zwangerschap was niet helemaal de bedoeling, anders had ik dat überhaupt niet gedaan.
    Ik ben dan 26 weken en ben heel erg in dubio of ik moet annuleren. Kunnen al die inentingen geen kwaad? En wat als er evt iets gebeurd? Ik wil natuurlijk heel graag naar mijn vriendin, heb haar een jaar niet gezien, maar gezondheid van het kindje uiteraard boven alles.
    Iemand misschien ervaring?
    We zitten trouwens buiten een malariagebied. Dan had ik sowieso niet gegaan.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik had het niet gedaan, maar wellicht om een andere reden. Met 26 weken is je kindje levensvatbaar. En de zorg ik Kenia is niet zoals in West-Europa, mocht er plots iets mis zijn met jou of de baby. Dus dat risico zou ik niet willen lopen.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Lastig.
    Ik weet niet hoe de gezondheidszorg is in Kenia en of je de inentingen uberhaupt mag. Dat kan je het beste bij de ggd of lrc checken denk ik.

Daarnaast weet je ook nog niet hoe je je voelt tegen die tijd. Misschien voel je je uitstekend, maar het kan ook zijn dat je allerlei kwaaltjes hebt.

Ik ben met 27 weken naar Sri Lanka geweest. Dat ging prima!
    Wel pas op het laatst geboekt, zodat we wisten hoe het ging.
    Inentingen had ik al van voor de zwangerschap.

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in Kenia geweest toen ik niet zwanger was en dat was al een hele onderneming. Het is een heftig land, prachtig, maar heftig. Ik zou het niet aandurven zo ver van huis zonder goede gezondheidszorg. En ik heb het idee dat je niet voor niets twijfelt, maar je ook loyaal bent naar je vriendinnen. Maar uiteindelijk zijn jij en je kindje het aller belangrijkst en moet je niks doen wat je niet ziet zitten, vanwege anderen. Kenia loopt niet weg, maar je zou t jezelf nooit vergeven als er daar iets gebeurd... (Kan hier ook, weet ik) maar dan ben je wel in een vertrouwde omgeving met uitstekende zorg....

5. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ik zou t niet vroeg,puur vanwege de medische zorg die daar niet optimaal is . Dan liever annuleren en volgend jaar gaan.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou niet gaan, maar vaccinaties zou wel 1 van mijn laatste reden zijn.
    Mocht er iets gebeuren daar, dan wil je daar echt niet in een ziek huis terecht komen. Of het moet echt in een hele grote stad zijn, met goede (privé)klinieken. Maar dan nog....

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Had even een duwtje over de streep nodig. Het voelde sowieso al niet echt goed. Maar het speelt idd ook mee dat ik het gewoon heel rot voor mijn vriendinnen vind. Ze zijn er al zo mee bezig 😳. Ze zullen het vast wel begrijpen.

8. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het echte vriendinnen zijn wel! En zo niet, dan nog maak jij voor jezelf de beste keus waar jij je prettig bij voelt! Succes!

Deel Deze Pagina