Minder honger door johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door neletje, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi meiden

Mijn zoontje is 6 weken oud en ik ben gisteren begonnen met het toevoegen van johannesbroodpitmeel aan zijn fles. Heel weinig maar zodat het net ietsje dikker is waardoor hij niet meer spugt! Alleen drinkt hij niet meer al zijn flesjes leeg (de ene fles wel, de andere niet) en komt hij dan ook niet vroeger voor een nieuwe voeding. Wat bij eerder wel deed als hij 30cc liet staan. Dan kwam hij steenvast na 3u ipv 4u. Maar nu dus niet ondanks dat hij soms 30 tot 50 cc laat staan (van een fles van 165cc).
    Zou dit door de johannesbroodpitmeel komen? Hij drinkt nu 6 flessen per dag dus moet er wel voor zorgen dat hij genoeg binnen blijft krijgen.

Groetjes Nele

2. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Hallo Nele,

In principe zal jbpm er niet voor zorgen dat je zoontje minder honger heeft, maar misschien dat hij wel meer verzadigd is doordat hij er geen voeding meer uit spuugt?

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Misschien moet hij nu meer zijn best doen om het flesje leeg te krijgen, gebruik je een andere speen of nog dezelfde?
    Het kan zijn dat hij even moet wennen en nu eerder moe is.
    Hoe lang doet hij nu over zijn fles, en daarvoor?

6x165 is al best wat voor een kindje van 6 weken, hoe komt het dat hij zoveel moet drinken?
    Mijn zoontje drinkt nu 3x150 en 1x120 en 1x90 bij 11 weken. (Hij is wel nog maar 5 kilo bijna)

4. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hij vroeg elke keer zoveel, bij minder kwam hij veel sneller voor een fles weer. we gebruikten al een grotere speen omdat hij heeeel lang deed over zijn flesjes, soms 45 min. elke keer 50 cc drinken en dan pas verder willen drinken na een boertje, waar we gemiddeld 10 min op moesten wachten en ga zo maar door. met de 123 speen dronk hij gemiddeld 20-30 minuten dus dat scheelt alweer. Met johannesbroodpitmeel doet hij er even lang over (ook 20-30min) en hoeft hij minder te boeren, hij drinkt wat langer door voor hij wil boeren dus dat scheelt, alleen laat hij nu wat vaker een restje staan, maar is verder prima tevreden. Hij krijgt er alleen dunne poep van haha, vannacht zijn hele broek onder maar hij lijkt er geen last van te hebben.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Het kost ook weer een tijdje voordat die kleine darmpjes aan de verandering gewend zijn.
    Normaal is 150cc voeding per kg lichaamsgewicht, due als he weet hoe zwaar hij is, weet je ook wat hij binnen zou 'moeten' krijgen.
    6x150/5 vind ik ook erg stevig met 6 weken, dus geen probleem als hij nu wat laat staan lijkt me. Spuugt ook minder zeg je dus blijft er meer binnen.
    Je kunt dan kleinere flessen maken als hij ze steeds niet leegdrinkt, scheelt weer veel weggooien.

Hier gebruikte ik pure jbpm, geen zooi van nutrilon of kruitvat wat vol met vulmiddelen zit, dat scheelde gelijk op de krampen!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het moet sowieso even wennen, zo'n nieuwe voeding in de darmpjes.

Maar mijn oudste was erg hongerig rond de 3/4 maand. Hij kon echt met veel minder melk toe met de jbpm (1000cc ipv 1200-1400). Dus het kan echt wel vullen. Of het nou komt doordat er extra werk in de darmen is, of doordat ze harder moeten zuigen, of daardat ze niet de troost van het zuigen nodig hebben voor omhoogkomend eten. Ik weet het niet, maar het werkte hier wel zo..

Deel Deze Pagina