Hond-bank probleempje

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo dames.

We willen al een paar jaar een nieuwe bank. Maar onze hond ligt op de bank en we willen de hond niet op de nieuwe bank. Maar het beest is al 12 jaar en heeft altijd op de bank gelegen, dus afleren gaat gewoon nirt meer. Wil haar op haar oude dag niet opsluiten in de keuken als we weg zijn...

Kleedjes trapt ze niet in. Die trekt ze gewoon opzij.

Heeft iemand een idee hoe we een nieuwe bank kunnen halen, de hond op de bank kan, maar de bank niet verziekt wordt? Klinkt eigenlijk vrij onmogelijk he?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    ohh heel eerlijk. Ik zou wachten met een nieuwe bank tot ze dr niet meer is, ze is al 12.

Popidepi vindt dit leuk.
  3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hoe kan de hond de bank verzieken dan? Mijn hond mag ook op de nieuwe bank. De bank is er alweer een jaar maar ik zie eerder de zitplekken waar mijn man graag zit.

Ik moet af en toe wat haren opzuigen van de hond. That’s it.

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ze verhaart als een gek. Van die steekhaartjes. De bank ruikt naar de hond. En ze krabt haar ligplekje op..

Ons huis is helemaal schoon en stinkt niet naar hond. Op de bank na..

Visite zit altijd in de haren. Zelfs na stofzuigen en stoomteinigen.. daarom willen we een nieuwe bank.

Ze is al 12. Maar ze zou ook zomaar de 14 of 5 nog kunnen halen.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit zo ik ook doen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aluminiumfolie of ballonnen op de bank leggen en een mooi groot kussen voor de hond kopen?

Of oude bank laten staan voor de hond en voor jullie zelf een nieuwe bank kopen :p

Jackie87 en Imona vinden dit leuk.
  7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

Wahaha nou dat gaat niet passen hoor. Haha

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Heb je nu een stoffen bank?
    Een leren bank is wat makkelijker

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben het onze kat van 10 jaar oud wel afgeleerd.
    Ze gaat alleen nog op de bank als ze op schoot gaat.
    Ze mag er niet gewoon op liggen.

10. Msee

Msee Niet meer actief

Het deel waar de hond op ligt uitsnijden en daar een klein bankje van maken.

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier twee honden die weliswaar niet op de bank mogen, maar wel graag tegen de zijkant van de bank aan liggen.
    Behalve haren komt er ook een bepaalde vetheid van de huid af, waardoor onze bank er niet mooier op werd. Daarnaast heeft 1 van de honden de neiging om, als de kat van huis is ;), toch op de bank te gaan.
    Hoe dan ook, ik heb nu bankhoezen van Leen Bakker op de bank. Niet perse heel mooi, maar wel ideaal. De hoezen beschermen je bank en zijn makkelijk uitwasbaar.
    Toevallig hebben wij laatst een nieuwe bank gekocht die nog geleverd gaat worden.
    Wij laten deze bank impregneren, waardoor vuil makkelijk te verwijderen is en niet in de bank trekt.
    Misschien dat dat ook nog een optie is?

12. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Wij hebben alle stoffen banken/fauteuils weg gedaan en zijn voor stevige leren banken / fauteuils gegaan. Een keer stofzuigen, doekje erover en schoon! Ik ben er zo blij mee! Een keer per jaar het leer behandelen en eventuele krasjes zie je niet meer.. Zorg er dan wel voor dat het leer is dat ook in de onderlaag dezelfde kleur heeft.

Ik had altijd een hekel aan leren banken (plakken, koud) maar ik ben helemaal om.

Uuz vindt dit leuk.
  13. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Van haar stuk bank een hondenbedbank maken .

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben een oude leren fauteuil voor de hond, daar neemt hij meestal wel genoegen mee.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja denk als we een nieuwe bank nemen dat we daar dan voorlopig een bankhoes overheen doen.

Weet niet of haar stuk bank apart in de kamer past.. aangezien ze preces de hoek. Dus het grootste stuk van de bank heeft. Ze is echt heel erg verwend haha.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar is dit geen optie? Een lekker groot kussen voor de hond?

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

18. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Hier 4 katten en 2 honden.. geen geurtje in huis sinds ik deze bank heb :) zo blij mee!!

Tis een soort zachte kunstleer, BePureHome Rodeo https://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=501535&MaatCode=0000&Ntt=bepurehome+rodeo&PI=0&PrI=13&Nrpp=24&View=Grid&NavState=&Ns= in allerlei kleure beschikbaar trouwens en zit heerlijk.
    Haren blijven er niet in zitten, dus perfect voor dieren. Ik veeg de haren er elke ochtend af en dat is al het onderhoud dat het nodig heeft!

Zit nu ook met een deel van de beestjes lekker op de bank, zal ff foto maken!

Bijgevoegde bestanden:

Marchella en klarinet vinden dit leuk.
  19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Waarom niet voor de visite een grand foulard kopen dan?
    Als ze komen gooi je er een mooi fris kleed overheen, zijn ze weg, kleed er af..

Ik begrijp je wel.

Wij hebben een bank van een apart soort materiaal, onderlaag is echt leer en er zit een soort geperst stof overheen, met een rubber borstel trek ik zo de haren er vanaf en het is heel stevig. Met 2 zware katers vooralsnog geen krassen.

Maar ik denk niet dat je de geur kan voorkomen..

Mijn idee is dus grand foulard voor de visite en een nieuwe bank 'na de hond'..

Imona vindt dit leuk.
  20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 katten en dus vaak een berg haren op de bank. De bank stofzuigen lukt mij niet altijd dus ik gooi er ee grand foulard over als visite er is.

Een vroegere kennis had 2 chow chows. En wilden ook op de bank. Enige remedie was 2 keukenstoelen er op leggen.

Deel Deze Pagina