Waarschuwing ministerie voor tatoeagefolder | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ik heb m'n BSN nr al op m'n pols! (Grapje) Ik vraag me af wie er zoveel moeite doet om zo'n "geloofwaardige" folder te verspreiden, en wat er de bedoeling van is. En waarom mensen dit soort dingen ook echt serieus nemen... Oh, hier is iets meer info over die bewuste folder: Nepoverheidsfolder maakt concentratiekampgrappen - HP/De Tijd
Zie me al lopen met mijn BSN in m'n nek.. Hoewel er ook mensen zijn die een streepjescode in hun nek hebben staan.. Maar idd, wie neemt er uberhaupt de moeite om zoiets onzinnigs te verspreiden..
Nou, ik snap 'm ergens wel... Natuurlijk gaat 't wel erg ver, maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg akelig worden met de mens als nummer en vingerafdrukken die je moet geven en dergelijke.. Ik denk dat we helemaal niet zo ver verwijderd zijn van 'een chip in de nek en je bent altijd traceerbaar'. Niet dat dat binnen tien jaar ingevoerd zal worden, maar langzaam maar zeker stevenen we daar wel op af... Ik kan me zo voorstellen dat men dan zo'n 'folder' maakt om de mens daar eens bewust van te maken of op z'n minst eens z'n gedachten over te laten gaan. En ja, dan is zo'n schokeffect misschien helderder dan 't lieflijk brengen..
Zullen wel mensen zijn die zich zorgen maken over de steeds verder gaande contole door de overheid? Denk de OV-chipkaart, de kastjes in auto's voor het rekeningrijden (privacy gewaarborgd, hahahaha) en de 'slimme' energiemeters en het opslaan van internet- en telefoniegegevens? Dat is naar mijn mening ook best een zorgwekkende ontwikkeling. Ben erg benieuwd wie er achter zit(ten)
wat ziek zeg, het zou toch maar echt verspreid zijn door de overheid. ben idd wel beniuwd welke zieke geest hierachter zit..
Geen zieke geest, maar een groep mensen die zich zorgen maakt over de privacy van de Nederlandse burger. En op zich wel terecht, denk ik. Er moeten steeds meer gegevens van mensen digitaal opgeslagen worden. (medische gegevens, vingerafdrukken, reisgedrag etc.) Ik weet dat dit om nobele redenen gedaan wordt hoor. Maar alle gegevens die digitaal worden opgeslagen zijn te kraken. Dat betekent dat er ook mensen met slechte bedoelingen bij kunnen. En dat vind ik wel eng. Ik vraag me af of het nut van al die digitale dossiers en chips wel in verhouding staan tot de risico's.
Ik vind t best wat ver gaan deze actie, zeker omdat ik er zelf absoluut niets op tegen vind dat er vingerafdrukken worden opgeslagen.. Zouden ze eerder moeten doen! en ook DNA.. Want we zijn allemaal zo bang voor onze privacy maar denk eens aan de andere kant? Stel je voor dat je kind je wat overkomt, of dat je zelf verkracht wordt of iets dergelijks.. dan wil je dat de politie zo snel mogelijk de dader op kan pakken.. Staat dit van iedereen geregistreerd is dat een stuk makkelijker! Ik wil daar best wat privacy voor opgeven hoor..