Klopt als een bus. Binnen 24 tot 48 uur na een positieve ovulatietest vindt je eisprong plaats waar verreweg de meeste vrouwen niks van voelen. De eindspurt van de groei van je follikels kun je echter wel voelen. En dat is juist hetgeen wat je nu voelt. Heel veel succes!
De pijn die je beschrijft klinkt idd als ovulatiepijn. Ik heb hier jaren enorm last van gehad en uiteindelijk ervoor bij de gyn terecht gekomen. Pijn was gemiddeld een dag per maand zo hevig dat ik alleen dubbelgevouwen kon zitten een paar uur lang. Na mijn eerste zwangerschap is het veel minder geworden! Het is dus ook iets hormonaals. Na mijn miskramen kon de gyn op de echo een duidelijk eitje zien, die volgens haar schatting binnen drie dagen zou springen. De dag erna had ik die pijn in mijn zij/flank. Het voelt anders dan gewone buikpijn en zit echt meer aan de zijkant. De pijn is dus waarschijnlijk te linken aan de laatste groeispurt van het eitje, aldus de gyn. Het is inmiddels bewezen dat veel vrouwen ovulatiepijn voelen, maar het is niet bewezen dat het ook daadwerkelijk het springen is. Zoals gezegd, hoogstwaarschijnlijk komt de pijn van de laatste groeispurt en duurt het daarna nog 24-48 uur tot ie springt. Beetje lang verhaal, sorry
Oef nou gelukkig, dat is wel geruststellend. Dank jullie wel! Voel me best n beetje ellendig.. Gauw springen dat ding! En dan verwacht ik eindelijk n echte menstruatie na 5 maanden. Of Nouja, liever n zwangerschap natuurlijk.. Maar de eerste keer raak lijkt me n beetje optimistisch. Dank voor alle reacties!
Net ovu test n grandioze knaller! Werd met enkele seconde al donkerder dan het controle streepje. Vanavond nog maar een keer klussen? Het heldere slijm is er ook nog steeds.. En de pijn in de flank en rug helaas ook Wanneer weet ik nou of de eisprong is geweest? Blijven testen of in de toekomst ook temperaturen? (Daar heb ik nog 0,0 verstand van!)
Dankje anoniempje101! Hoe weet ik nu wanneer ik kan testen? (zwangerschap) aangezien ik nog geen normale cyclus heb gehad heb ik geen idee wanneer mijn NOD is.. Of ook maar enigszins hoe lang mijn cyclus duurt. En nou moet toch iemand me even vertellen wat dpo is? (gut ben echt n leek...)
Gemiddeld komt 14 dagen na je eisprong je ongesteldheid. Dus tel er vanaf morgen 14 dagen bij op en dan zit je zeker safe. DPO staat voor days pas ovulation (dagen na eisprong) Ik zelf heb een kortere luteale fase (dagen vanaf eisprong tot aan NOD en heb wel op NOD positief getest en dit was 10 dagen na de eisprong. Have fun met het gezellig hebben
Dankje wel Pandabeer87 al die termen... En gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Geniet evan. Ik zal dan uitgaan van ongeveer 24juni om te testen! Spannend! Al ben ik ook al erg blij als mijn cyclus gewoon op gang komt.