Extreem acute aanval van bandenpijn!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door QMerelQ, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nou, heb vannacht een helse nacht gehad. Althans, 3 uur dan. :(
    Ik wist niet wat me aan het lijf was! Zo'n afschuwelijke pijn gehad in mijn rechter zij, niet normaal meer. Ik wist gewoon niet waar ik het zoeken moest. Heb uiteindelijk zelfs de huisartenpost gebeld!
    Na een hete kruik en een paracetamol zakte het na zo'n 2,5 uur af.
    Vandaag naar huisarts gegaan, zij dacht aan blaasontsteking.
    Daarna op controle bij verloskundige, en zij kwam met het antwoord: hevige acute bandenpijn. :x
    Nou.....hoop het niet nog eens mee te maken! Een wee die komt en gaat weer, maar deze pijn hield gewoon 2 uur hevig aan! :confused:
    Alsof iemand een mes dwars door je lies steekt!
    Heeft iemand dit ooit ook zo heftig meegemaakt?

2. Hummel

Hummel Niet meer actief

Wat toevallig!
    Ik wil net een topic gaan openen, omdat ik de hele middag al zo'n erorme steken rechts in mijn buik heb. Ter hoogte van mijn blinde darm zeg maar.
    Ik heb het ook alleen aan die zijde. Erg raar.

Is de pijn bij jou nu wel helemaal weg getrokken dan? En heb je er sindsdien nog last van gehad?
    Ik lees even dit topic met je mee. ;)

Liefs Hummel.

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Hummel,

Ik heb er dus echt flink last van gehad vannacht, en heb verder met een kruik geslapen. (dus wel weer kunnen slapen) Ik heb er spierpijn in de "band" van overgehouden.
    Als ik rechts onderin (daar waar je blinde darm zou zitten vermoed ik) druk voelt het wat beurs aan. Maar verder is het wel te hebben. :(
    Nu ik weet wat het is, ben ik ook niet meer zo geforseerd aan het voelen.
    Scheelt ook dat de baby zich regelmatig laat horen daarbinnen. Het bewegen is er niet minder op geworden.
    Merkte wel dat ik ook een hele harde buik ervan kreeg. Heb jij dat niet?
    Fijn te weten dat er meer rondlopen met deze klachten.
    Ik had alleen nooit gedacht dat zoiets zo erg pijn kon doen.....
    Ben benieuwd hoe hard ik t.z.t. met de bevalling schreeuw! ;)

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Volgens mij is bandenpijn 1 van de meest onderschatte zwangerschapkwaaltjes.
    Ik heb het ook in mijn zij maar dan meer zeurend, niet stekend. Vannacht werd ik ook wakker erdoor. Maar elke keer als ik ga slapen verergerd de lage rugpijn ook...overdags geen last van. Heel vreemd. Op de rug slapen is er niet meer bij.

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ik heb vorig jaar een miskraam gehad die niet vanzelf afkwam, en daarvoor heb ik toen van die pillen gehad om de miskraam op te wekken, en ik zweer je, die pijn is gewoon weeën pijn, alleen daalt er niks in, dus een echte bevalling zal nog heftiger zijn. Wat ik toen heb gevoeld was pijnlijk, maar toch lang zo heftig niet als deze bandenpijn.
    Deze pijn zakte ook niet weg, het was echt niet te harden!
    Ik heb geen steken gehad, maar gisteren verteld mijn verloskundige dat het echt kramp is geweest. Zoals je ook in je kuit kunt hebben, en dan spring je van gekkigheid ook alle kanten op!
    Achteraf moet ik er wel mee lachen, maar in eerste instantie denk je; dit is het dan, dit is het einde, straks gaat het fout met de baby!
    Heb vannacht gelukkig heerlijk geslapen :thumup:

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier met zwangerschap nr 1 ook gehad...
    en gisteravond toen ik net in bed lag ook....hield langer dan een half uur aan....vond het doodeng, maar wist nog van de vorige keer dat het mijn banden zijn....

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Best bizar dat zo iets relatief onschuldigs zo pijnlijk kan zijn !

Ik heb eens 20 uur lang steeds erger wordende buikpijn gehad....dat is ook een ramp....was blij dat mijn blindedarm er diezelfde dag nog uit ging :)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb dat gehad toen ik 4 of 5 weken zwanger was. Ik lag in bed, werd wakker, wilde opstaan maar ineens had ik ZON pijn, zo belachelijk veel pijn! Ik strompelde echt de trap af naar de wc, werd licht in mn hoofd, ik op de wc gaan zitten, kotsmisselijk, moest ook overgeven, werd ineens lijkbleek en dacht echt dat ik van mn stokkie ging, had het zweet over mn voorhoofd en rug lopen.Zei al tegen mn vriend: Bel een ambu asjeblieft. Gelukkig niet gedaan :p Dit duurde zon half uurtje maar daarna nog een paar uur lichte steekjes gehad aan de rechterkant.

Jezes wat deed dát zeer zeg....

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

had van de week ook zo'n "aanval" van ongeveer drie kwartier.... begon gelijk na de sex :oops:
    nou dat is niet echt nagenieten hoor!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

AUUUUWW!

Ik heb vanaf ong. 5 weken tot dat het afgelopen zondag eindelijk wat afzakte ook erg veel last van bandenpijn gehad. Schrok me kapot toen ik het voor het eerst had alsof je door midden scheurt op de plekken van de banden, naarstig opzoek naar info en daar stond banden pijn.

Daar hoor je bijna niets over, verklaarde ook de lage rugpijn, nou is mijn onderrug al heel zwak door 2 hernia operaties en versleten tussenwervel schijven :(

Maar dat kan idd heeel erg zeer toen, heb het nu gelukkig niet meer de hele dag, maar alleen als ik abrupt opsta of draai of het lef heb om klaar te komen :oops: , dan mag ik fijn 2/3 uur de pijn verbijten.

de pijn verbijten gaat trouwens (bij mij) het beste door mezelf zo ver mogenlijk op te rollen (foetushouding, haha :D ) en het lekker warm te hebben. met zeurende banden pijn was het genoeg om mijn elec. boxpring aan allebei de kanten zo hoog mogenlijk te zetten.

Ik hoop dat ik er de rest van de zwangerschap niet zo heel veel last van heb.

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

hier nog een ben er vanmorgen mee uit bed gekomen. Heb pijn in de rechterzij met sommige bewegingen is het echt pijnlijk! maak me er maar niet te druk om als het te lang duurt bel ik de vk wel ff.

Deel Deze Pagina