Ik vind het een leuke naam, zou mijn keuze niet af laten hangen van de betekenis (en hoe vaak weet je nou in de praktijk de betekenis van iemands naam). Mijn naam komt van Maria wat bitterheid betekend over heel de wereld worden kinderen naar Maria vernoemd en volgens mij weten heel veel mensen de betekenis niet, En daarbij strijden kan je ook als een mooie sterke betekenis zien. Daarbij aan de betekenis kun je ook een positieve draai geven hoor,
Bedankt voor al jullie reacties! Hoewel ik Viggo leuker vind staan, denken we nu sterk na over Vigo, omdat ik het inderdaad uit wil spreken als vie-go (en de g op z'n nederlands). Van de betekenis laten we het nu in ieder geval niet meer afhangen!
Ik heb even een leuk nieuwtje voor jullie: vanmorgen is bij de 20 weken echo gebleken dat wij (totaaaaaaaal tegen onze verwachtingen in) een MEISJE krijgen, hahaha! Een jongensnaam is dus helemaal niet van toepassing meer! Jammer, want ik vond Viggo zoooooo'n leuke naam! Maar we zijn harstikke blij met onze kleine meid hoor! En nu nog een meisjesnaam verzinnen.... pfffff..... wat gaat dat lastig worden.....
Hahaha! Zal je zien!!! Ik vond Vigo ook een heel mooie naam! Helaas mn man niet zo. Veel geluk met het vinden van een meiden naam dan!
Hahaha dus geen Vig(g)o! Gefeliciteerd met jullie meisje Nu dus op zoek naar een meidennaam of zijn jullie daar al uit!?
Ik heb voor een meisje al heeeeel lang de naam Danée in mijn "archief" zitten. Manlief vind het inmiddels ook wel leuk, dus ik denk dat het een goede kanshebber is. Nu alleen nog even brainstormen over de schrijfwijze. Officieel is het: Danaë, maar ik zie ook de schrijfwijzen Danae, Dané en Danée voorbijkomen. Hoe vinden jullie deze naam? Klinkt toch ook mooi bij Dyon?
Heeft Dyon een tweede naam? Lijkt me best lastig met toekomstige post of niet? Mijn dochter haar naam begint ook met een J dus wij hebben dat probleem later ook haha alleen dan van mij en haar. Danee vind ik ook een leuke naam!