Vijandig slijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kisim, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisim

Kisim Lid

6 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Na een jaar proberen nog steeds niet zwanger. Ik ben bang dat ik vijandig slijm heb. Graag wil ik weten of er symptomen zijn voor vijandig slijm zoals stinkende geur of vreemd uitziende kleur van het slijm.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat de meeste vrouwen echt niet weten wat je bedoelt? Er bestaat echt niet zoiets als vijandig slijm hoor, neem aan dat als je merkt dat je anders ruikt van beneden dat je wel eens naar een huisarts gaat om te kijken of je misschien geen schimmelinfectie hebt?

Je weet dat er genoeg vrouwen zijn die minimaal een jaar maar meestal nog langer doen over zwanger worden die volledig gezond zijn?

Ik heb er ook bijna 1,5 jaar over gedaan en ben nu gelukkig zwanger, het kan alle kanten opgaan.

3. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    het bestaat wel degelijk dat het slijm in soort aanval gaat... en dus zwanger worden lastig wordt...

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb ooit gelezen dat je vijandig slijm hebt/krijgt als je een ander bedpartner hebt. Maat ik weet niet of je dat zelf merkt

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hi Kisim, er zijn voor zover ik weet geen symptonen van vijandig slijm. Dit zal je echt bij de gyneacologe moeten laten checken.

Verder duurt het gemiddeld een jaar voor je zwanger bent, en er kunnen nog 1001 andere redenen zijn waarom niet. Als je een jaar bezig bent, kan je je HA eens vragen om doorgestuurd te worden.

@Drieka: Er bestaat wel zoiets als vijandig slijm ;) als je PH waarde te hoog of te laag is, overleven zaadjes het niet, en zijn ze allemaal al dood voor ze de baarmoeder in gaan :)

Sterkte!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb er werkelijk nog nooit van gehoord maar daar ben je dan ook bedankt mee! Hopelijk lukt het dan toch met zwanger worden.

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Door het gebruik van clomid kan het BMS wat zuurder worden.

Het is alleen lastig te checken door een Gyn. Want je moet het precies op het juiste moment laten checken, omdat normaliter het BMS altijd wat zuurder is. Behalve op het moment dat je vruchtbaar bent.

IUI is de oplossing hiervoor.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je vijandig slijm hebt, kun je dat zelf niet zien of merken. Daarvoor is een samenlevingstest nodig. Vlak voor je eisprong wordt er een uitstrijkje gemaakt van slijm dat rond je baarmoedermond zit (cervix-slijm), daarbij wordt het slijm onder de microscoop bekeken door een gyn. Is je slijm te "zuur", dan kan het zaadcellen doden en het zwanger worden bemoeilijken. Dit is inderdaad te omzeilen met behulp van IUI.

Cervix-slijm is niet hetzelfde als afscheiding, dat zijn twee verschillende dingen.

9. Kisim

Kisim Lid

6 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de info allen. @Drieka vijandig slijm bestaat wel degelijk.

We gaan het nog paar keer proberen en als t dan niet lukt gaan we langs de huisarts.

10. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Als jullie al n jaar bezig zijn. Dan kan je gyn je doorsturen naar een fertiliteits arts. Daar gaan ze eerst kijken of er geen andere medische redenen zijn dat je nog niet zwanger bent geraakt. Weet je wel of je elke maand een eisprong hebt? En wanneer je vruchtbare dagen zijn? Als alles in orde is kun je eventueel nog een samenlevingstest aanvragen.
    Als de gyn dit al niet zelf voorsteld.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina