Dag, onze dochter is bijna tien maanden. Zij eet supergoed mee met ons de hele dag. Zo ziet haar dag eruit: 8 uur: broodje met melk (gewone halfvolle melk, geen baby melk) 10:30/11:00h 1 stuk fruit met water 13:00h: weer een broodje met gewone melk 15:30: thee met klein koekje of halve soepstengel 17:00: warm eten met de pot mee + beetje yoghurt 20:00: fles 180 cc opvolgmelk. Ze krijgt dus in principe alleen voor het slapen gaan nog de fles. (tenzij ze een broodje echt niets van maakt, dan ipv een fles). Nu is het zo dat zij na zeven uur moe wordt en wat jengelig, en als we dan die laatste fles geven, valt ze in slaap... Maar hoe lang moeten we die haar nog blijven aanbieden? Of kunnen we die straks misschien vervangen voor wat anders, beetje gewone melk, evt beetje warm? Ze is niet te zwaar, maar zeker ook niet te licht. Vandaar deze vraag.
Beste Giebel, Wat leuk dat je kindje zo goed eet! Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik wel opkijk van de hoeveelheid gewone melk die jouw dochter krijgt. In gewone melk zitten namelijk teveel verzadigd vet, eiwitten en zout voor een kindje van 10 maanden. Ik zou ook zeker geen 3x per dag gewone melk geven, daar zou ik nog mee wachten tot ze minimaal 1 jaar is. Misschien dat je jouw kindje als laatste fles een papfles kunt geven, bereid met opvolgmelk. Misschien dat je dan wel al om 19:00 in slaap valt maar dan wel gewoon doorslaapt tot de volgende ochtend. Groet, Anne
Het is niet veel wat ze krijgt, vergelijkbaar met 1 gewoon kopje. Maar dat drinkt ze verdeeld over beide broodjes op. Tussendoor vooral gewoon water. Is het dan ook te veel? Ik heb van het CB begrepen dat papfles juist een beetje dikmakend is en dat ze dat gezien haar gewicht niet moet hebben...
Beste Giebel, Jouw dochtertje krijgt zeker niet te veel binnen, maar ik zou adviseren om nog even te wachten met gewone melk en haar opvolgmelk of groeimelk (300 -500 ml per dag) geven. Als jouw dochtertje geen behoefte meer heeft aan de laatste fles, kunnen je deze laten vervallen. Dit verschilt per kindje. Groet, Anne