Wanneer speelhuis voor buiten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosje83, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij vroegen ons af vanaf wanneer een zandbak , glijbaan, schommel enz leuk is?

Ik denk dat een schommel nu al wel leuk is, en zandbak wanneer ze gaan lopen. Dus denk dan denk ik dat dochter er deze zomer al wel plezier van gaat hebben. Maar wat kun je dan het beste doen.

Wij willen wel een keer zo'n speelhuis, met onderin zandbak daarboven dus een 'huisje' en een glijbaan en schommel eraan, maar ws heeft ze aan de glijbaan en het huisje nu nog niet zoveel. Dus dan is het misschien logischer om eerst alleen een zandbak en losse schommel te doen. Maar eigenlijk vind ik dat jammer geld als je weet dat je later toch een keer zo'n speelhuis wilt.

Wat adviseren jullie? Wanneer heeft ze echt iets aan zo'n speelhuis?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was het speelhuis leuk zodra ze konden staan. Huisje met glijbaan en schommel stond er voor de oudste, maar de middelste speelde er al graag in met 1 jaar, zelfs het glijden was toen al een feest. Uit praktisch oogpunt (mama die niet de hele tijd naast het huisje gaat zitten om het in de gaten te houden en te helpen met glijden) ook een kleine glijbaan en zo'n schelp zandbak. Kleine glijbaan werd van gegleden zodra ze liep en zandbak was al ver voor die tijd heel leuk! Schelp vond ik vooral handig omdat ik hem kan verplaatsen (in de lente bijv wel in het lentezonnetje), maar in de zomer juist in de schaduw en in het najaar weer uit de wind.

Ach, wij hebben gelukkig een grote tuin dus met het huisje met glijbaan en schommel (eronder opruimplek), ingegraven zandbak en een plastic losse kleine glijbaan en dus schelp nog zat ruimte over voor een loungeset, speelgoed, picknicktafeltje voor hun en gras om te spelen: dus waarom niet :p

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zandbak: werd door de jongste afgelopen zomer alleen gebruikt om uit te eten. Vind ik voor beneden de anderhalf dus geen aanrader, als je geen oudere kinderen hebt.
    Schommel: als je er zo'n speciale schommel mee bedoelt waar de beentjes door die gaten moeten: ja, leuk! Een gewone schommel echt nog niet.
    Speelhuisje: hebben de meiden afgelopen najaar van mijn ouders voor hun verjaardagen gehad en dat vond Caitlyn ook al wel leuk. Gewoon een plastic huisje dat op de grond staat, met een deurtje en raampjes die open en dicht kunnen.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    haha deze vraag heb ik me toevallig afgelopen week ook vaak gesteld. mijn zoontje is nu 15 maanden dus in de zomer kan hij al wel echt buitenspelen...
    onze tuin is niet reuze groot dus ik ga voor een combi van huisje met glijbaan in de plastic versie.
    als we t van hout zouden doen en zandbak eronder staat ie hele tijd in de tuin van de buren te gluren;)
    zandbak ben ik niet zo'n fan van ivm veel katten hier in de buurt

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Onze zoon is van begin februari en wij hebben afgelopen zomer een speelhuis geplaatst. Schommel voor dreumesen, glijbaan werd ook al gebruikt en soms ging hij ook al het huisje in om kiekeboe te spelen. Dus als je de plek en financiën hebt, zou ik het meteen goed doen.

Deel Deze Pagina