MIddagslaap dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sinds een week slaapt mijn zoontje 1x per dag. Hij wordt tussen 6.30-7.30u wakker. Voor 7.30u halen we hem niet uit bed, hij kletst heerlijk als hij wakker wordt. 's Avonds om 19u ligt hij in bed, want dan is hij ook klaar met de dag!

Nu is het zo dat het slaapje 's middags zo wisselend is! Ene dag maar 1.5uur, andere dag 2u en vrijdag en gisteren een topdag met 2.5u slaap! Met een eindje wandelen redt hij het wel tot 19u als hij maar 1.5u geslapen heeft, maar ja dan moet ik wel kunnen wandelen. Haha.

Herkennen jullie dit?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja hoor, herkenbaar. Hier heeft het ook altijd gewisseld. Ene keer 1,5 uur andere keer zo 3 uur.

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen is altijd wisselend geweest bij zoontje (overdag bedoel ik dan) Als baby zijn sliep hij hazenslaapjes en dit werd na 11 maanden iets beter.. Ik vind het alleen soms zo moeilijk om te rekken 's ochtends, en zo rond etenstijd!

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja hoor hier wisseld het ook afhankelijk van wat we gedaan hebben
    in de ochtend

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    heel herkenbaar is bij ons echt maandenlang een drama geweest, nu pas sinds 18 maanden is het een beetje weer stabiel geworden.
    ze wilde gewoon niet slapen, drama, gillen, ene dag 1 uur andere dag 3 uur.

miss is de omgeving gewoon even heel interesant omdat ze bepaalde nieuwe dingen opvallen en is slapen laaste keus

ik heb gewoon slaapje overgeslagen, tot ik merkte dat ze er weer behoefde aan had, nu met 18 maanden is het weer prima, in bed en klaar.

succes meid

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Erg herkenbaar. DL doet al sinds ze 12 mnd is nog maar één slaapje. Helaas duurt dat slaapje vaak niet zo lang, 45 minuten is geen uitzondering. Ik krijg haar daarna met geen 10 paarden meer in bed, maar echt helemaal topfit is ze ook niet. Daarom gaan wij ook elke middag even naar buiten en wandelen, weer of geen weer. Ach, dat is dan weer goed voor mama's lijn ;). Zonder wandelingetje is ze om 18.30 alweer moe en dat is natuurlijk wel heel vroeg.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een draken zijn het af en toe! Soms vind ik het wel fijn om te lezen dat er meer draakjes zijn. om me heen hoor ik alleen over goede slapers overdag en de zoooooveel vrije tijd van de mama's..

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    het gras is altijd groener aan de overkant :D

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    idd het lijkt vaak beter tot je de verhalen op forum hoort hihi..

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch wel fijn, zo'n forum ;)

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier slaapt ze momenteel max 2uur
    Maar een uurtje is ook geen uitzondering
    Voor mama ook erg vervelend want kan me rust momenteel
    Goed gebruiken. Maarja we mogen blij zijn dat ze snachts zo goed slaapt.

12. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Hier ook een kindje dat altijd hazeslaapjes overdag doet en deed en 's nachts haar uurtjes wel maakt.

Momenteel slaapt ze overdag 2 korten slaapjes van 45 minuten en 's avonds rond 19:00 naar bed gaat en 's morgens 19:00 wakker wordt

13. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het ook erg wisselend;

's Ochtends tussen 7 en 8 uit bed. Er rond half 1 weer in. Soms slaapt hij maar een 1 tot 1,5 uur en soms 2 tot 2,5 uur. Met 1 tot 1,5 is hij vaak niet te genieten en probeer ik inderdaad ook wat te wandelen, even rustig aan te doen en dan ook pas om 19:00 op bed.

Ben anders toch bang om in een cirkeltje te komen van eerder op bed, eerder uit bed, enz.

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde als hier dus withinshin!

Idd, 's nachts vind ik belangrijk!!!

2x 45 min. is ook niet veel nee... wel gezellig daarna?

Deel Deze Pagina