Echodense hart

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Portret, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Portret

Portret Lid

24 mrt 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, ik wil mijn vraag toch ook even hier stellen. Afgelopen woensdag heb ik mijn 20 weken echo gehad. Hierop was een echodense focus te zien op het hartje. Mijn gynacoloog zegt dat ik mij niet druk moet maken aangezien er zowiezo geen andere softmarkers zijn. Nu kon ik het toch niet laten om hier informatie over op te zoeken op het internet en dat was niet zo slim van mij want maak me nu toch zorgen. Ook las ik als het kindje korte bovenbeentjes heeft dit samen met de echodense kan duiden op het syndroom van down. Nu was iK die dag precies 19 weken zwanger en de fl lengte was 27,3 is dit niet aan de korte kant? Ik hoop dat u mij ook wat meer duidelijkheid kan geven. :(

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik kan me voorstellen dat je zorgen hierover hebt. Maar de gynaecoloog heeft gelijk. Als er meer softmarkers worden gevonden, dan is er reden om extra onderzoek te doen. Dat er 1 softmarker gevonden wordt, komt vaak voor en wordt niet geassocieerd met afwijkingen. De lengte van het bovenbeentje (de fl) valt binnen de groeicurve, dus dan is er geen sprake van korte beentjes. Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen en een goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina