Omdat het me aan Isabelle of Giselle doet denken, en dat ken ik ook alleen op zn Frans. Net als Juliette, ik zou nooit Juliet-te zeggen.
Mirle! ❤ Nadine vind ik te simpel bij de namen van je andere kinderen en bovendien gek als je 'nadien' zou zeggen omdat het dan een gewoon woord is. Juline/Julise toch wat te geknutseld. Julie+Eline/Julie+Elise. Ondanks dat ik Juline ook een tijdje op mn lijstje had staan volgens mij (maar was ook zelfbedacht, en er daarom ook weer vanaf gehaald, omdat ik wel een herleidbare herkomst wil). En op t oog onduidelijk of je juu-/sjuu-/of djuuline gaat zeggen. Zeker met die "dj-" trend van tegenwoordig, zou het mij ervan weerhouden om een naam met een J te geven waarbij niet meteen duidelijk is dat het níet met Dj- uitgesproken hoort te worden. Vind dat echt een vreselijke klank die ik in veel gevallen met tokkies associeer (en ik ben niet de enige). Mirle prachtig! Week hier helaas twéé letters af van de te vernoemen naam. Dat was er net één teveel voor onze criteria. Anders was het zéker een goede kanshebber geweest. Staat ook prachtig bij de namen van je andere dochters! ❤ Merle ook mooi maar wel net iets minder. Ken een (turkse) Merve en daardoor oogt de naam Merle voor mij meer als een kruising tussen Merve en Mirle.
5 meiden.... arme man als ze zo allemaal in de pubertijd komen met al die pms hormonen Ik vind Nila Annabelle mooi.
Nog niet 100% overtuigd van de naam Juline/Julise, maar welke tweede, klassieke naam vinden jullie er mooi bij passen?
Juline/Julise Phileine Juline/Julise Deirdre Juline/Julise Charlotte Juline/Julise Berber Juline/Julise Sophia Juline/Julise Marilène Juline/Julise Bodine Juline/Julise Dauphine Juline/Julise Josine Juline/Julise Amarinde Juline/Julise Sophie Juline/Julise Frederique Juline/Julise Dorinthe
Nog een variatie op Julise: ik ken ook een Jolise, vind ik ook mooi! Een tweede mooie klassieke naam vind ik Elisabeth of Suzanna.
Het is voor mij het 'Ju-' wat het het net niet maakt. Al was het Jolise of Jelise vind ik het al wat mooier klinken. Maar evengoed wat klassiekere, tijdloze inspiratie: Elizabeth Charlotte Olivia Rosalie Elianne Lisette
Hier drie meiden Wij hebben wel een jongensnaam maar als het weer een meid wordt weet ik het ook niet hoor... Noé Bodine is een leuke combinatie
Hannah als 2e naam! Of Charlotte of Florine! Uit je allereerste post vind ik Elodie en Eloise ook heel mooi Verder nog Celeste, Helena, Madelief, Marise, Olivia, Rosalie, Sophia, Suzanne, Valerie, Willemijn