Hallo, Wat is bij jullie 1½-jarig zoontje/dochtertje het favourite speelgoed? Of speelgoed waar het zich goed mee kan vermaken? Ik heb het idee dat ons zoontje een beetje op zijn speelgoed is uitgekeken, of dat er op dit moment niet zoveel uitdaging in zit. Duplo heeft hij. En hij begint nu de blokjes niet alleen los te maken, maar ook weer vast. Maar dat doet ie 2 minuutjes en dan gooit ie ze weg. Dus wat is nog meer leuk speelgoed voor iemand die anderhalf jaar oud is? Groetjes, Hanna
He, Mijn zoontje is nog geen anderhalf jaar oud, maar bijna 13 maanden. Hij vond een tijd ook zijn speelgoed niet leuk.. Nu speelt hij heel veel met een: - Loopauto - Overal blokjes in en uit doen maak niet uit wat het is. - Dierenpiano.. Piano met allemaal liedjes.. - Boekjes lezen.
Hoi Hanna Mijn zoontje is nu heel druk met zijn plaatjes boeken. Kleine, vierkante boekjes in verschillende kleuren. De 1 geeft woordjes aan, de andere geeft speelgoed aan en weer een andere eten/drinken. Dan vragen we hem waar de blokken zijn en zoekt hij ze op. Bij elke "goed" antwoord doen we hieperdepiep hoera! Vind hij fantastisch. Verder speelt hij met keukengerei van ikea, om papa te helpen met koken. En verder vooral veel klimmen op tafel, op zijn stoel, op papa/mama.....*zucht* Hopelijk heb je hier iets aan. Liefs!
knopjespuzzel bekertoren ringentoren knuffels loopfietsje duplo boekjes zijn volgens mij de dingen die onze dochter het meest interesseren op dit moment. en oh ja, de telefoon En verder alles waar ze op kan klimmen (en wat niet mag)
En nog even ter verduidelijking: Die torens, daar speelt ze al een jaar mee. Toren omgooien, bekers in elkaar zetten en ringen rond de toren doen, kan ze al heel lang en bekers stapelen kan ze ook al een tijdje, maar tot voor kort lukte dit alles alleen als iemand anders de volgorde aangaf. Ze is nu aan het "leren" wat de volgorde is . Die dingen vervelen dus niet snel.
Voornamelijk buitenspeelgoed zoals: + een bal + zand en water tafel + de zandbak + de ballenbak + zijn zwembadje + speelhuisje + thomas de trein loopauto Verder zijn absolute toppers: + zijn auto's met garage etc. + kleuren + little people (soms....) + boekjes lezen
Het is eigenlijk al genoemd, maar zoonliefs favorieten: stapeltoren boekjes, heeeeeel veel boekjes (hij heeft een eigen plank in de boekenkast waar ie zelf bij kan en gaat ze regelmatig allemaal "lezen") ballen, in alle vormen en maten puzzels kleuren! met van die speciale dikke kleurpotloden En verder vindt ie het vooral leuk om spullen uit zijn speelgoedmanden te trekken En zijn speelgoed als duplo, houten blokken en little people vindt ie op zijn tijd ook weer fantastisch. Maar ik tover het bewust maar af en toe tevoorschijn.
Dit hebben wij ook allemaal hier, maar momenteel speelt D. echt overal maar 2 tellen mee. Als hij een toren wil maken van de stapelbekers, zet hij paar opelkaar. Als het niet lukt gooit ie alles aan de kant. Boekjes vond ie prachtig. Kon hij zich zo een half uur mee vermaken. Tegenwoordig kijkt hij hooguit alleen Dikkie Dik in, de rest (plank vol) laat ie allemaal links liggen.
Dat ligt niet aan het speelgoed hoor.. dat is de leeftijd.. Er is ook zoveel te beleven! Gaat vanzelf over.. maar duurt even
onze zoon speelt met: keukentje (met pannetjes enz.) Bal Garage met autootjes knikkerbaan met knikkers Stuiterbal pop barbie van zijn zus boekjes kleurpotloodjes en papier mamma water en bakjes tractor met geluidjes en dieren (erg leuk)
De ballenboom van V-Tech, en een kleine opklapbare garage met autootjes zijn hier momenteel favoriet. Ook heb ik zijn vormenstoof volgepropt met kleine speelgoedjes (badbeestjes, balletjes, beesie van de AH etc.). Hij vindt het leuk om alles eruit te halen, ermee te spelen, en daarna wordt alles weer keurig opgeborgen Boven heeft hij ook zo'n 'rommelbakje' met kleine prulletjes erin. Daar kan hij echt lang zoet mee zijn.
Mijn zoontje speelt op het moment het liefst met de duplo trein van zn broer. De treinen rijden ook echt en dat is natuurlijk hartstikke leuk. Stukje laten rijden, stoppen, stukje laten rijden, stoppen, trein op de rails, trein van de rails, karretje er achter, karretje eraf. Hij kan hier zo een uur zoet mee zijn!
Onze dochter keutelt altijd een beetje rond, speelt dan weer hier en dan weer daar.. Hier is op het moment het zwembadje en de zandbak met speeltjes favoriet. Ook kan ze echt uren sjouwen met een plastic fles en vindt ze Winnie de Pooh helemaal geweldig.
Favoriete speelgoed: - Playmobiel boerderij - puzzels (van die houten met een stokje eraan) - boekjes en dan het liefst waar je iets moet zoeken of schuiven - zwembad / zandbak - loopmotor - tennisbal en puzzelplankje of vuvuzela waar ze dan mee slaat (we verwachten een hockey ster hier ) - vormenstoof - stapelbekers - helpen vaatwasser uit te pakken (spelen met bekertjes/keukengerij etc) - vingerverf / stiften. Wat wij wel doen met bv de vormenstoof en stapebekers is die zo af en toe gewoon een maandje of wat wegzetten. Was vooral in het begin heel leuk omdat ze als het dan weer terug kwam er opeens heel anders mee speelde. Ook is het handig om niet al te veel speelgoed in het zicht te hebben liggen dat als ze met iets bezig zijn ze niet meteen wat anders zien en daar dan heen gaan. Wij hebben veel in een kast van de ikea liggen (met die plastic bakken). Zo kan ze makkelijk iets anders pakken als ze klaar is, maar ziet ze niet al het speelgoed als ze met iets bezig is.
Spelen ze op deze leeftijd echt al met zo'n garage met autootjes?? D. heeft van opa & oma een mooie garage op z'n eerste verjaardag gekregen, maar we hebben em nog even op zolder gezet, want daar was ie toen in ieder geval nog echt te klein voor. Maar ik zal em eens van de zolder halen! Misschien is ie er nu wel oud genoeg voor!
Hier is ook alles leuk voor 5 tellen en dan gaat het weer aan de kant... Het enige waar ze zich heel lang mee kan amuseren is een emmertje water en een spons . Spons in de emmer, uit de emmer, over je been, over je hand, op je hoofd, weer in de emmer, eruit, erop staan, kan ze héééél lang mee zoet zijn. Net ontdekt afgelopen zondag dus die houden we erin! Verder heeeeeeel veel boekjes lezen en rommelen met haar plastic serviesje, hier ook boven een grote bak met kleine prullen. En even naar het speeltuintje om de hoek is ook geweldig, vooral de glijbaan. Zandbak heb ik ook in de tuin maar daar vindt ze werkelijk niks aan.
Vanmorgen heeft D. zowaar 20 minuten in de zandbak gespeeld! Welke steeds het zand eruit gooien, maar ja... Hij kan ook nog niet lopen, dus een speeltuintje is hier nog niet echt een optie. Water met spons ga ik hier ook eens introduceren!