Het begon met enorme keelpijn en daarvoor al algehele malaise, moe zijn enz.gisteren dus nog steeds erge keelpijn, opgezwollen klieren maar geen koorts.wel grieperig gevoel en steeds meer uitslag in gezicht, kin, hals en borstbeen.dit breidt zich uit. vannacht nauwelijks geslapen van de jeuk.ik heb rode vlekken die jeuken in m'n hals, gezicht, ogen wat opgezwollen, rug aan de zijkanten met vuurrode plekken, bij m'n oksels, schouders.dus verder alleen m'n romp.gek word ik van de jeuk en branderig gevoel! M'n zoontje had ook erg rode wangen en bleef uitslag houden daar maar had op z'n romp maar weinig uitslag.trekt nu ook weg. Het lijkt erg op de vijfde ziekte maar wie heeft dit als volwassene gehad?
Zelf niet maar dochtertje van mijn vriendin heeft het gehad. Ook al is ze niet volwassen ze kreeg anuit de huisarts de volgende tips mee: Onze dochter mocht daar zes weken niet komen ivm besmettingsgevaar. Schijnt zo besmettelijk te zijn dat als je dezelfde handdoek gebruikt als je zoontje je al besmet kan zijn. Speelgoed met elkaar delen kun je besmetten, bestek en serviesgoed etc. Als het aan je handen zit dan kun je het overbrengen. Ze moest alles zoveel mogelijk uitkoken, wassen schoonmaken etc. Geen idee of het echt zo erg is maar zo was het bij haar.
Bij de hap denken ze aan n virus maar niet direct aan de vijfde ziekte... Ik werk op n school en kan morgen niet absent zijn want ik heb examenklassen...
Ik heb het volgens mij afgelopen zomer gehad (aangestoken door mn dochter) en ik ben er ongeveer 3,5 week ziek van geweest. Ik ben de meeste dagen wel gewoon naar mn werk geweest, maar voelde me echt grieperig en had ook af en toe koorts. Soms ging het een paar dagen wel en dan werd ik weer echt ziek. Misschien had ik het beter even echt uit moeten zieken. Die rare vlekken waren gelukkig met een week of zo weer weg. Beterschap!
Ik zou het wel even in de gaten houden 5de ziekte kan bab ysterfte als gevolg hebben bij vrouwen onder de20 weken. Dus ik zou het risico niet nemen tot je zeker weet wat het is. Examens is vervelend maar stel dat het de ziekte5de ziekte is en je hebt een zwanger persoon die je ziet kan het echt heel fout aflopen. Hap doet er erg makkelijk over ik heb het zelf aan de hand gehad 11 weken terug. 5 de ziekte op de psz en ik was was verkouden . Ik moest van de vk met spoed prikken op de 5de ziekte. Terwijl de hap zei ach niets aan de hand.