Baby beweegt aan ineens 24 uur per dag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miekkie, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Goedemiddag,
    Ik hoop op ervaringsverhalen nav dit bericht, want ik maak me zorgen en een bezoek aan de verloskundige heeft daar niet bij geholpen.
    Ik ben nu 6 maanden zwanger en al mijn hele zwangerschap ziek en extreem moe. Gisteren had ik overdag ook een behoorlijke offday. In de avond begon de kleine, zoals gebruikelijk, te bewegen. Meestal begint hij later, maar dit keer al vroeg in de avond en de bewegingen waren nog heftiger dan normaal. Dit keer hield het echter niet meer op. Nog steeds niet. En hij beweegt dus inmiddels al bijna een volle dag aan 1 stuk door.
    Ik heb daarvan en van de enorme bandenpijn de hele nacht niet kunnen slapen.
    Vanochtend wel bij de verloskundige geweest. Bloeddruk van mezelf laag. Hartje van kind klopt goed en schopte tijdens het bezoek ook flink door. Daar kon ze verder niets mee zei ze. Snap ik natuurlijk, maar toch maak ik me er zorgen om dat dit nu ineens zo is. Zou die niet verstrikt kunnen zitten in zijn navelstreng dat die nu zo beweegt omdat die aan het vechten is? Of kan er iets anders aan de hand zijn?
    Zelf moet ik meer rust houden is me op het hart gedrukt. Dat volg ik nu ook wel op. Maar slapen lukt nog steeds niet, ondanks dat ik op ben. Maar hoe kan ik slapen als die kleine zo wild blijft?
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. Mijn kindje beweegt heel veel en ik ga ervan uit dat ie dit ook in zijn slaap doet anders lijkt ie amper te slapen!

    Heeft de vk geen echo gemaakt? Is er voor jou geen mogelijkheid om ergens een echo te laten maken? Want ik denk dat mensen je hier dat alles kunnen vertellen, maar dat dat je niet gaat geruststellen. Het is nogal een eng idee dat het kindje om zijn leven aant vechten zou zijn. Persoonlijk denk ik niet dat dit het geval is, maar ja, wie ben ik? En ik denk dat de enige geruststelling van een echo zal komen, niet van wat je hier verteld wordt. Succes!
     
    Light vindt dit leuk.
  3. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Volgens mij vechten kindjes in de buik en ook de eerste jaren niet voor hun leven. Daardoor ook dat je het niet merkt als ze, je moet er niet teveel over nadenken, stikken in bed of als ze onder water komen niet gaan spartelen en het over zich heen laten komen.

    Ik heb ook wel eens dagen dat ik denk: “joehoe slaap je wel eens” en dan weer paar dagen “normaal” wat betekent rond 6:00, 9:30, 14:30, 18:30, en 22:30 een druk feestje in mijn buik.

    Maar zoals hierboven, denk wanneer je een echo hebt en hem/haar ziet je pas echt gerustgesteld bent.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Dit dacht ik dus ook idd
     
  5. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie lieve, betrokken reacties. Ik heb er met mijn vriend over gepraat en hij zegt dat ik iets meer op de verloskundige moet vertrouwen. Ik doe mijn best en voel me er iets rustiger onder. Maar als mijn gevoel niet afneemt, dan ga ik toch vragen om een echo. De vraag is alleen of ze dat doen op mijn vraag, want ik krijg hem eigenlijk over 5 weken pas weer.
    Daarnaast vermoeden ze nu zwangerschapssuiker bij me. Pfff maandag uitsluitsel.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je kindje beweegt ook in zijn slaap...het zijn voornamelijk stuiptrekkingen en dat komt met vlagen.
    Dat jij hem 24 uur voelt wilt niet zeggen dat hij ook 24 uur wakker is.
    Vandaag kan hij druk zijn en morgen en overmorgen bijv weer rustig.
    Je hebt gewoon een sterke baby die goed aan het oefenen is.
     
  7. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hoe is het nu?
     
  8. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Hey lieve mensen,
    Tja hoe is het nu. Met mij fysiek allemaal niet zo best. Ik heb geen zwangerschapssuiker maar juist een blijvend laag suiker. Maar zo laag dat ik daar dus idd veel klachten van heb. En in combinatie met ook nog een heel lage bloeddruk en een laag hb, voel ik me alles behalve goed.
    En toch word je juist tijdens je zwangerschap natuurlijk wel "gedwongen" tot de nodige werkzaamheden om alles voor die kleine op orde te hebben straks. En eigenlijk ben ik daar niet eens toe in staat.
    Daarnaast ook nog eens veel bekkenproblemen erbij gekregen.
    Van mij mag het best snel april worden!

    Wat ik me verder de laatste tijd wel afvraag is hoe het kan dat ik de contouren van mijn kindje zo ontzettend goed en duidelijk voel. Heb ik te weinig vruchtwater om het kindje heen zitten? Andere zwangeren van 29 weken hebben ook bijna allemaal wel dikkere buiken. Ik ben best veel aangekomen (mocht ook wel, want ik was te licht) maar mijn buikje is eigenlijk heel beschaafd.
     
  9. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi
    Leuk he die kleine druktemakertjes.. ik merk ook hoe druk ze is.. maar dat schijnt alleen maar goed te zijn, voor die kleine, voor ons zorgt het voor kwaaltjes.
    Ze bewegen dus ook in hun slaap. Zijn ook hun reflexen aan het oefenen. Bij mij voel ik ook steeds vaker soms een paar maal per dag de hik. Maar als je twijfelt gewoon bellen.
     
  10. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Wat naar van je suiker, ik moet ook nog 1 keer gecontroleerd worden op Suiker... maar tot nu toe gelukkig niks aan de hand.

    Bekkenklachten heel veel last van, ik werk in de gehandicaptenzorg met meervoudige beperkingen heel veel tillen, duwen en trekken, dus dat heb ik tot 22 weken volgehouden, toen kreeg ik er een hardnekkige blaasontsteking ( die 3 weken en 3 kuurtjes duurde) toen ben ik al op 50 % gezet. En voor de kerstvakantie iets van 28/ 29 weken op 100% en dan therapeutisch door mijn bekken. En zit nu sinds 30 weken 100% thuis. Loop ook bij een cesar therapeut. Ik kreeg ook ( dit is mijn 2de wangerschap heel veel harde buiken en voorweeen. Nu dus door de vele bewegingen ook weer. Ik weet dus precies hoe je je voelt. En weetje wat: bij mijn eerste nergens last van gehad.

    Is het je eerste? of je 2de?

    probeer ook nog een beetje te genieten, voor je het weet hebben we onze ukkies eindelijk in onze armen.

    klopt vaak word het vruchtwater wat minder, heb het vorige week gevraagd. Ik voel ook af en toe een armpje of een beentje.
     
  11. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    He bah, niks erger dan van die lichamelijke klachten waar je weinig aan kan doen.
    Wb het laatste, de vk kan voelen als er teveel of te weinig vruchtwater is. Ik dacht namelijk heel veel te hebben. Maar ze zei aks dat zo is dan voel ik het kindje haast niet en als te weinig voel ik het te goed. Als ik jou was zou ik toch gewoon voor je algehele gevoel een extra echo vragen.
     

Deel Deze Pagina