Hoi, Ik ben ondanks het goed slikken van de pil (dus zonder te vergeten, stipt optijd) toch zwanger geraakt. Nu ben ik een paar jaar geleden ook al zwanger geweest, wederom ook door de pil heen ondanks goed geslikt te hebben. Helaas is dit, 2 dagen na positieve test, mis gegaan. We hebben dit toen geaccepteerd (niemand wist het ook nog, we waren zelf nog aan het bedenken wat we wilden etc) en zijn verder gegaan. We waren nog erg jong en ik ben gewoon weer met de pil begonnen. Maar nu 2 jaar later is het dus weer raak, en vraag ik mij af: hoe kan dit!? Zal dit toeval zijn of werkt de pil niet goed bij mij? Ik heb de afgelopen 2 jaar 3x gewisseld van pil omdat ik steeds op dag 22 al een bloeding kreeg die met veel pijn samen ging. Maar er werd mij toen verteld dat dit niets betekende en de pil gewoon werkte. Nu begin ik hier toch mijn twijfels over te krijgen en hoorde ik mijn VK zeggen: "Misschien heb je een te lange stopweek genomen..". Dit snapte ik niet precies, weet iemand hier meer van? Ook vroeg ik mij af of hier meerdere meiden zijn die 1 of misschien vaker door de pil heen zwanger zijn geraakt? Kleinwonder
Hier ook zwanger geraakt door de pil heen (microgynon30). Ik heb hem altijd netjes ingenomen, ben ook niet ziek geweest oid, geen antibiotica oid gehad. Maar dus wel zwanger. We kwamen er ook pas achter na twee strippen, omdat ik weer in de stopweek geen bloeding kreeg. Toen zijn we toch maar eens verder gaan kijken en bleek ik zwanger. Er word weleens gezegd dat de pil te licht voor je is, je kan dan over gaan op een andere pil (ja, een beetje laat nu). Maar daarvoor moet je bij je huisarts zijn. Wat je verloskundige bedoelde weet ik niet, maar ik denk dat ze bedoeld dat je ipv op bijv pas op woensdag met de nieuwe strip begonnen bent ipv op maandag. Dan is je stopweek 2 dagen te lang geweest en de pil niet meer betrouwbaar. Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap en straks van jullie wondertje!
Ook microgynon30? Ik ook! Deze pil kreeg ik omdat mijn menstruatie zoveel pijn deed. Ik kreeg normaal altijd mijn bloeding al op de 22e dag, maar dit keer niet dus dacht eerst nouja misschien krijg ik eindelijk een normale cyclus. Na 10 dagen toch maar een test gedaan en ja hoor..
Denk dat ze dat idd bedoelde, dan kan het dat je in die 2 dagen te laat een eisprong hebt gehad, en dan kun je dus gewoon zwanger worden. Mijn (intussen oude) huisarts heeft mij 2 jaar geleden ook een nieuwe (2e keer) pil voorgeschreven omdat microgynon 30 ook te licht was voor mij. Ik was niet tevreden over deze huisarts en heb een nieuwe gezocht, daar een hele tijd later ook voor een nieuwe pil naartoe geweest, en hij vertelde me dat mijn oude huisarts me juist een lichtere pil dan microgynon 30 gegeven had! En dat het dus goed zou kunnen dat hij niet/niet juist gewerkt had! Fijne huisarts hé.. In 2007 in november de laatste pil gehad trouwens, dus niet door de pil heen zwanger geraakt. Maar moest het toch even kwijt, huisartsen moet je kunnen vertrouwen, maar dat zal ik toch niet zo snel meer doen
Ik ben ook 2x zwanger geraakt door de pil heen (microgynon30). Helaas beide keren vroege miskraam. Achteraf was deze pil dus ook te licht voor mij, alleen mijn huisarts wilde mij geen andere pil voorschrijven omdat ze niet geloofde dat ik zwanger was geweest Volgens haar kon dat gewoon niet.
Dat meen je niet!? Wat ontzettend raar! Nou, mijn vertrouwen in de pil is nu dus écht helemaal weg en ik baal er zo van dat ik niet vooraf wat informatie opgezocht heb over deze pil. (microgynon 30) Heb net namelijk even ge-googled en lees overal verhalen van vrouwen die ondanks slikken van deze pil zwanger zijn! Ik baal echt enorm, ondanks dat het kindje nu hartstikke welkom is dat mij dit niet verteld is. Want het lijkt mij toch dat een arts hier ook van op de hoogte moet zijn, dat dit een lichte pil is etc? Dat is mij namelijk niet eens verteld.Vertrouwen in huisartsen is ook totally gone vanaf nu. Denk dat ik na deze zwangerschap/bevalling maar over ga op een andere manier van anticonceptie.
Ik geloof dat het gemiddelde risico op zwangerschap bij pilgebruik 1% is. Heel weinig dus, maar toch. Mijn oudste stiefdochter is ook door de pil heen zwanger geraakt en heeft nu een wolk van een zoontje. Welke pil ze slikte weet ik niet, wel dat ze er geen vergeten is, niet ziek is geweest of medicatie heeft gehad.
Ik ken ook iemand die door de pil heen zwanger is geworden, is wel niet zo leuk als het op dat moment iets minder gelegen is en totaal niet verwacht is. Je zou dan op den duur de pil niet meer vertrouwen inderdaad, misschien is een spiraaltje een betere optie voor in de toekomst... Wat ik me wel afvraag, kan het kwaad voor de vrucht als je nog een maand of enkele maanden de pil inneemt terwijl je zwanger bent maar dat dus nog niet weet? Ik wens je alleszins een heel erg fijne zwangerschap!
Ik ben ook zwanger door de pil. Ook microgynon 30! Het was heel erg schrikken, maar we zijn dr nu wel ontzettend blij mee! Liefs Monique
Hier ook zwanger door de pil.. Ook microgynon30 HEEEEEL erg schrikken maar ben er nu HEEEEL erg blij mee
hoi meiden, ik durf het bijna niet meer te zeggen, maar ook ik ben door de pil heen(en ja microgynon 30 !) zwanger geraakt van mijn dochter. Nu mijn 2e zwangerschap gewoon gestopt met de pil. Wat raar he dat iedereen hier door dezelfde pil heen zwanger is geworden !
Tja, we weten natuurlijk allemaal dat er niet een anticonceptie middel 100% gegarandeerd een zwangerschap voorkomt. Is er bij mij ook bijverteld toen ik (jaren geleden) naar de huisarts ging met de vraag voor de anticonceptie pil. Gelukkig zijn deze voorbehoedsmiddelen er, en voorkomt het wel in de meeste gevallen een zwangerschap. (geheelonthouding is het enigste waar 100% zeker geen zwangerschap uit voortkomt ) Nu slik ik Cerazette, hoop dat ie beter werkt als de microgynon30 destijds. En natuurlijk, ook hier na de eerste schok, natuurlijk super blij en gelukkig met onze kindjes!
Mijn tante is door de zwaarste pil heen zwanger geraakt! Ze was 36 en had eigelijk net de planning voor een sterrelisatie. Kindje is er natuurlijk wel gekomen, al had ze het op het begin er heel moeilijk mee. Oohja en die pil slikte ze ook correct en niet ziek geweest.