Hoi meiden, ik ben nu een aantal weken zwanger en ik verlies sinds een paar dagen steeds kleine beetjes oud bloed, soms met steken in mijn buik. Is het iets om me zorgen over te maken? je hoort van alles over miskramen dat ik er zelf ook erg bang voor ben
zolang het oud bloed is kan het geen kwaad, dat heb ik zelf ook gehad met 5 weken, het duurde zelfs een week voordat het over was, elke dag was het een klein beetje. zolang je geen nieuw bloed verliest en geen krampen hebt is het goed, dus Gefeliciteerd met je zwangerschap en gewoon lekker genieten!
nee joh, dat hoeft helemaal niet! ik heb het 2x gehad, met 5 weken en met ongeveer 7 weken en idd, zolang het oud bloed is zou ik me geen zorgen maken! sterkte in ieder geval!
Ik heb het de hele zwangerschap al regelmatig.maar bij de controles is alles steeds prima. Als je het niet vertrouwd moet je natuurlijk bellen maar echt kwaad kan het niet volgens mij.
Hoi Napje en andere damens, Hoe weet je of het oud bloed is? Is het dan bruin? Dat heb ik namelijk ook en ik maak me zorgen, of dat wel goed is. Groetjes Elba
elba@ Ja oud bloed is bruin.... Zo lang het maar bruin is hoef je niet meteen zorgen te maken. Krijg je hele heftige krampen bij en verlies je Roodbloed dan moet je contact op nemen met de VK.
Ik heb het ook gehad voor deze zwangerschap. Ik heb toen een miskraam gehad maar mij werd inderdaad ook gezegd dat oud bloedverlies echt geen foute boel hoeft te zijn.
ik denk ook niet dat je zonder mee kan zeggen bruin bloed dus zal wel goed zijn. heb zelf 3 miskramen gehad, en wat ik erover gelezen heb, bruin of niet, 50 % kans dat het goed gaat en 50% kans dat het fout is. Spreek dus jammer genoeg uit ervaring, napje, ik zou wel binnenkort een echo vragen, vanwege het oude bloed, als je dan een kloppend hartje ziet weet je zeker dat het dan goed zit. Nu krijg je toch alleen maar goede en slechte ervaringen te horen en dat zegt nog niks over jouw zs. Ik duim voor je dat het goed zit!
@susan99 Echt waar? Maar bij een miskraam moet je toch ook krampen krijgen? ik krijg pas over 2 en een halve week mijn eerste echo, ik leef dus echt in grote onzekerheid, ben echt superbang dat het hartje niet klopt en dat het niet meer leeft. Voordat je een miskraam kreeg, waren je klachten (misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke borsten) niet een stuk minder geworden? Sorry dat ik dit vraag lieverd maar het is erg belangrijk voor mij om dit te weten
als je een miskraam krijgt is het bijna nooit zo dat je het meteen merkt: ergens is het vruchtje gestopt , vaak nog voor het hartje klopt en in een later (soms veel later) stadium kan je dan wel krampen en bloedingen krijgen maar in sommige gevallen ook niet. in ieder geval nooit meteen. Dus de stelling, ik heb geen kramp of bloed dus het zit goed is ook niet helemaal waar jammer genoeg. Gelukkig gaan de meeste zs wel goed. als je pas over 2 weken een echo hebt zou ik gewoon morgen bellen en zeggen dat je bloed hebt en een echo wilt. misschien kan je dan in ieder geval zo rond de 7 weken komen, dan zou je zeker een kloppend hartje moeten hebben. ik heb nooit aankondigingen van de miskramen gehad, behalve dan licht bloedverlies verder niks. bij de 4e zs had ik ook weer bloedverlies (knalrood nog wel) en toen ging het wel goed, zie mijn banner die onzekerheid is het verschrikkelijkste, bij mijn 5e zs deze dus heb ik de eerste maanden niet geweten dat ik zwanger was, kan je je voorstellen hoe heerlijk dat eigenlijk was na al die miskramen, ik kwam erachter en was meteen 12 weken