Hoihoi! Helaas heb ik ik gisteren een curretage gehad na een MA. Daar heb ik een paar vraagjes over: Ik heb eigenlijk nog helemaal niet gevloeid na die tijd, alleen een beetje bruinverlies. Het schijnt dat ze mijn baarmoeder ook helemaal schoongespoten hebben. Betekend minder vloeien ook dat je lijf weer eerder op orde is? En : hoelang moet je wachten om weer voor een zwangerschap te gaan en waarom? De gyn zegt 1 a 2 cyclussen omdat dan alles goed schoon is. De Vk zegt dat dit niet hoeft als er een zwangerschap kan komen is je lijf er klaar voor. En de Verpleekundige zegt dat je alleen moet wachten ivm het berekenen van je evt volgene zwangerschap ( mocht dat in de 1ste ronde zijn). Erg uiteenlopende meningen dus. Bedankt!
hoi, als het bloedverlies over is is je baarmoeder schoon. Je eerste cyclus duurt meestal lang, je mag meteen weer zwanger worden, je weet alleen niet precies wanneer je eisprong is en dat kan onzekerheid geven. Mocht je direct zwanger zijn dan laat een echo wel zien hoever de zwangerschap is gevorderd. Mirjam