Meer mensen die hier last hebben van spanningshoofdpijn? zo ja, wat doen jullie hiertegen? Ik ga momenteel dag drie weer in met een knallende hoofdpijn en kan me totaal niet concentreren op mijn werk. Heb de afgelopen dagen al vier paracetamol op terwijl ik dit helemaal niet wil slikken, maar ik heb zo'n verschrikkelijke last!
Zorgen dat je kunt ontspannen. Ik weet niet waarom je die hoofdpijn hebt maar het is wel belangrijk dat je ook ontspant. En paracetamol kan echt geen kwaad. Had het hier vorige week over met mijn gynaecoloog en deze mag je gewoon slikken. Maar echt,ontspannen is ook heel belangrijk. Iets doen wat je leuk vind,wat jou dus ook ontspant.
Heb je een reden waarom je je niet kunt ontspannen? Stress, spanningen? Ik heb zelf veel last gehad van spanningshoofdpijn en migraine, ik ben toen naar een psychosomatische fysiotherapie gegaan, om te kijken waar die stress en spanning vandaan kwam en van daaruit gerichte oefeningen gekregen, werkte heel goed bij mij. Maar dat is misschien wel erg drastisch om nu te gaan doen Bij helpt het heel goed om bijv 's avonds lekker met de hond te gaan wandelen of hardlopen, even mijn hoofd leeg maken zeg maar en lekker de frisse lucht in Daarnaast zijn er veel oefeningen die je kunt doen om je schouders en nek losser te maken. Verder kan je gewoon 4 * 2 paracetamol gebruiken. Als je geen pijn hebt daardoor ontspan je je nek en schouders ook meer.
@christiea Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee! Ik wijd het nu aan een drukke week vorige week waarin we veel mensen hebben verteld van de zwangerschap, blijven toch altijd gespannen momenten, en een stressige zondagavond door bloedverlies. Maar het gekke is dat bij mij die hoofdpijn ontstaat op het moment dat ik juist kan ontspannen, dus in het weekend en op vrije dagen. Moet wel zeggen dat ik er sinds de zwangerschap geen last meer van had gehad. Daarvoor zeker 1 x in de 2 maanden als het niet vaker was. Ik ben morgen gelukkig vrij dus ik ga vanavond gewoon weer lekker in een warm bad liggen en op tijd naar bed om te mediteren. Kijken of dat wat doet. Thanks voor de reacties.
Wat vervelend dat je er zo`n last van hebt!! Ik weet waar je het over hebt, ik heb ook regelmatig last van spanningshoofdpijn. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en neem ook liever geen paracetamol, maar als ik gek wordt van de hoofdpijn doe ik het ook hoor. En het kan inderdaad geen kwaad, dat hoor en lees ik overal. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat een warm bubbelbad wordt afgeraden. Weet niet hoe dit zit met een gewoon bad, maar als het niet te warm is mag het denk wel. Ik hoop dat je snel van je hoofdpijn af bent, want dit is niet leuk.
Hoi, Ik heb ook spanningshoofdpijn. Ik had er op een gegeven moment ook zoveel last van dat ik niet fatsoenlijk kon functioneren en echt scheel begon te zien. Hiervoor heb ik gewoon paracetamol geslikt. Helaas werkte dit niet genoeg en ben ik doorverwezen naar fysiotherpatie, waar ik uiteindelijk manueel geschoolde fysiotherapeut heb gekregen. Die moest elke week mijn nek/schouders/rug los maken, want daar bouwde ik spanning op. Als je er vaak last van heb raad ik je aan ermee naar de huisarts te gaan en vragen wat je mogelijkheden zijn.
Ik heb rond die weken van de zwangerschap ook veel hoofdpijn gehad, met mate paracetamol kan geen kwaad, veel drinken en meer rust nemen doet ook wonderen. Kan ook goed komen door hormoonschommelingen, bij mij verdween t ook zomaar weer en heb nu sporadisch hoofdpijn
Heel herkenbaar..ook nu na mijn bevalling. Wat bij mij helpt is goed drinken. Zo ie zo na élk toiletbezoek een beker water leegdrinken (heb een beker staan bij de wastafel) Hiermee knapte het binnen een dag al op! Het voelt echt als spanningshoofdpijn maar komt bij mij door 'vochttekort'... moeite van het proberen waard. Scheelt misschien wat paracetamols ook!
Ga je op tijd naar bed? Ik had het de afgelopen dagen ook en bed een paar keer goed vroeg naar bed gegaan en nu is het weg!
ik hebecht extreme spannings hoofdpijn enmigraine aanvallen ... heber vaker voor in het ziekenhuis gelegendat ze dachten dat er neurologisch iets was. niets aan te doen ik kon geen grijntje licht verdragen ..geen geluid niets... .. idd paracetamol
Het is bij mij meestal wel minder als ik bij de chiropractor ben geweest. .maar ja,als je door je vergoeding heen bent heb je daar ook niet veel zin in om wekelijks aan te kloppen,krijg je spontaan weer spanning van