Emesafene (tegen misselijkheid) bijwerkingen, wie ook?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Alou, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ik heb van de huisarts Emesafene tabletten voorgeschreven gekregen. De eerste twee dagen met gebruik hiervan ging redelijk goed.
    Tot dat ik op een zondagochtend tijdens de hondencursus ineens wazig troebel ging zien. Ik kreeg het warm en koud. Om te voorkomen dat ik flauw ging vallen ben ik op mijn hurken gaan zitten. De rest van de middag over moeten geven :(
    Ik vond het een nare en vooral enge ervaring.
    Als bijwerking staat er: oogaandoeningen: zelden: wazig zien.

Ondanks dat er staat vermeld dat het zelden voorkomt ben ik bang dat dit nogmaals gebeurt. Sindsdien heb ik ze niet meer geslikt. Helaas blijf ik misselijk en overgeven.

Meer deze bijwerking gehad? Of andere bijwerkingen? Gingen jullie door met het gebruik van Emesafene?

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad ervan. Vervelend zeg.

Als je zo misselijk blijft en ook blijft spugen kun je je huisarts ook om andere medicatie vragen. Wellicht heb je daar minder/geen bijwerkingen van.

Zelf gebruik ik omeprazol en primperan.

Sterkte

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd er vooral duffig van, overgeven deed ik juist vooral voor ik aan emesafene begon. Duizeligheid had ik door mijn lage bloeddruk, werd met emesafene niet erger.
    Als je het niet vertrouwt; stop met de emesafene en vraag je huisarts om een alternatief!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan idd. Bijwerkingen kan natuurlijk bij elke medicatie, maar misschien ben jij gewoon erg gevoelig voor emesafene. De huisarts kan je ook primperan voorschrijven, dat is een ander medicijn tegen misselijkheid.

5. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Dank voor de goede adviezen! Dat ga ik zeker doen :)

6. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier nooit bijwerkingen gehad. Ik nam het altijd voor de nacht. Weet niet wanneer jij het neemt, maar misschien kun je proberen het voor de nacht nemen.. Dan ga je slapen en zal je minder van de bijwerkingen merken?

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oh wat vervelend :( Je gaat er eigenlijk vanuit dat de bijwerkingen nooit bij jezelf voorkomen he! Ik heb nooit bijwerkingen van Emefasene gehad, maar later vanwege reflux overgestapt op Omeprazol (maagbeschermer).

8. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik werd er erg slaperig en warm van toen ben ik er mee gestopt

9. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ik nam ze inderdaad ook vlak voordat ik ging slapen.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    De eerste dagen werd ik er moe en duf van...maar nu niks meer. Maar las pas ook inderdaad iemand die er slecht van ging zien.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik had een ander vreemd bij verschijnsel, als ik het innam werd ik het eerste uur veel zieker waarna het afnam. Omdat ik hier heel erg tegenop zag wilde ik ze niet meer nemen.

Deel Deze Pagina