Ik heb van de huisarts Emesafene tabletten voorgeschreven gekregen. De eerste twee dagen met gebruik hiervan ging redelijk goed. Tot dat ik op een zondagochtend tijdens de hondencursus ineens wazig troebel ging zien. Ik kreeg het warm en koud. Om te voorkomen dat ik flauw ging vallen ben ik op mijn hurken gaan zitten. De rest van de middag over moeten geven Ik vond het een nare en vooral enge ervaring. Als bijwerking staat er: oogaandoeningen: zelden: wazig zien. Ondanks dat er staat vermeld dat het zelden voorkomt ben ik bang dat dit nogmaals gebeurt. Sindsdien heb ik ze niet meer geslikt. Helaas blijf ik misselijk en overgeven. Meer deze bijwerking gehad? Of andere bijwerkingen? Gingen jullie door met het gebruik van Emesafene?
Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad ervan. Vervelend zeg. Als je zo misselijk blijft en ook blijft spugen kun je je huisarts ook om andere medicatie vragen. Wellicht heb je daar minder/geen bijwerkingen van. Zelf gebruik ik omeprazol en primperan. Sterkte
Ik werd er vooral duffig van, overgeven deed ik juist vooral voor ik aan emesafene begon. Duizeligheid had ik door mijn lage bloeddruk, werd met emesafene niet erger. Als je het niet vertrouwt; stop met de emesafene en vraag je huisarts om een alternatief!
Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan idd. Bijwerkingen kan natuurlijk bij elke medicatie, maar misschien ben jij gewoon erg gevoelig voor emesafene. De huisarts kan je ook primperan voorschrijven, dat is een ander medicijn tegen misselijkheid.
Hier nooit bijwerkingen gehad. Ik nam het altijd voor de nacht. Weet niet wanneer jij het neemt, maar misschien kun je proberen het voor de nacht nemen.. Dan ga je slapen en zal je minder van de bijwerkingen merken?
Oh wat vervelend Je gaat er eigenlijk vanuit dat de bijwerkingen nooit bij jezelf voorkomen he! Ik heb nooit bijwerkingen van Emefasene gehad, maar later vanwege reflux overgestapt op Omeprazol (maagbeschermer).
De eerste dagen werd ik er moe en duf van...maar nu niks meer. Maar las pas ook inderdaad iemand die er slecht van ging zien.
Ik had een ander vreemd bij verschijnsel, als ik het innam werd ik het eerste uur veel zieker waarna het afnam. Omdat ik hier heel erg tegenop zag wilde ik ze niet meer nemen.