Pijnlijke "druk" van onder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lisszy, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Hallo,

Ik heb een vraagje! Ik ben nu ruim 31 wk zwanger en heb sinds een aantal dagen last van af en toe druk van onder. Net alsof er iets doorheen wil en of mijn schaamlippen helemaal beurs zijn.
    Sinds gister heb ik er eigenlijk constant last van. Vooral als ik heb gezeten en dan opsta doet er pijn.
    Ik vroeg me af wat dit kon zijn. Is het een teken dat mijn kindje aan het indalen is (lijkt mij wel erg vroeg met 31 wk?) of wordt mijn bekkenbodemspier slapper? En als dat zo is, moet ik daarvoor oefeningen gaan doen?

Alvast bedankt!

Gr Lisszy

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lisszy,

Het zouden meerdere dingen kunnen zijn, inderdaad een slapper wordende bekkenbodem. Je kan daar oefeningen voor doen, niet onverstandig en ook mee door gaan als je bent bevallen!
    Ook kan het een blaasonsteking zijn; laat je urine even bij de huisarts nakijken
    Ook kan het zijn dat je een spatader heb op je schaamlippen, kijk zelf even met een spiegeltje het ziet er uit als dikke aderen (blauwig) Dit geeft vaak een zwaar gevoel en kan ook steken.

Imke

Share This Page