Mijn dochter van nu 19 maanden wil helemaal nooit iets in haar haar. Geen speldje, clipje, elastiekje. Daardoor kinp ik haar pony steeds maar weer recht af, maar ik wordt de jongens-achtige "look"echt wel eens zat. Heeft er iemand ook ervaringen met een meisje dat niets in haar haar wil(de?) en als je dat doorbroken hebt, hoe heb je dat dan gedaan?
Balen he! Ik heb een heel arsenaal aan schattige spullen ligggen, maar madam ziet er liever uit als een halve knul ( en zo gedraagt ze zich ook )
Prima toch? Misschien kan ik me nog onvoldoende inleven, ons meisje heeft nog lang niet genoeg haar , en het hangt dus ook niet in haar ogen ofzo, maar ik vind het eigenlijk altijd een beetje "zielig" om ze speldjes etc in te doen als ze niet willen.
Nee dat is ook zo....als ik het probeer huilt ze net zo lang tot ik het eruit haal. Periodiek check ik of ze het inmiddels wél leuk vindt, tot op heden zonder succes. En hier groeit het dus wel geregeld al in de ogen en dus moet ik het knippen...en dat vind ik dan wel jammer. Maar goed. Het is zoals het is.
Zielig he, maar ik moet ook een klein beetje grinniken, wat zouden ze denken met zoiets dat vreemd voelt op hun hoofdje, dat er een beest zit ofzo... En dan wennen ze dus niet aan het gevoel na een paar minuutjes.
tja, bij alle meisjes erop wijzen hoe mooi en hoe leuk het is . En als ze fan is van iets ofzo, dan dáár een elastiekje van halen... en telkens proberen. Uiteindelijk heb ik het hier een wel laten groeien en was het op een gegeven moment zelfs zo: geen staartje, dán niet naar buiten. Het wás ook gewoon een kwestie van strijd hier, mama vind het leuk, dus IK wil het niet. Niet toe willen geven. Eenmaal buiten was ze dat staartje in no-time vergeten. Tot ze ergens in een winkelruit/spiegeling keek in het begin.. dan trok ze hem er steevast weer uit. Maar oke, dat accepteerde ik toen wel was al blij met het begin. Dus oke, een 'strijd' voor een haarspeldje vond en vind ik zelf enerzijds ver gaan maar anderzijds ben ik (stiekem ) toch wel blij dat ik eventjes doorgezet heb indertijd (ook al gaat het tegen m'n principes: Ik bedoel: wáár maak(te) ik me druk om? maar oke..) .
Klinkt bekend!! Mijn dochtertje had/heeft ook gewoon pech. Ze heeft ook een periode gehad dat ze alles eruit trok. En dan deed ik het er weer in De volhouder wint denk ik want nu heeft ze altijd wel staartjes/speldjes ofzo. Ze gaat nu ook zelden zonder iets in haar haren naar buiten toe. Op slot is het haar op zo'n lengte dat ik het ook een tikkeltje onverzorgd uit vind zien zonder iets in het haar. Succes ermee!
Hier was het ook zo dat tussen de 1.5 en 2 jaar er niets in haar haar 'mocht'. Nu ze 2jaar en 2 maanden is vindt het ineens wel leuk. Dan is ze hetzelfde als mamma. Of we gaan even voor de spiegel staan. Denk dat het vanzelf wel goed komt.
Nou, die meid van mij wordt in augustus 3 en ik mag nog niks met haar haren doen. Soms mag ik een staart in doen, maar na 5 minuten trekt ze die er weer uit. Eergister haalde ik haar op van de creche en toen had de juf een roze speldje en een vlechtje ingekregen en dat heeft ze de hele middag ingehad. Ik was bijna onroerd hahaha. Maarre... ik denk dat dit gewoon haar persoontje is. Ik ga verder ook niet lopen zeuren. Als ze dat niet wil vind ik het prima
Mijn dochter is bijna net zo oud en die weigert ook elk speldje, knipje of elastiekje! Ze trekt alles er gewoon net zo snel weer uit. Afleiden helpt niet, dus ik denk dat er niets anders opzit dan wachten tot ze wat ouder is en ze wellicht gevoelig wordt voor complimentjes als: ohhhhhh, wat ben je zo mooooooi!!!
Hier willen beide dames heel graag van alles in hun haar; maar na 5min halen ze het er weer uit. En dan willen ze het weer , enz. Om moe van te worden.